Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Актуалізація потенціалу інноваційного розвитку промислових підприємств в цифровій економіці
    (Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, 2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович
    Отримані наукові результати у сукупності поглиблюють засадничі аспекти управління актуалізацією стану потенціалу інноваційного розвитку промислових підприємств в контексті забезпечення необхідних і достатніх умов їх переходу на шлях інноваційного зростання (у т.ч. випереджаючого) в цифровій економіці.
  • Ескіз
    Публікація
    Комерціалізація знань в інноваційному процесі промислових підприємств
    (2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Райко, Діана Валеріївна
    Визначено місце і роль знань в інноваційному процесі промислових підприємств з урахуванням особливостей їх продукування і використання (комерціалізації) в умовах трансформації технологічних укладів і розвитку ІР4. Показано, що знання в інноваційному процесі мають дуалістичну природу: вони є основою прийняття обґрунтованих інноваційних рішень, а також одночасно – їх результатом. Окреслено види знань на основі яких приймають управлінські рішення щодо управління знаннями в інноваційному процесі. Удосконалено схему отримання і використання (комерціалізації) знань підприємством, що розвивається інноваційним шляхом, зокрема, в частині коригування і розширення джерел нових знань і напрямів їх використання. Уточнено зміст процедур основних етапів управління орієнтованим на знання інноваційним розвитком підприємства в умовах ІP4, зокрема, з позицій визначення стратегічних напрямів інноваційного розвитку (наздоганяючий, слідування за лідером, випереджаючий) і відповідних їм стратегій інноваційного розвитку (захисна, помірковано-наступальна, агресивно-наступальна). Досліджено практичні аспекти продукування і комерціалізації знань промисловими підприємствами України, за їх результатами встановлено значне переважання стратегій опосередкованої комерціалізації знань над стратегіями безпосередньої комерціалізації. Визначено сильні і слабкі сторони системи управління продукування і комерціалізацією знань промисловими підприємствами України. Визначено зовнішні можливості і загрози орієнтованого на знання інноваційного розвитку промислових підприємств України. Зроблено висновок про наявність сприятливих зовнішніх і внутрішніх можливостей переходу промислових підприємств на шлях випереджаючого орієнтованого на знання інноваційного розвитку. А також про наявність загроз реалізації відповідних стратегій інноваційного розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Засади формування організаційно-економічного механізму управління стратегіями інноваційного розвитку промислових підприємств
    (Маріупольський державний університет, 2022) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Розроблено засади організаційно-економічного механізму управління формуванням і реалізацією стратегій інноваційного розвитку промислових підприємств, який дозволяє привести у відповідність їх внутрішні можливості інноваційного розвитку (потенціал інноваційного розвитку) до зовнішніх, що досягається в процесі забезпечення узгодженої взаємодії маркетингової і інноваційної діяльності: маркетингу інновацій і інноваційного менеджменту). Визначено сутність і зміст складових зазначеного механізму: функції, принципи формування і функціонування, структуру і склад підсистем та їх елементів, суб’єкт і об’єкт управління, методи та інструменти управління, критерії оцінки ефективності тощо
  • Ескіз
    Документ
    Управління знаннями в системі забезпечення економічної безпеки промислового підприємства в умовах технологічних трансформацій
    (Харківський національний університет внутрішніх справ, 2022) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Розроблено засади організаційно-економічного механізму управління знаннями промислового підприємства в системі забезпечення його економічної безпеки в перманентно мінливих умовах трансформації технологічних укладів і четвертої промислової революції. Визначено структуру і склад основних підсистем механізму, а також схему їх узгодженої взаємодії.
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості управління товарною інноваційною політикою промислового підприємства в умовах четвертої промислової революції
    (Полтавський державний аграрний університет, 2022) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна
    Запропоновано підхід до управління товарною інноваційною політикою промислового підприємства, який враховує особливості економічного розвитку спричинені четвертою промисловою революцією. Вибір конкретних варіантів товарної інноваційної політики передбачено здійснювати у кілька взаємопов’язаних етапів. Визначено зміст процедур виконання робіт для кожного з етапів. Розроблено алгоритм управління за формалізованими процедурами розробленням і реалізацією товарної інноваційної політики промислового підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетинг знань в управлінні стратегіями інноваційного розвитку промислового підприємства
    (Студцентр, 2021) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Шипуліна, Юлія Сергіївна
    Визначено особливості застосування інструментів і методів маркетингу знань на етапах розроблення і реалізації стратегій інноваційного розвитку промислового підприємства в умовах трансформації технологічних укладів. Практичне впровадження представлених розробок надає можливість цілесп-рямовано управляти на засадах маркетингу формуванням і реалізацією конкурентних переваг промислових підприємств в основу яких покладено актуальні релевантні знанні щодо закономірностей зміни векторів впливу факторів зовнішнього середовища, стану наявного потенціалу інноваційного роз-витку підприємств і ефективних способів його посилення та реалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз задоволеності споживачів та її впливу на результативність діяльності промислового підприємства
    (2018) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Меркун, І. В.
    Викладено результати аналізу за авторською методикою задоволеності споживачів співробітництвом з промисловим підприємством (на прикладі ТОВ "Керамейя"). Проаналізовано сприйняття споживачами технічних характеристик продукції підприємства, методів її збуту, маркетингового і сервісного супроводу тощо. Досліджено вплив задоволеності споживачів на результативність діяльності підприємства. Запропоновано рекомендації щодо підвищення ступеня задоволеності споживачів підприємства, що дозволить цілеспрямовано впливати на формування і підтримання тривалого взаємовигідного співробітництва зі споживачами, посилити за рахунок цього ринкові позиції підприємства товаровиробника. Подальші дослідження повинні бути спрямовані на накопичення статистичної бази та побудову економетричних моделей.