Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm
Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".
Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Стимулювання стартапів на засадах краудфандингу(Державний біотехнологічний університет, 2024) Дьякова, Наталія Миколаївна; Верютіна, Вікторія Юріївна; Перерва, Петро ГригоровичУ доповіді визначено, що науково-технічний розвиток, створення та використання інновацій та інтелектуальних технологій на основі стартапів стає неодмінною умовою формування передумов для сталого виробничого, інтелектуального, науково-технічного та соціально-економічного розвитку як держави в цілому, так і кожного підприємства.Документ Методичні вказівки щодо виконання розрахункового завдання з дисципліни "Економіка підприємства"(2024) Верютіна, Вікторія ЮріївнаДані методичні указівки визначають порядок виконання розрахункового завдання, сутність якого складається в економічному обґрунтуванні проєктування цеху по виробництву означеної продукції. Розрахункове завдання включає виконання наступних економічних розрахунків: – визначення річної виробничої програми (плану виробництва) проєктованого цеху; – розрахунок поточних витрат (собівартості) на виробництво 1 т продукції і річного випуску (виробничої програми); – визначення інвестиційних (капітальних) витрат, необхідних для здійснення проєктованого виробництва; – розрахунок показників ефективності виробництва і доцільності використання капітальних вкладень. Перераховані розрахунки являють собою окремі блоки, що включають цілий ряд проміжних розрахунків, що здійснюються по формулах, приведених у відповідних розділах. Вихідні дані для розрахунків приведені в додатку А. Виконання завдання здійснюється по варіантах, номер якого відповідає номеру студента в журналі успішності або за узгодженням з керівником роботи. Дані, що є загальними для усіх варіантів, приводяться в тексті методичних указівок після відповідної розрахункової формули або таблиці.Документ Методичні вказівки для проведення практичних (семінарських) занять з навчальної дисципліни "Економіка підприємства"(2024) Верютіна, Вікторія Юріївна; Дьякова, Наталія МиколаївнаЕкономіка підприємства як навчальний курс є системою знань про закони, закономірності і правила взаємовідносин підприємства з іншими суб’єктами ринку, використання на підприємстві різних форм господарювання певних, суворо обмежених ресурсів для випуску корисної продукції (робіт і послуг) і розподілу її серед споживача. Наука економіка підприємства вивчає середовище господарювання підприємств, основи управління підприємством, поведінку підприємства на ринку, ресурсне забезпечення підприємства, визначає напрями підвищення якості продукції, шляхи впливу на результативність виробництва. Формулює направленість інновацій та їх економічну оцінку, а також ефективність реалізації нових інвестиційних проєктів, впровадження нової техніки і обладнання, маючи за мету – критерій максимізації доходу. Вказана наука, розкриває сутність прибутку як економічної категорії, методику його визначення на різних стадіях формування, а також процес розподілу доходу підприємства, дає можливість оцінити конкурентоспроможність підприємства в сучасних умовах. Навчальним планом передбачається самостійна робота студентів, тематика якої направлена на вивчення законодавчих та інструктивних матеріалів, роботу з навчальними посібниками, з матеріалами періодичних видань, розрахунок задач і виконання тестів різного рівня складності. Метою викладання навчальної дисципліни є формування у студентів здібностей самостійно мислити приймати управлінські рішення, виконувати комплексні економічні розрахунки для ефективного здійснення господарської діяльності на рівні підприємства з урахуванням чинників дії зовнішнього та внутрішнього середовища. Практикум створений з метою поєднання самостійної роботи здобувача з роботою на лекціях та практичних заняттях. У практикумі представлено завдання, питання для самоперевірки, список рекомендованої літератури. З метою засвоєння теоретичних знань з кожної теми передбачені практичні завдання. Це забезпечує самостійність навчання, сприяє глибокому і всебічному вивченню навчальної дисципліни «Економіка підприємства», дає можливість навчитися швидко й правильно орієнтуватися у вихідній інформації та вирішувати важливі питання. Практикум буде корисним для аудиторної та самостійної роботи для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти хімічних спеціальностей денної та заочної форми.Документ Щодо подальшого розвитку університетів та ролі освіти у підприємництві(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Савченко, Ольга Ігорівна; Побережний, Роман Олегович; Верютіна, Вікторія ЮріївнаУ статті продемонстровано підходи до розвитку підприємницьких якостей для активізації інноваційної діяльності та цілеспрямованого розвитку інноваційного потенціалу України на основі європейського досвіду. Публікація присвячена особливостям формування підприємницьких, дослідницьких та комунікативних навичок у студентської спільноти відповідно до потреб малого та середнього бізнесу. Класично було так, що університети створювали базові знання, а підприємства та науково-дослідні інститути переводили прикладні "ноу-хау" у практичні рішення. У статті представлено порівняльний аналіз міжнародних освітніх програм. Показано приклади успішних результатів проєктів ERASMUS+. Наголошується, що фундаментальні дослідження можуть проводитися лише за підтримки держави та промисловості, яка також робить свій внесок. 3GU не є комерційним підприємством, у якого головна мета – це максимізація прибутку. Це не технологічне підприємство з освітньою програмою, а створення надійної освітньої екосистеми. Підкреслюється необхідність забезпечення відповідних умов для розвитку підприємницької освіти, що поширюється на різні дисципліни та пронизує різні сфери університетських програм. Вивчається та демонструється, як глобальна співпраця може сприяти підприємницькій освіті, описується досвід як викладачів, науковців так і лідерів думок. Обговорюється ефективність прийняття управлінських рішень та визначається необхідність використання проактивного підходу. За таких умов місія університету залишається незмінною та спрямована на створення нових знань, робить освіту частиною процесу створення таких знань, що відповідає сьогоднішньому контексту.Документ Методичні вказівки до виконання техніко-економічного обґрунтування дипломних проєктів за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістр з екології за напрямом підготовки "Інженерна екологія" зі спеціальності 101 "Екологія" денної і заочної форм навчання(2023) Верютіна, Вікторія ЮріївнаВирішення еколого-економічних проблем регулювання природокористування ґрунтується, насамперед, на правових аспектах охорони і раціонального використання природних ресурсів, впровадженні дієвих економічних і фінансово-економічних механізмів регулювання природокористування використання міжнародного досвіду в галузі охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів. В цих умовах зростає роль та значення техніко–економічного обґрунтування майбутніми спеціалістами в галузі екології та раціонального природокористування. Подані методичні вказівки рекомендуються для техніко-економічного обґрунтування дипломних проектів за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістр з екології за напрямом підготовки «Інженерна екологія» зі спеціальності 101«Екологія».Документ Методичні вказівки до практичних занять з дисциплін "Організація виробництва, менеджмент та управління стартап проєктами", "Організація, менеджмент виробництва та управління стартап проєктами"(2023) Верютіна, Вікторія ЮріївнаМетодичні рекомендації покликані допомогти студентам організувати вивчення дисциплін ««Організація виробництва, менеджмент та управління стартап проєктами», «Організація, менеджмент виробництва та управління стартап проєктами»» завдяки інформації щодо змісту модулів та планів практичних занять, завдань для самостійного вивчення за видами робіт з метою поточного оцінювання знань, наданому переліку рекомендованої літератури.Документ Методичні вказівки до виконання розрахункового завдання з дисципліни "Інноваційне підприємництво та управління стартап проєктами"(2023) Попов, Микола Олексійович; Верютіна, Вікторія Юріївна; Дьякова, Наталія МиколаївнаМетодичні рекомендації до виконання індивідуального завдання у формі розрахункової роботи. Оцінка ефективності проєктних рішень здійснюється з використанням елементів бізнес-плану, значення якого в реальному житті все більше набуває актуальності. За допомогою бізнес-плану визначаються ціль, поставлена в проєкті, необхідні засоби та кошти для її досягнення в певній часовій перспективі, проводиться оцінка конкурентоспроможності продукції та її ринкові можливості; обґрунтовуються необхідні інвестиційні витрати на реалізацію проєкту, їх джерела та ефективність використання. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Інноваційне підприємство та управління стартап проєктами» для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня зі спеціальностей 162 «Біотехнологія та біоінженерія», 181 «Харчові технології» денної і заочної форм навчання сприятиме засвоєнню студентами знань та набуттю практичних навичок з управління стартап-проєктами, оволодіння методами і інструментарієм їх планування, організування, реалізації та розвитку.Документ Методичні вказівки до виконання розрахункового завдання дисциплін "Організація виробництва, менеджмент та управління стартап проєктами", "Організація, менеджмент виробництва та управління стартап проєктами"(2023) Попов, Микола Олексійович; Верютіна, Вікторія Юріївна; Дьякова, Наталія МиколаївнаМетодичні рекомендації до виконання індивідуального завдання у формі розрахункової роботи, представлено теоретико - методичні підходи і здатність знаходити можливості сприйняття бізнес-ідеї стартапу та мінімального життєздатного продукту (MVP) ринком, розробляти стартап - проєкт, реалізовувати його на основі бізнес-плану в реальних ринкових умовах, залучати ресурси, інвестиції, забезпечувати партнерську співпрацю у процесі реалізації стартап-проєкту. Навчально-методичний комплекс з дисциплін «Організація виробництва, менеджмент та управління стартап проєктами», «Організація, менеджмент виробництва та управління стартап проєктами» для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня зі спеціальності 161 «Хімічні технології та інженерія» сприятиме засвоєнню студентами знань та набуттю практичних навичок з управління стартап-проєктами, оволодіння методами і інструментарієм їх планування, організування, реалізації та розвитку.Документ Розвиток сталих та соціальних інновацій як запорука відбудови економіки країни(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Савченко, Ольга Ігорівна; Проскурня, Олена Михайлівна; Верютіна, Вікторія ЮріївнаНові виклики для країни вимагають активізації підходів та розуміння як у питаннях організації міжнародної політики, так і розуміння особливостей формування соціальної політики в умовах, що склалися. Глобальні процеси демонструють постійне зростання важливості впливу сталих та соціальних інновацій. Інтенсифікація науково-технічного прогресу та тенденцій, властивих нинішньому етапу економічного розвитку, свідчить про те, що тип інновацій для підприємств буде визначальним, а економіка стане ще більш соціальною. Постановка завдання полягає у вивченні складових сталого розвитку: економічної, соціальної та екологічної, а також необхідності дотримання певного балансу цих складових. Стаття спрямована на дослідження сучасного стану сталих та соціальних інновацій, особливостей походження та використання відповідних потенціалів в інноваційному процесі. У статті важлива роль приділяється розгляду стійких та соціальних інновацій. Сучасні умови ведення бізнесу вимагають особливої уваги для створення інновацій на підприємствах, особливо якщо йдеться про забезпечення поширення соціальних інновацій. Завдання статті полягає у вивченні походження соціальних інновацій, які є у інноваційному процесі. Інноваційні підприємства успішно використовують інноваційний процес, незважаючи на негативні наслідки зовнішнього середовища, їм необхідно навчитися пристосовуватися до нових умов, нових правил організації своєї поточної та стратегічної діяльності. Розглянуто емпіричні дослідження в Україні, які показали, що необхідний розвиток громадянського суспільства для того, щоб воно стало більш сприйнятливим до соціальних інновацій, активно використовуючи при цьому наявні найкращі вітчизняні та зарубіжні практики.Документ Трансформація індустріальної політики в епоху дігіталізації(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Савченко, Ольга Ігорівна; Верютіна, Вікторія ЮріївнаРозглянуто наукове узагальнення розвитку інновацій та індустріалізації із детальним визначенням викликів, які впливають на те, як країни повинні спрямовувати технології для загального розвитку своєї промисловості та економіки. Досліджується як саме зміни на виробництво та промисловість впливають на глобальну економіку сьогодні. Звертається увага, що індустріалізація впливає на всі сектори - від виробництва до послуг, при цьому особливе місце займають країни, що розвиваються. Саме для них потрібно визначити збалансовану стратегію розвитку, яка орієнтована на підвищення рівня компонент знань та навичок кожного з цих секторів. Промислова політика ґрунтується на національному баченні того, як сприяти цифровим інноваціям та отримувати вигоди для регіональних економічних систем. Така промислова політика повинна мати чотири ключові елементи: можливості для цифрової трансформації, розвиток ефективного регулювання всіх цифрових технологій, захист та збереження зайнятості. Ці заходи повинні узгоджуватись з інвестиціями, трансфером технологій, торгівлею, стимулюванням експорту і, конкурентною політикою. Особливу увагу у статті було приділено дослідженню системного підходу до визначення технологічного потенціалу підприємств, узагальнено методики оцінювання інноваційного потенціалу та можливість їх застосування для категорії “інноваційно-технологічний потенціал”, проаналізовано систему показників статистичного оцінювання інноваційно-технологічного потенціалу, розроблено методичні рекомендації до оцінювання інноваційно-технологічного потенціалу в умовах дігіталізації, виконано порівняння різних підходів до оцінювання інформаційно-комунікаційних технологій підприємств та наведено рекомендації щодо поліпшення ефективності використання технологічного потенціалу підприємств в умовах трансформації індустріальної політики.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »