Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка комерційного потенціалу інтелектуальної власності
    (Український державний університет науки і технологій, 2024) Кобєлєва, Анна Валеріївна
    Надано пропозиції по формуванню процесів управління інтелектуальною власністю на промисловому підприємстві. Визначено їх зміст та особливості, надано пропозиції по підвищенню ефективності створення та використання об’єктів інтелектуальної власності.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження методологічного змісту комерційного потенціалу інноваційної технології
    (2023) Кобєлєва, Анна Валеріївна
    Визначено, що інноваційнатехнологія це лише інструмент для отримання продуктового чи процесного результату, на наш погляд, є певною мірою вузьким підходом. За його використання неможливо повною мірою розкрити багаторівневу економічну сутність цієї категорії. Потрібно також враховувати і те, що у ринкових умовах інноваційна технологія повинна мати комерційний потенціал. Це означає, що на певному ринку ця інноваційна технологія повинна формувати платоспроможний попит на її використання, набувати товарної форми та бути проданою потенційним споживачам.
  • Ескіз
    Публікація
    Методологічні засади маркетингового забезпечення комерціалізації інтелектуальної власності
    (Одеський національний політехнічний університет, 2022) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна; Кобєлєва, Анна Валеріївна
    Розглянуто теоретико-методологічні питання маркетингового забезпечення інтелектуальних технологій. Проведено дослідження сутності терміну «інтелектуальна власність» та на основі узагальнення існуючих пропозицій різних дослідників надано авторське визначення цієї дефініції. Категорію «інтелектуальна власність» запропоновано розуміти як систему відносин, що виникають у процесі створення та використання інтелектуального продукту, а також розподілу результатів цього використання. У цьому визначенні поєднані ключові складові системи відносин власності: права володіння, користування та розпорядження об'єктами власності, а також головна характеристика об'єктів – їхня приналежність до інтелектуального продукту. Основною складовою маркетингового забезпечення інтелектуально-інноваційних технологій визначено ступінь та ефективність їх комерціалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Недоліки на ринку інтелектуальної власності
    (Криворізький національний університет, 2022) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Анна Валеріївна
    Доведено, що зростання значення інтелектуальної власності для національної економіки та появою нових, тісно пов'язаних з інтелектуальною власністю бізнес-моделей, стало передумовою виникнення і активного розвитку абсолютно нового ринку – ринку інтелектуальної власності. Разом з тим, як свідчать проведені нами дослідження, для цього ринку на сьогоднішній день ще властиві серйозні недоліки.
  • Ескіз
    Документ
    Комерційна цінність технологій при державному фінансуванні їх розробки
    (2022) Кобєлєва, Анна Валеріївна
    Проведено дослідження існуючої в Україні стандартної моделі процесу комерціалізації наукових досліджень, які частково або повністю фінансуються з державного або місцевого бюджету. Такого роду модель відображається в державній політиці та підтримується ключовими гравцями в науковому співтоваристві, секторі венчурного капіталу, а також серед патентних повірених і юристів.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження ринкового механізму комерціалізації об'єктів права інтелектуальної власності
    (2022) Кобєлєва, Анна Валеріївна
    Обгрунтовано, що механізм державної підтримки об’єктів права інтелектуальної власності, який сьогодні практично відсутній в Україні, не сприяє експорту продукції національних товаровиробників, незважаючи на їх високу конкурентоспроможність. Виходячи з цього, для забезпечення ефективної дії інтелектуально-інноваційної складової забезпечення сталого розвитку вітчизняної економіки слід особливу увагу приділити питанням формування та розвитку вітчизняного ринку об’єктів інтелектуальної власності.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження причин спаду інноваційної активності промислових підприємств
    (Полтавський державний аграрний університет, 2022) Кобєлєва, Анна Валеріївна
  • Ескіз
    Документ
    Розробка процесу комерціалізації технологій
    (Уманський національний університет садівництва, 2022) Кобєлєва, Анна Валеріївна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що комерціалізація збільшує транзакції між бізнесом, оскільки комерціалізовані технології часто використовуються у виробничих процесах, а не продаються споживачеві. Комерціалізація створює розширені можливості для підприємців та розвиток мереж підтримки.
  • Ескіз
    Документ
    Власне використання як форма комерціалізації інноваційних технологій
    (2022) Кобєлєва, Анна Валеріївна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що модель застосування технології у власному виробництві передбачає використання двох способів комерціалізації технологій: "виштовхування на ринок" і "втягування на ринок". Механізм "виштовхування ринку" передбачає первинність технології. Механізм "втягування ринку" заснований пріоритеті переваг споживача.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості використання моделей комерціалізації технологій "Спільне підприємство" та "Стратегічний альянс"
    (2022) Кобєлєва, Анна Валеріївна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що можливість комерціалізації результатів інноваційної діяльності підприємств, що забезпечує їх швидке та ефективне просування з концепції на ринок, має вирішальне значення для успішної конкурентоспроможності підприємств у світлі динамічних змін у сучасному бізнес-середовищі, так як зростаюче поширення нових технологій та швидкість, з якою вони призводять до старіння попередніх технологій, привело до скорочення життєвого циклу багатьох продуктів.