Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Публікація
    Проблеми формування собівартості промислової продукції
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2024) Чернишенко, Олена Іванівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    На основі проведеного дослідження, вважається за доцільне включати в собівартість тільки ті витрати, які несе підприємство, які пов'язані із заміщенням споживаних засобів виробництва і заробітної плати робітників і не включають елементи надлишкового продукту, що сплачується підприємством (відрахування на громадську діяльність, різні гонорари тощо
  • Ескіз
    Публікація
    Аналіз витрат та методів формування собівартості промислової продукції
    (Державний біотехнологічний університет, 2024) Чернишенко, Олена Іванівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    Обгрунтовано, що аналіз витрат та формування собівартості дозволяє підприємству ефективно керувати витратами, оптимізувати виробничі процеси та приймати обґрунтовані управлінські рішення. Важливо постійно оновлювати методи та підходи до врахування витрат, особливо при змінах у виробництві чи на ринку. Формування собівартості важливо для визначення цінової політики, прийняття рішень щодо виробничих операцій та стратегічного розвитку підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження собівартості продукції
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Чернишенко, Олена Іванівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    В науковій доповіді доведено, що зниження собівартості може відігравати важливу роль у досягненні ринкового успіху для підприємства. Витрати на виробництво можуть створити конкурентну перевагу, що суттєво впливає на комерційні показники виробничої діяльності підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Напрямки вдосконалення методів формування собівартості промислової продукції
    (Київський національний університет культури і мистецтв, 2024) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Чернишенко, Олена Іванівна
    Зважаючи на те, що собівартість виробленої продукції може бути або занижена, або завищена внаслідок неправильного розподілу непрямих витрат, можуть бути встановлені неправильні продажні ціни. Встановлення меншої ціни зменшить потенційний прибуток від виробництва та реалізації цієї продукції. Встановлення завищених цін на продукцію з реально нижчою собівартістю може призвести до втрати частки ринку та обсягів продажу.
  • Ескіз
    Публікація
    Собівартість промислової продукції: особливості формування
    (Полтавський державний аграрний університет, 2024) Чернишенко, Олена Іванівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    В доповіді обґрунтовано, що основними напрямками, що сприяють підвищенню ефективності та конкурентоспроможності промислових підприємств, є: зниження витрат і раціоналізація витрат за рахунок впровадження ресурсозберігаючих технологій, модернізація виробництва, підвищення мотивації до праці, здатність якісно задовольняти вимоги споживачів. Ці рішення нерозривно пов'язані з прийняттям оперативних рішень в області управління витратами, що формують собівартість продукції.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження видів витрат обігу торгівельного підприємства
    (Полтавський державний аграрний університет, 2024) Чернишенко, Олена Іванівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    Доведено, що витрати на обіг умовно поділяють на чисті і додаткові витрати. Чисті витрати - це витрати на організацію процесу купівлі-продажу, утримання адміністративно-управлінського персоналу, витрати на бухгалтерський облік і звітність (бухгалтерський облік, реклама, касові операції і таке ін.). Додаткові витрати обумовлені продовженням виробничого процесу в торгівлі (фасування, упаковка), тобто при перетворенні виробничого асортименту в торговий асортимент.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження факторів впливу на собівартість інноваційних товарів
    (Український державний університет науки і технологій, 2024) Чернишенко, Олена Іванівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    За результатами проведеного дослідження запропоновано при формуванні собівартості інноваційних товарів враховувати фактори впливу на неї. Визначено найважливіші з цих факторів та надано кожному економічну характеристику та оцінку.
  • Ескіз
    Публікація
    Удосконалення практики управління витратами
    (2023) Чернишенко, Олена Іванівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що для організацій реального сектору економіки, в силу його багатогалузевого характеру, доцільно використовувати для управління витратами систему «прямих колекціонувань». Це найбільш поширена система в теорії і практиці управлінського обліку. У перекладі з англійської воно означає систему обліку прямих витрат.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості ціноутворення на інноваційну продукцію
    (Національний університет "Запорізька політехніка", 2023) Климентова, М. В.; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    В даний час проблема дослідження і практичного використання сучасних методів ціноутворення інноваційної промислової продукції в умовах високої складності і динамічності економічних процесів є дуже актуальною. У сучасних умовах більшості організацій використовуються дорогі методи ціноутворення, але вони малоефективні в умовах ринкової економіки, оскільки не пов'язані між собою і не враховують попит на продукцію і не стимулюють підприємства до зниження собівартості продукції.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення ризику оцінки стану кон'юнктури вітчизняного ринку асинхронних двигунів
    (Сумський державний університет, 2012) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    У статті розглянуто питання визначення рівня ризику оцінки кон’юнктури ринку асинхронних двигунів із використанням методу парних порівнянь. Визначено та обґрунтовано найбільш важливі фактори впливу на рівень кон'юнктури вітчизняного ринку електротехнічних товарів.