Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm
Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".
Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Формування напрямків інтелектуалізації інклюзивного розвитку економіки(Одеський національний технологічний університет, 2024) Косенко, Андрій Васильович; Перерва, Петро ГригоровичВ доповіді визначено, що інтелектуалізація інклюзивного розвитку економіки спрямована на створення умов, за яких кожен член суспільства має можливість брати активну участь в економічному житті та отримувати користь від його результатів. Програми інтелектуалізація своєї діяльності мають обов’язково бути на кожному виробництві.Документ Сутність інноваційного управління підприємствами в сучасних умовах(Державний біотехнологічний університет, 2024) Шаповал, Віктор Станіславович; Косенко, Андрій ВасильовичЗапропоновано виділяти такі поняття, як життєвий цикл продукції і життєвий цикл технології виробництва. Життєвий цикл товару складається з чотирьох фаз. На першому етапі проводяться дослідження і розробки для створення інноваційного продукту. Завершується етап передачею розробленої технічної документації виробничим підрозділам промислових організацій. На другому етапі відбувається технологічний розвиток крупносерійного виробництва нової продукції.Документ Організаційний механізм управління інтелектуальною власністю(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Перерва, Петро Григорович; Косенко, Андрій ВасильовичНа сучасному етапі розвитку економіки країни наукові знання, інформація, професійний, науковий та культурний потенціал суспільства, що складають його інтелектуальні ресурси, визначають структуру національної економіки, якість товарів, що виробляються, ефективність функціонування національного господарства. Процеси інтелектуалізації виробничих процесів, ускладнення систем управління підприємствами та організаціями нагально потребують адекватного аналізу змісту та сутності поняття інтелектуальних ресурсів та інтелектуального капіталу, які в цей час становляться основним ресурсом виробництва. В умовах трансформації українського суспільства та становлення інноваційної економіки основними факторами соціально-економічного розвитку стає науково-технічний прогрес, широке розповсюдження та використання інновацій, підвищення ролі і масштабів освоєння об’єктів інтелектуальної власності. Разом з тим, слід відмітити, що українська економіка ще недостатньо сприймає досягнення науково-технічного прогресу і значний науково-технічний потенціал, яким володіє наша країна, не використовується належним чином. Виходячи з цього, стратегічним завданням розвитку економіки України і підвищення її конкурентоздатності є формування ефективного механізму створення, правової охорони та втягнення в господарський обіг результатів інтелектуальної діяльності в сфері науки і технологій. Ефективне використання інтелектуальних ресурсів дає можливість підприємствам отримати додаткові конкурентні переваги і стає пріоритетним ресурсом і фактором виробництва, забезпечує їм стійкі переваги на певному сегменті ринку. Все це стає можливим тільки при наявності ефективного і зручного в користуванні механізму комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності (ОІВ), наявний зміст якого в нашій країні ще далекий до ідеального і нагально потребує свого розвитку і вдосконалення.Документ До питання ефективності управління інтелектуальною власністю(Видавець Роман Козлов, 2024) Євсєєв, Андрій Сергійович; Косенко, Андрій Васильович; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що можливість для суб'єктів господарювання зберегти свої позиції на ринку інтелектуальної власності можлива за рахунок реалізації наступних заходів: спрощення процедур подання заявок; аудит корпоративного портфеля; залучення досвідчених фахівців: користування послугами патентних повірених та оцінювачів; створення та зміцнення патентних служб на підприємствах; формування мотивації для підвищення зацікавленості співробітників підприємства.Документ Комерційна сприйнятливісь підприємства(Полтавський державний аграрний університет, 2024) Дюжев, Олександр Вікторович; Косенко, Андрій Васильович; Перерва, Петро ГригоровичДоповідь аналізує основні аспекти комерційної сприйнятливості, включаючи маркетингові стратегії, які дозволяють підприємствам ефективно просувати свої товари та послуги на ринку. Також розглядаються фактори, які впливають на сприйнятливість споживачів до бренду та продукції підприємства, такі як якість продукту, цінова політика, обслуговування клієнтів тощо. Крім того, матеріал доповіді надає поради та рекомендації щодо покращення комерційної сприйнятливості підприємства, включаючи розвиток сильного бренду, вдосконалення продукту та послуг, покращення якості обслуговування та залучення клієнтів через інноваційні маркетингові стратегії. Надані пропозиції є важливими для підприємств, які забезпечити стійкий розвиток у конкурентному бізнес-середовищі.Документ Дослідження ризиків маркетингової діяльності(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Бердос, Максим Петрович; Косенко, Андрій Васильович; Перерва, Петро ГригоровичВ доповіді доведено, що маркетингові ризики - це сукупність ризиків, властивих маркетингової сфері у діяльності компанії, які характеризуються ймовірністю виникнення певних подій та їх наслідків, що ускладнюють досягнення цілей на окремих етапах маркетингової діяльності або цілком у сфері маркетингуДокумент Складові формування маркетингової стратегії підприємства(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Дюжев, Олександр Вікторович; Косенко, Андрій Васильович; Перерва, Петро ГригоровичВ доповіді доведено, що застосування маркетингової стратегії - це поступова реалізація взаємопов'язаного набору стратегій операційного рівня, до яких відносяться збут, реклама, ціноутворення і таке ін. У сучасному світі підприємства часто не просто утримують або збільшують свою частку на існуючому ринку, а шукають нові ринки збуту. Класифікація маркетингових стратегій може гуртуватися на різних особливостях.Документ Формування споживчих переваг з використання методів маркетингу(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Остапенко, Денис Сергійович; Косенко, Андрій Васильович; Перерва, Петро ГригоровичВ доповіді доведено, що управління поведінкою споживачів полягає у використанні маркетологом факторного впливу на кожному етапі процесу прийняття споживачем рішення про покупку. При цьому бажано, щоб процес прийняття рішення перетворився в цикл, тобто перша покупка привела до наступної, а споживач перетворився б в постійного покупця. Способів впливу на психологію поведінки споживачів багато, найпоширенішим є реклама. Велике значення для реклами, особливо при виконанні нею функції переконання, мають досягнення психологічної науки.Документ Управлінські конфлікти: переваги та недоліки(2023) Остапенко, Денис Сергійович; Косенко, Андрій Васильович; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що знаючи ознаки конфліктної ситуації, закономірності розвитку конфлікту, виявляючи мотиви і цілі сторін конфлікту, реалізуючи свої справжні інтереси в конкретній ситуації, володіючи методами аналізу конфліктної ситуації і організовуючи спільний пошук шляхів їх вирішення, менеджер набагато ефективніше справляється зі складними управлінськими завданнями.Документ Сутність комерційної сприйнятливості інновацій(2023) Дюжев, Олександр Вікторович; Косенко, Андрій Васильович; Перерва, Петро ГригоровичАвтори пропонують визначати ефективність інноваційного процесу після його впровадження, так як тільки після введення інновації на ринок стає ясно, задовольняє вона нову потребу ринку чи ні. Найпростіша схема інноваційного процесу включає в себе генерацію нової ідеї, її експериментальну реалізацію, освоєння у виробництві, масовому виробництві і споживанні. Виділення науково-дослідної, техніко-технологічної, виробничої та комерційної функцій в інноваційному процесі визначається цілями підприємства. Цей процес починається з оцінки наявних ресурсів, визначення стратегічної мети, а закінчується окупністю інвестицій.