Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Формування напрямків інтелектуалізації інклюзивного розвитку економіки
    (Одеський національний технологічний університет, 2024) Косенко, Андрій Васильович; Перерва, Петро Григорович
    В доповіді визначено, що інтелектуалізація інклюзивного розвитку економіки спрямована на створення умов, за яких кожен член суспільства має можливість брати активну участь в економічному житті та отримувати користь від його результатів. Програми інтелектуалізація своєї діяльності мають обов’язково бути на кожному виробництві.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні тенденції міжнародного трансферу технологій
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2024) Шаповал, Віктор Станіславович; Косенко, Андрій Васильович
    Визначено, що перед Україною, що має сприятливі перспективи збільшення експорту технологій, стоїть завдання вибудовування системи його підтримки щодо надання необхідних аналітичних та консультаційних послуг, допомоги у процесі підготовки та подання заявок на отримання правової охорони результатів інтелектуальної діяльності на зовнішніх ринках
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційнe забезпечення міжнародного бізнесу для підвищення його конкурентоспроможності
    (Інтерсервіс, 2024) Косенко, Андрій Васильович; Коростельов, М. В.; Кітаєв, О. М.; Рощаховський, Т. І.
    Доведено, що інформаційне забезпечення міжнародних бізнес-структур відіграє ключову роль у забезпеченні їхньої ефективності та конкурентоспроможності на глобальному ринку. Інформаційні системи дозволяють інтегрувати та автоматизувати різні бізнес-процеси, такі як фінанси, логістика, виробництво та ресурсне планування, у міжнародних компаніях. Це сприяє підвищенню ефективності та спрощенню управління операціями. Дані системи допомагають збирати та аналізувати інформацію про клієнтів, їхні потреби та попит, що дозволяє міжнародним компаніям ефективно взаємодіяти з клієнтами та вдосконалювати свої продукти та послуги.
  • Ескіз
    Документ
    Організаційний механізм управління інтелектуальною власністю
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Перерва, Петро Григорович; Косенко, Андрій Васильович
    На сучасному етапі розвитку економіки країни наукові знання, інформація, професійний, науковий та культурний потенціал суспільства, що складають його інтелектуальні ресурси, визначають структуру національної економіки, якість товарів, що виробляються, ефективність функціонування національного господарства. Процеси інтелектуалізації виробничих процесів, ускладнення систем управління підприємствами та організаціями нагально потребують адекватного аналізу змісту та сутності поняття інтелектуальних ресурсів та інтелектуального капіталу, які в цей час становляться основним ресурсом виробництва. В умовах трансформації українського суспільства та становлення інноваційної економіки основними факторами соціально-економічного розвитку стає науково-технічний прогрес, широке розповсюдження та використання інновацій, підвищення ролі і масштабів освоєння об’єктів інтелектуальної власності. Разом з тим, слід відмітити, що українська економіка ще недостатньо сприймає досягнення науково-технічного прогресу і значний науково-технічний потенціал, яким володіє наша країна, не використовується належним чином. Виходячи з цього, стратегічним завданням розвитку економіки України і підвищення її конкурентоздатності є формування ефективного механізму створення, правової охорони та втягнення в господарський обіг результатів інтелектуальної діяльності в сфері науки і технологій. Ефективне використання інтелектуальних ресурсів дає можливість підприємствам отримати додаткові конкурентні переваги і стає пріоритетним ресурсом і фактором виробництва, забезпечує їм стійкі переваги на певному сегменті ринку. Все це стає можливим тільки при наявності ефективного і зручного в користуванні механізму комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності (ОІВ), наявний зміст якого в нашій країні ще далекий до ідеального і нагально потребує свого розвитку і вдосконалення.
  • Ескіз
    Документ
    Конфліктологія та теорія переговорів у сфері міжнародних економічних відносин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Косенко, Андрій Васильович
    Давно відомо, що колектив - щось більше, ніж просте логічне впорядкування працівників, що виконують взаємозв'язані задачі. Теоретики і практики управління зрозуміли, що організація є також і соціальною системою, де взаємодіють окремі особи і формальні і неформальні групи. І від психологічного клімату, від настрою кожного працівника залежить і продуктивність праці, і здоров'я працівників і багато що інше. При правильній розстановці людських ресурсів в організації, при вірній обробці конфліктних ситуацій виникає якийсь прорив, синергетичний ефект, коли 2+2 буде 5, а не 4. Організація стає чимось більшим, ніж сума компонентів. Ця нова система стає значно стійкішою до дій ззовні, але легко руйнується, якщо не підтримувати цю єдність елементів. "Організм" організації необхідно забезпечити механізмом, який би забезпечував постійну регенерацію загублених цілей, задач і функцій, визначав би всі нові і нові очікування працівників. В управлінській науці існують досить досконалі соціально-психологічні методи, за допомогою яких можна добитися потрібного ефекту. Під соціально-психологічними методами управління розуміють конкретні прийоми і способи дії на процес формування і розвитку самого колективу і окремих працівників. Розділяють два методи: соціальні (направлені на колектив в цілому), і психологічні (направлені на окремих осіб усередині колективу). Ці методи мають на увазі упровадження різних соціологічних і психологічних процедур в практику управління. Якість соціально-психологічного клімату в колективі визначає відношення керівника до суспільства в цілому, до своєї організації і до кожної людини окремо. Якщо в його розумінні людина представляється як ресурс, сировинна і виробнича база, то такий підхід не дасть належного результату, в процесі управління виникне перекіс і недолік або перерахунок ресурсів для виконання конкретної задачі.
  • Ескіз
    Документ
    Конспект лекцій з дисципліни "Стратегічний менеджмент і маркетинг інтелектуальної власності в сфері туризму"
    (2020) Косенко, Андрій Васильович; Борзенко, Володимир Іванович; Носирєв, Олександр Олександрович; Глізнуца, Марина Юріївна; Верютіна, Вікторія Юріївна
  • Ескіз
    Публікація
    Організаційно-економічні засади управління знаннями в туристичному бізнесі
    (Триторія, 2019) Кармінська-Бєлоброва, Марина Володимирівна; Косенко, Андрій Васильович; Матросова, Вікторія Олександрівна; Долина, Ірина Володимирівна; Носирєв, Олександр Олександрович; Проскурня, Олена Михайлівна
    Доведено, що управління знаннями включає в себе елементи стратегічного управління, управління персоналом, маркетингу, організаційного розвитку, економіки, інформатики, теорії створення інформаційних систем, освіти команд, інноваційного менеджменту та ін. Воно розглядає також не тільки окремі елементи цих сформованих дисциплін, а й їх взаємодія.
  • Ескіз
    Публікація
    Менеджмент та маркетинг міжнародного туристичного ринку
    (Харківський національний університет будівництва та архітектури, 2019) Косенко, Андрій Васильович; Кармінська-Бєлоброва, Марина Володимирівна; Попов, Микола Олексійович; Івченко, Марія Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційне забезпечення обліку та аналізу на підприємствах туристичного бізнесу
    (Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, 2019) Матросова, Вікторія Олександрівна; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Косенко, Андрій Васильович; Проскурня, Олена Михайлівна; Гармаш, Сергій Володимирович
  • Ескіз
    Публікація
    Цілі та пріоритети технічного розвитку туристичних підприємств
    (Харківський національний університет будівництва та архітектури, 2019) Косенко, Андрій Васильович; Маслак, Марія Володимирівна; Глізнуца, Марина Юріївна