Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm
Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".
Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Обгрунтування та прийняття бізнес-рішень в умовах війни в Україні(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Майстро, Руслана Григорівна; Гаврись, Ольга ОлександрівнаУ статті досліджено методи обгрунтування та прийняття бізнес-рішень. Визначено, що в умовах війни ризики зростають, отже необхідно більш грунтовно підходити до формування бізнес-рішень. Процес прийняття рішення передбачає ідентифікацію проблеми, вибір варіантів та оцінку ефективності рішення. Визначено, перелік факторів, які впливають на прийняття рішень українських управлінців та на ефективність діяльності компаній: різкі зміни регуляторних вимог, питання мобілізації та бронювання працівників, судові позови проти рф, експорт та імпорт продукції, та інше. Досліджено що лише 6 відсотків бізнесів адаптувалися до умов та змогли побудувати стратегію та бізнес-плани в умовах нових реалій, але багато українських підприємців знаходять ресурси та продовжують підтримувати державу та допомагати нашим героїчним збройним силам. Доведено, що національний бізнес поступово оговтується від нових реалій ведення бізнесу, для ефективного управління потрібно аналізувати потоки інформації через інструменти, що для цього може надати LIGA 360. Зазнечено, що адаптивність бізнесу до ризиків і змін відкриває перспективи за багатьма напрямами та створює стратегічну й конкурентну перевагу, дає можливість бізнесам вийти в лідери ринку. Визначено, що для того щоб досягти бажаного стану бізнесу в критичних умовах необхідно чітко дотримуватися алгоритму побудови моделі прийняття рішень, що враховуватиме повну обґрунтованість прийнятого бізнес-рішення на підставі визначених проблем, використовувати різноманітні методи прийняття бізнес-рішень залежно від ситуації, а також побудувати пріоритетність цінностей при обґрунтуванні бізнес-рішень та впровадженні їх у разі загрози підприємству та життю і здоров’ю людей.Документ Розвиток методичних підходів та принципів міжнародного стартап проектування з метою продидії недобросвісній конкуренції(Інтерсервіс, 2024) Майстро, Руслана Григорівна; Кондратенко, І. О.; Курячий, Ф. М.В доповіді розглянуто розробку методик для ідентифікації, аналізу та управління ризиками, пов'язаними з міжнародною діяльністю, включаючи ризики валютних коливань, політичної нестабільності та інші. Розробку методик для адаптації продуктів та послуг до місцевих ринків та культур, включаючи вивчення мови, законодавства, культурних відмінностей та місцевого попиту. Розвиток методик для створення та управління мережами міжнародних партнерів, акселераторів, інкубаторів та інших організацій, що сприяють розвитку міжнародних стартапів.Документ Принципи та переваги мережевого бізнесу(Полтавський державний аграрний університет, 2024) Майстро, Руслана Григорівна; Гаврись, Ольга Олександрівна; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що в даний час ефективність використання традиційних прийомів мережевого маркетингу постійно знижується: люди все менше піддаються впливу однотипної і нудної реклами. Виникає гостра потреба у використанні нових прийомів і методів маркетингу і просування товарів. Одним з таких інноваційних і ефективних методів маркетингу є поєднання мережевого маркетингу та інтернет-технологійПублікація Методичні вказівки до виконання курсового проекту з дисциплін "Бізнес-планування інтелектуального продукту"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кучіна, Світлана Едуардівна; Майстро, Руслана ГригорівнаСтворення бізнес-плану дозволяє встановити комплекс взаємопов'язаних ключових цілей, пріоритетів та стратегій у бізнесі, оцінити привабливість та прибутковість бізнес-ідеї чи проекту, а також залучити додаткове акціонерне чи позикове фінансування. Курсовий проект «Бізнес-план інтелектуального продукту» є обов'язковим елементом у навчальних планах студентів, які навчаються на програмах бакалаврату 075 «Маркетинг» (напрямок «Маркетинг інтелектуального бізнесу»).Документ Економічна ефективність управлінських рішень(2023) Савченко, Ольга Ігорівна; Майстро, Руслана Григорівна; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що економічна ефективність управління у вузькому сенсі характеризується загальними показниками (наприклад, відношенням доходів компанії до витрат на утримання апарату управління) і приватними показниками: часткою адміністративно-управлінських витрат в загальній собівартості підприємства, часткою чисельності управлінських працівників в загальній чисельності працівників на підприємство, керованість навантаженням (фактична кількість працівників на одного співробітника апарату управління) і таке ін.Документ Дослідження підходів до визначення економічної ефективності управлінських рішень(2023) Савченко, Ольга Ігорівна; Майстро, Руслана Григорівна; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що методологія оцінки ефективності управління, заснована на діагностичному обстеженні всієї системи управління підприємством. На основі послідовного аналізу згрупованих по блоках проблем управління підприємством дана методика призводить до оцінки економічної ефективності заходів з автоматизації та раціоналізації процесу управління. Оригінальність такого підходу полягає, перш за все, в тому, що він пропонує розглядати в якості ефекту величину виробничих втрат, яких можна уникнути завдяки вдосконаленню системи управління.Документ Дослідження підходів до визначення економічної ефективності управлінських рішень(2023) Савченко, Ольга Ігорівна; Майстро, Руслана Григорівна; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що економічна ефективність управління у вузькому сенсі характеризується загальними показниками (наприклад, відношенням доходів компанії до витрат на утримання апарату управління) і приватними показниками: часткою адміністративно-управлінських витрат в загальній собівартості підприємства, часткою чисельності управлінських працівників в загальній чисельності працівників на підприємство, керованість навантаженням (фактична кількість працівників на одного співробітника апарату управління) і таке ін.Документ Дослідження підходів до визначення економічної ефективності управлінських рішень(2023) Савченко, Ольга Ігорівна; Майстро, Руслана Григорівна; Перерва, Петро ГригоровичВ доповіді обґрунтовано, що узагальнюючими показниками соціальної ефективності у вузькому сенсі можуть бути: частка рішень, прийнятих за пропозицією працівників трудового колективу, кількість працівників, залучених до розробки управлінських рішень. До приватних показників соціальної ефективності відносяться: ступінь технічної оснащеності управлінської праці, плинність кадрів апарату управління, рівень професійної кваліфікації персоналу.Документ Методичній підхід до управління нормами праці на промисловому підприємстві(2022) Майстро, Руслана Григорівна; Глізнуца, Марина Юріївна; Перерва, Петро ГригоровичУ сучасних умовах призначення процесів управління нормуванням праці – активно впливати на потенційні можливості та результати діяльності підприємств щодо досягнення взаємозалежних економічних та соціальних цілей. Проведені авторами дослідження дозволили розробити методичні положення щодо управління нормами праці на промисловому підприємстві.Публікація Маркетингова діяльність підприємств(2018) Косенко, Олександра Петрівна; Яковлєв, Анатолій Іванович; Перерва, Петро Григорович; Сударкіна, Світлана Петрівна; Васильцова, Світлана Олександрівна; Кітченко, Олена Миколаївна; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Кучіна, Світлана Едуардівна; Ларка, Людмила Сергіївна; Литвиненко, Марія Владиславівна; Майстро, Руслана Григорівна; Мірошник, Марія Володимирівна; Романчик, Тетяна Володимирівна; Ткачова, Надія Петрівна; Шапран, Олена Євгенівна; Дяченко, Тетяна Анатоліївна; Максименко, Яна Анатоліївна; Чернобровкіна, Світлана Віталіївна; Усов, Максим Анатолійович; Колотюк, Олена Іванівна; Пономаренко, Валерія ВадимівнаУ навчальному посібнику розглядаються теоретичні і методичні засади маркетингу в обсягах фахових нормативних дисциплін, що викладаються у рамках підготовки бакалаврів та магістрів з маркетингу. Містить велику кількість прикладів і фактичних матеріалів, що ілюструють теоретичні положення. Навчальний посібник призначений для бакалаврів, магістрантів, аспірантів, а також тих, хто вивчає маркетинг на неекономічних спеціальностях вищих навчальних закладів. Буде корисним викладачам вищих навчальних закладів економічних спеціальностей, підприємцям, керівникам та спеціалістам підприємств та широкому колу читачів, яких цікавлять актуальні питання сучасного маркетингу.