Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Публікація
    Економічна сутність венчурної концепції комерціалізації об'єктів інтелектуальної власності
    (2023) Маслак, Марія Володимирівна
    Доведено, що модель ринкової концепції інтелектуальної власності передбачає виконання всіх стадій процесу ринкової комерціалізації іншою організацією, яка в певній мірі є компетентною у даній інтелектуальній сфері. Практичне використання її основних положень вимагає укладення обов’язкової письмової угоди з детальним викладом умов продажу па тенту на об’єкт інтелектуальної власності.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування стратегій трансферу інтелектуально-інноваційних технологій
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2023) Маслак, Марія Володимирівна
    Для того, щоб трансфер інтелектуальних технологій у виробничо-комерційній системі був ефективним, необхідно обрати відповідну стратегію. В доповіді розглядається декілька напрямів стратегій трансферу, наприклад, як послідовних невеликих покращень продукції; стрибкоподібних технологічних інновацій; прискорень процесу НДДКР за допомогою залучення до роботи зовнішніх організацій.
  • Ескіз
    Публікація
    Трансфер об'єктів інтелектуальної власності з використанням матриці інноваційних амбіцій
    (2022) Маслак, Марія Володимирівна
    Розроблено комплексну матрицю інноваційних амбіцій, яка представляє собою шестикомпонентну модель із вертикальною віссю, що стосується того, де організація конкурує (від обслуговування існуючих ринків/споживачів у нижній частині, виходу на суміжні ринки в середині та створення нових ринків у верхній частині) і горизонтальною віссю, яка стосується типу використовуваних продуктів/активів (використання існуючих продуктів, додавання додаткових продуктів і розробка нових продуктів/активів).
  • Ескіз
    Публікація
    Передумови ефективного управління інтелектуальною власністю підприємства
    (2022) Маслак, Марія Володимирівна
    Доведено, що інтелектуальна власність відображає нематеріальні активи, які юридично захищені та належать певному підприємству, що означає, що інші не можуть законно використовувати їх за межами підприємства. Найбільшим плюсом інтелектуальної власності є те, що вона дає підприємству конкурентну перевагу. Це з тим, що будь-які нематеріальні активи захищені тому ж рівні, як і реальні фізичні предмети.
  • Ескіз
    Публікація
    Оцінка ефективності комерціалізації об'єктів інтелектуальної власності
    (ТОВ "Юридична компания "Юрсервіс", 2022) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна; Кобєлєва, Анна Валеріївна
    Доведено, що ключовим показником успішного створення та впровадження системи управління інтелектуальною власністю наукомісткого підприємства є відношення економічного ефекту від використання інтелектуальної власності до витрат на її створення та управління.
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетизація процесу трансферу технологій
    (ТОВ "Юридична компания "Юрсервіс", 2022) Нагі, Сабольч; Косенко, Олександра Петрівна; Маслак, Марія Володимирівна
    Доведено, що сьогодні трансфер технологій в основному здійснюється за допомогою ринково-орієнтованих форм бізнесу. Таким чином, передача технологій все більше демонструє свої унікальні особливості маркетизації.
  • Ескіз
    Публікація
    Передумови ефективної комерціалізації об'єктів інтелектуальної власності
    (ТОВ "Юридична компания "Юрсервіс", 2022) Маслак, Марія Володимирівна; Кобєлєва, Анна Валеріївна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що існують два принципово різні підходи до комерціалізації об'єкта інтелектуальної власності. Перший підхід: необхідність створення об'єкта інтелектуальної власності викликана реальною можливістю його успішної комерціалізації та потребою ринку. Другий підхід: "піонерна" ідея про об'єкт інтелектуальної власності спадає на думку розробника спонтанно, і він намагається здійснити її на практиці.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування бізнес-плану по комерціалізації об'єктів інтелектуальної власності
    (ТОВ "Юридична компания "Юрсервіс", 2022) Маслак, Марія Володимирівна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що бізнес-планування виробництва та ринкової реалізації науково-технічного продукту являється базою для проведення економічного обґрунтування комерціалізації результатів інноваційної діяльності, базовим поняття в якій є об’єкти інтелектуальної власності.
  • Ескіз
    Публікація
    Менеджмент та маркетинг трансферу туристичних технологій на основі інтрапренерства
    (Триторія, 2019) Долина, Ірина Володимирівна; Маслак, Марія Володимирівна; Носирєв, Олександр Олександрович; Попов, Микола Олексійович; Приходько, Єлизавета Геннадіївна
  • Ескіз
    Публікація
    Розвиток внутрішнього підприємництва на підприємствах туристського бізнесу
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2019) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна; Носирєв, Олександр Олександрович
    Проведений авторами аналіз існуючих визначень терміна "інтрапренерство" дозволяє авторам зробити власне визначення, яке, на наш погляд, поєднує традиційні і сучасні принципи, форми, завдання та результати внутрішньофірмового підприємництва.