Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Публікація
    Теоретичні засади логістичної стратегії машинобудівного підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Маслак, Ольга Іванівна; Почтовюк, Андрій Борисович; Гришко, Наталя Євгеніївна; Маслак, Марія Володимирівна; Яковенко, Ярослава Юріївна
    В статті розглянуті теоретичні підходи щодо визначення логістичної стратегії підприємства з урахуванням специфіки машинобудівної галузі. Визначені підходи до трактування економічної категорії «логістична стратегія» (як довгострокового напряму діяльності, довгострокового планування, стратегічні рішення), на основі якого запропоновано авторське тлумачення логістичної стратегії підприємства як постановка довгострокових цілей логістичної системи машинобудівного підприємства з урахуванням оптимізації рухів потоків для забезпечення збалансованої взаємодії всіх складових логістичної системи. У дослідженні окреслені завдання логістичної стратегії підприємства. В роботі наведені види логістичних стратегій та шляхи їх реалізації в залежності від націленості логістичної стратегії. Акцентується увага на врахуванні зовнішнього середовища при розробці логістичної стратегії машинобудівного підприємства. Сформовані пріоритети логістичної стратегії машинобудівного підприємства, які залежать від довгострокових переваг підприємства, інвестування капіталу, визначення слабких сторін логістичної діяльності конкурентів, розвитку логістичного партнерства, використання логістичного аутсорсингу, використання гнучких логістичних стратегій тощо.
  • Ескіз
    Публікація
    Організація логістичного обслуговування на машинобудівних підприємствах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Маслак, Ольга Іванівна; Труніна, Ірина Михайлівна; Гришко, Наталя Євгеніївна; Маслак, Марія Володимирівна; Яковенко, Ярослава Юріївна
    В статті проаналізовані сучасні підходи до трактування «логістичне обслуговування», яке розглядається як сукупність функцій та видів діяльності; комплекс послуг; продукти праці; складова обслуговування споживача; процес створення блага. В роботі охарактеризовані різноманітні послуги споживачам, які надаються у процесі збуту готової продукції машинобудівного підприємства. Дане дослідження присвячено проблемам логістичного обслуговування з врахуванням особливостей машинобудівної галузі. Авторами виділяються види логістичного обслуговування споживачами (логістичне обслуговування руху матеріальних потоків; інформаційне логістичне обслуговування; фінансове логістичне обслуговування; кадрове логістичне обслуговування), що пов’язані з технологією та організаційною структурою обслуговування, показникам якості, визначенням оптимального рівня обслуговування. В статті акцентовано увагу на восьми етапах системи логістичного обслуговування машинобудівного підприємства (від сегментації ринку, аналізу логістичних послуг конкурентів, ранжування послуг, їх структури та пріоритетів до оцінки рівня логістичного обслуговування та постійного контролю над якістю наданих логістичних послуг) та окреслені показники оцінювання рівня логістичного обслуговування (доступність, функціональність, надійність).
  • Ескіз
    Документ
    Аутсорсинг патентних, логістичних та інформаційних послуг як інструмент підвищення ефективності управління інтелектуальною власністю на промисловому підприємстві
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Ольга Іванівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Кучинський, Володимир Анатолійович; Ілляшенко, Сергій Миколайович
    В статті доведено, що аутсорсингові технології активно формуються в галузях, схильних до швидких змін, де постачальниками послуг аутсорсингу є підприємства-аутсорсери, а замовниками – підприємства-аутсорсі. Створення таких технологій дозволяє кожному підприємству йти по шляху спеціалізації всього лише кількох своїх компетенцій і одночасно встановлювати тісні взаємозв'язки, необхідні для інтеграції різних компетенцій. Гнучкість цих взаємозв'язків дозволяє швидко адаптуватися до зовнішніх змін, забезпечувати стійку конкурентоспроможність підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Соціально-економічна мотивація інноваційного розвитку регіону
    (Сумський державний університет, 2012) Прокопенко, Ольга Володимирівна; Александров, І. О.; Андрєєва, Н. М.; Васильєва, Т. А.; Денисенко, Микола Павлович; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Лєонов, С. В.; Маслак, Ольга Іванівна; Мішенін, Є. В.; Перерва, Петро Григорович; Сотник, І. М.; Тєлєтов, Олександр Сергійович; Харічков, С. К.; Хлобистов, Євген Володимирович; Біловодська, Олена Анатоліївна; Божидарнік, Т. В.; Воронкова, Т. Є.; Волошин, С. М.; Гриценко, Л. Л.; Грищенко, В. Ф.; Діденко, О. М.; Довгань, Ж. М.; Дудкін, О. В.; Засанська, С. В.; Ілляшенко, К. В.; Караєва, Н. В.; Касьяненко, В. О.; Кліменко, О. В.; Коблянська, І. І.; Кобушко, І. М.; Коновалов, О. Ф.; Косенко, Олександра Петрівна; Костюченко, Н. М.; Кривич, Я. М.; Мельник, Юлія Миколаївна; Мішеніна, Г. А.; Мішеніна, Н. В.; Нагорний, Є. І.; Нездоймінов, С. Г.; Пересадько, Г. О.; Петрушенко, М. М.; Петрушенко, Ю. М.; Письменна, У. Є.; Половян, О. В.; Потапенко, В. Г.; Савченко, К. В.; Скрипчук, П. Г.; Степанюк, Н. А.; Троян, М. Ю.; Циганюк, Д. Л.; Чигрин, О. Ю.; Шевченко, Г. М.; Школа, В. Ю.; Афанасьєва, О. Б.; Буряк, А. В.; Вернидуб, Н. О.; Гібнер, Л. К.; Грищенко, І. В.; Громико, М. Г.; Гусєв, Я. О.; Д'яконов, К. М.; Домашенко, М. Д.; Дубовик, С. В.; Касьяненко, Т. В.; Коробець, О. М.; Котенко, О. О.; Котляревський, О. В.; Куришко, О. О.; Левчук, В. Ю.; Лукаш, С. М.; Марочко, С. С.; Мартинюк, О. М.; Олещук, М. Г.; Омельяненко, В. А.; Оніщенко, В. В.; Пімоненко, Т. В.; Радченко, О. В.; Сигида, Л. О.; Смоленніков, Д. О.; Щербаченко, В. О.; Ярова, І. Є.
    У монографії досліджено теоретичні основи та передумови соціально-економічної мотивації інноваційного розвитку регіону. Запропоновано підходи до формування механізму соціально-економічної мотивації інноваційного розвитку регіону, його фінансового та організаційно-економічного забезпечення на різних рівнях управління. Окрему увагу приділено галузевим та прикладним аспектам соціально-економічної мотивації екологічно безпечного інноваційного розвитку регіону. Для фахівців із питань інноваційного менеджменту, маркетингу інновацій, регіонального розвитку, економіки природокористування, а також викладачів, аспірантів і студентів економічних спеціальностей ВНЗ.
  • Ескіз
    Публікація
    Економіка виробничо-підприємницької діяльності
    (НТУ "ХПІ", 2006) Перерва, Петро Григорович; Погорєлов, Микола Іванович; Мехович, Сергій Анатолійович; Гаврись, Олександр Миколайович; Тимофєєв, Володимир Миколайович; Маслак, Ольга Іванівна; Погорєлов, Сергій Миколайович; Тимофєєв, Дмитро Миколайович; Погорєлов, Ігор Миколайович; Косенко, Олександра Петрівна; Косенко, Андрій Васильович; Гаврись, Микола Олександрович
    У посібнику розглядаються найважливіші сучасні наукові концепції економіки та маркетингу виробництва в умовах ринкової економіки, сучасні форми підприємництва, використання ресурсів і виробничого потенціалу фірми. Особлива увага приділена інтелектуальній власності, економіці інноваційної та інвестиційної діяльності. Посібник призначений для студентів вищих закладів освіти, аспірантів, викладачів і наукових співробітників.