Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Форсайт-методи в інтелектуальній власності та інноватиці
    (Науково-дослідний інститут інтелектуальної власності Національної академії правових наук України, 2024) Мехович, Катерина Сергіївна
    В доповіді доведено, що форсайт — це методологія, спрямована на довгострокове прогнозування і моделювання майбутнього розвитку науки, технологій, економіки та суспільства. Основна мета форсайту полягає в тому, щоб допомогти суб’єктам
  • Ескіз
    Документ
    Форсайт-методи в маркетинговій діяльності сільськогосподарських підприємств
    (Миколаївський національний аграрний університет, 2024) Мехович, Катерина Сергіївна
    У даній доповіді досліджується застосування методів форсайт у маркетинговій діяльності підприємств. Методи форсайт є потужним інструментом стратегічного управління, що дозволяє визначити можливі майбутні сценарії та тенденції, які можуть вплинути на діяльність підприємстваВ доповіді представлено основні підходи до використання методів форсайт у маркетингу, включаючи сценарне моделювання, аналіз тенденцій та прогнозування ризиків.
  • Ескіз
    Документ
    Форсайт-методи в маркетингу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мехович, Катерина Сергіївна; Дюжев, Віктор Геннадійович
    Визначено, що форсайт-метод може стимулювати інноваційний розвиток, оскільки він сприяє виявленню потенційних напрямків розвитку та нових ідей для продуктів та послуг. Використання форсайт-методу дозволяє підприємству бути більш гнучким та адаптивним до змін на ринку, що сприяє збільшенню його конкурентоспроможності.
  • Ескіз
    Документ
    Форсайт-методи в маркетинговій діяльності підприємства
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2024) Мехович, Катерина Сергіївна
    Доведено, що застосування методів форсайту в маркетинговій діяльності дозволяє підприємствам бути впевненими у майбутньому, адаптуватися до змін у світі та ефективно використовувати ці знання для розробки стратегій розвитку і підвищення конкурентоспроможності.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості економічної діяльності оптових торгівельних підприємств в мережевих структурах
    (Полтавський державний аграрний університет, 2024) Мехович, Єлизавета Сергіївна; Мехович, Катерина Сергіївна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що в торгівельній сфері існує три відносно незалежні ланки: оптова торгівля, роздрібна торгівля та харчування поза домом. Відповідно, можна виділити підприємства, що займаються оптовою, роздрібною торгівлею, виїзним харчуванням
  • Ескіз
    Документ
    Форсайт-методи в маркетинговій діяльності підприємства
    (Полтавський державний аграрний університет, 2024) Мехович, Катерина Сергіївна; Дюжев, Віктор Геннадійович; Перерва, Петро Григорович
    У даній доповіді досліджується застосування методів форсайт у маркетинговій діяльності підприємств. Методи форсайт є потужним інструментом стратегічного управління, що дозволяє визначити можливі майбутні сценарії та тенденції, які можуть вплинути на діяльність підприємстваВ доповіді представлено основні підходи до використання методів форсайт у маркетингу, включаючи сценарне моделювання, аналіз тенденцій та прогнозування ризиків.
  • Ескіз
    Документ
    Адаптаційна стратегія промислового підприємства до викликів глобальних процесів діджиталізації
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Мехович, Сергій Анатолійович; Кузмінський, Костянтин Миколайович; Мехович, Катерина Сергіївна
    У статті розглянуто актуальні питання щодо формування адаптаційної стратегії промислового підприємства до викликів глобальних процесів діджиталізації. Відзначено, що для економіки України початку ХХІ століття характерно катастрофічне скорочення обсягів виробництва та прогрессируюча деградація технічної бази промислових підприємств, що послужило згортанню як простого, так і розширеного відтворення у багатьох галузях народного господарства. Впоратись з цією небезпечною тенденцією може лише промисловість та її провідна галузь – машинобудування. Умови, в яких належить функціонувати промисловому комплексу України в найближчій перспективі знаходяться під впливом ринкового механізму саморегуляції, з одного боку, різних коригувальних впливів з боку державних органів керування та ряду суб’єктивних та об’єктивних факторів. Найбільш впливовими факторами визначено глобалізацію, цифрову трансформацію, пандемію, військові конфлікти. Надано стислу інформацію щодо сутності цих процесів. Зазначено, що глобалізація економіки – складний та суперечливий процес. З одного боку, вона полегшує господарську взаємодію між державами, що створює умови для доступу країн до передових досягнення людства, забезпечує економію ресурсів, стимулює світовий прогрес. З іншого, глобалізація несе негативні наслідки: закріплення периферійної моделі економіки, втрату своїх ресурсів країнами, що не входять до "золотого мільярда", розорення малого бізнесу, поширення на слабкі країни глобалізації і конкуренції, зниження рівня життя та ін. Україна поступово розвивається у галузі цифрової технології та цифрової трансформації, але все ще має значний потенціал для подальшого розвитку. Важливим критерієм якості процесу ЦТ у бізнесі стає рівень цифрової зрілості бізнес-процесів, а його підвищення – адаптаційна стратегія, яка визначається як поступовий і цілеспрямований процес організаційного навчання, що обумовлює реакцію на цифрове конкурентне середовище, що виникає і змінюється. Під недостатньою зрілістю адаптаційної стратегії розуміється низький рівень процесного управління в компанії, де не визначені та не регламентовані основні та допоміжні бізнес-процеси, їхня автоматизація здійснюється хаотично, має локальний характер, процеси не адаптовані під плановані до впровадження новітні технології. Авторами запропоновано підхід до здійснення технологічного реінжинірингу з використанням технологій форсайту на підприємствах машинобудування із попередньою діагностикою готовності компаній до цифрових перетворень, яка відповідає рекомендаціям стандарту TOGAF та має здійснюватися у межах формування архітектурного бачення компанії на початковому етапі реалізації трансформаційного проекту.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження проблем ефективності системи управління персоналом
    (2022) Мехович, Єлизавета Сергіївна; Мехович, Катерина Сергіївна; Перерва, Петро Григорович
    Виявлено закономірності, які обґрунтовують принципи та методи розвитку системи управління персоналом в організації, а також особливості розвитку системи управління персоналом у виробництві в умовах ринкової економіки та дозволяють зробити висновок про те, що в сучасних умовах загальної стратегії виживання та розвитку організацій у конкурентній боротьбі повинна враховувати персонал, тобто стратегію участі будь-якого працівника у прийнятті нових рішень.