Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm
Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".
Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.
Переглянути
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Стадії підготовки ефективної комерціалізації інновацій(Полтавський університет економіки і торгівлі, 2024) Євсєєв, Андрій Сергійович; Перерва, Петро ГригоровичРезультати проведеного дослідження дозволяють виокремити вісім основних стадій, які повинен пройти розробник інноваційного продукту, для його успішної комерціалізації. В доповіді детально аналізуються всі стадії та надаються рекомендації по їх ефективному проходженню при комерціалізації інновацій.Документ Шляхи комерціалізації університетських інновацій(Київський національний університет культури і мистецтв, 2024) Перерва, Петро Григорович; Євсєєв, Андрій СергійовичПропонуються до використання наступні шляхи до ринку результатів університетських наукових розробок: ліцензування технології галузевому партнеру; ліцензування технології для існуючої стартап-компанії; створення стартап-компанії для виведення інновацій на ринок.Документ Оцінка впливу інтелектуальної власності на ефективність бізнес-процесів(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Колотюк, Олена Іванівна; Перерва, Петро Григорович; Зеленяк, Ілля СергійовичВ доповіді доведено, що наявність правової охорони для інтелектуальної власності може бути ключовим фактором для забезпечення конкурентних переваг на ринку. Інтелектуальна власність може стимулювати команду до пошуку новаторських рішень і ідей, що сприяє покращенню бізнес-процесів та введенню нових продуктів і послуг на ринок. Наявність правової охорони для інновацій може зробити компанію більш привабливою для інвесторів та потенційних партнерів, що сприяє залученню додаткових ресурсів для розвитку бізнесу. Захист інтелектуальної власності допомагає уникнути ризиків незаконного використання ідей або технологій конкурентами, що забезпечує стабільність і надійність бізнес-процесів.Документ Організаційний механізм управління інтелектуальною власністю(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Перерва, Петро Григорович; Косенко, Андрій ВасильовичНа сучасному етапі розвитку економіки країни наукові знання, інформація, професійний, науковий та культурний потенціал суспільства, що складають його інтелектуальні ресурси, визначають структуру національної економіки, якість товарів, що виробляються, ефективність функціонування національного господарства. Процеси інтелектуалізації виробничих процесів, ускладнення систем управління підприємствами та організаціями нагально потребують адекватного аналізу змісту та сутності поняття інтелектуальних ресурсів та інтелектуального капіталу, які в цей час становляться основним ресурсом виробництва. В умовах трансформації українського суспільства та становлення інноваційної економіки основними факторами соціально-економічного розвитку стає науково-технічний прогрес, широке розповсюдження та використання інновацій, підвищення ролі і масштабів освоєння об’єктів інтелектуальної власності. Разом з тим, слід відмітити, що українська економіка ще недостатньо сприймає досягнення науково-технічного прогресу і значний науково-технічний потенціал, яким володіє наша країна, не використовується належним чином. Виходячи з цього, стратегічним завданням розвитку економіки України і підвищення її конкурентоздатності є формування ефективного механізму створення, правової охорони та втягнення в господарський обіг результатів інтелектуальної діяльності в сфері науки і технологій. Ефективне використання інтелектуальних ресурсів дає можливість підприємствам отримати додаткові конкурентні переваги і стає пріоритетним ресурсом і фактором виробництва, забезпечує їм стійкі переваги на певному сегменті ринку. Все це стає можливим тільки при наявності ефективного і зручного в користуванні механізму комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності (ОІВ), наявний зміст якого в нашій країні ще далекий до ідеального і нагально потребує свого розвитку і вдосконалення.Документ До питання ефективності управління інтелектуальною власністю(Видавець Роман Козлов, 2024) Євсєєв, Андрій Сергійович; Косенко, Андрій Васильович; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що можливість для суб'єктів господарювання зберегти свої позиції на ринку інтелектуальної власності можлива за рахунок реалізації наступних заходів: спрощення процедур подання заявок; аудит корпоративного портфеля; залучення досвідчених фахівців: користування послугами патентних повірених та оцінювачів; створення та зміцнення патентних служб на підприємствах; формування мотивації для підвищення зацікавленості співробітників підприємства.Документ Правове забезпечення інновацій та інтелектуальної власності(Видавець Роман Козлов, 2024) Колотюк, Олена Іванівна; Ткачов, Максим Михайлович; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що публічно-правові відносини в інтелектуально-інноваційному законодавстві мають ґрунтуватися не лише на реалізації норм конституційного та адміністративного права, як це має місце в чинному інноваційному законодавстві, але й імплементація норм фінансового та цивільного процесуального права тут також могла б відігравати важливу роль. Зазначене свідчить про те, що початкові передумови формування інноваційного законодавства не враховують важливих галузевих норм права, що, безумовно, ускладнює реалізацію курсу на інноваційний розвиток вітчизняної економіки.Документ Маркетингова складова комерціалізації інтелектуальних продуктів(Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, 2023) Євсєєв, Андрій Сергійович; Перерва, Петро ГригоровичВ доповіді доведено, що реалізація маркетингових процесів є невід'ємною частиною інноваційної діяльності, в умовах інноваційної економіки не може бути інновації без маркетингу. Це твердження є об'єктивним для будь-яких інноваційних процесів, а не тільки для розробки нового продукту.Документ Формування бренду університету засобами PR(Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, 2023) Мирошник, Тетяна Олегівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро ГригоровичВ доповіді доведено, що найкращий спосіб просування бізнесу – це інтеграція в маркетингові стратегії як реклами, так і зв'язків з громадськістю. Використання обох засобів дозволяє збільшити частоту прослуховування цільової аудиторії, тобто споживачі повинні піддатися впливу маркетингового повідомлення кілька разів, перш ніж вони його запам'ятають. Спільне використання реклами і PR має важливе значення для підвищення ефективності маркетингових комунікацій. Сучасний раціональний споживач залишається байдужим до багатьох рекламних повідомлень. Тому рекламодавці шукають способи просування своєї продукції, що дозволяють подолати бар'єр споживчого скептицизму і недовіри.Документ Економіко-правове забезпечення процесів комерціалізації об'єктів інтелектуальної власності(2023) Євсєєв, Андрій Сергійович; Перерва, Петро ГригоровичОбґрунтовано, що розгляд процесу комерціалізації інтелектуальної власності слід починати з визначення основних учасників процесу введення в господарський обіг інтелектуальних технологій. До них відносяться виробники інноваційного продукту (винахідники), інвестори, які купують у правовласника право на використання об'єкта інтелектуальної власності, а також посередники.Документ Форми комерціалізації інтелектуальної власності.(2023) Перерва, Петро Григорович; Капінос, Маріанна Миколаївна; Яскевич, Анна Олегівна; Станєва, Катерина СергіївнаПроведені дослідження дозволили обґрунтувати ефективні форми комерційної реалізації результатів інтелектуальної діяльності, що використовуються у світовій практиці. Франчайзинг – це єдина стратегія комерціалізації об'єктів інтелектуальної власності, яка дозволяє не тільки надати права користування стандартними результатами інтелектуальної діяльності, а й надати всебічний доступ користувачів до різних елементів інтелектуального капіталу.