Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm
Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".
Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Європейське бізнес-середовище та кон'юнктура ринків ЄС(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Подрез, Ольга Іванівна; Проскурня, Олена МихайлівнаРозкрито сутність та склад зовнішнього і внутрішнього середо ваша Європейського бізнесу; загальноекономічної та економічної кон’юнктури ринку; визначено юридичні особливості формування ринків у ЄС та розкрито окремі кон’юнктуру ринків ЄС окремих товарних груп та послуг. Видання призначено для підготовки магістрів спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини».Документ Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни "Європейське бізнес-середовище та кон'юнктура ринків ЄС"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Проскурня, Олена Михайлівна; Подрез, Ольга ІванівнаОсновний економічний двигун ЄС — єдиний ринок. Він уможливлює вільне переміщення товарів, послуг, капіталу та людей. ЄС має на меті прямувати цим курсом й в інших сферах, як-от енергетика, знання та ринок капіталу, і забезпечити максимальне користування цими ресурсами для європейців. Однією з головних цілей спільної господарської політики Європейського союзу стосовно розвитку галузей економіки є забезпечення товаровиробників прийнятним рівнем життя (сприяючи більш конкурентоспроможному і сталому розвитку виробництва і стимулюванню покращення умов їх праці). В умовах ринкової економіки та зростання конкуренції на ринку питання підвищення конкурентоспроможності продукції набуває дедалі більшої актуальності. У дисципліні вивчаються політико-правові, податкові, трудові, соціальні, інноваційні та інші аспекти європейського бізнес-середовища. Розглядається регулювання різних етапів створення і функціонування бізнесу в країнах Європи, функціонування різних правових форм бізнесу в ЄС, особливості захисту прав споживачів. Окрім цього, здобувачі одержують цілісну систему знань щодо дослідження кон’юнктури на ринках товарів та послуг; понятійно-термінологічний апарат, що характеризує кон’юнктуру європейських ринків товарів та послуг; закономірностей та концептуальних основ європейських ринків товарів та послуг; сучасні форми, детермінанти розвитку та основні тенденції динаміки європейських ринків товарів та послуг на яких базуються можливості реалізації економічних та стратегічних інтересів України у цьому регіоні. Метою дисципліни є вивчення теорії і практики організації регулювання бізнесу в країнах ЄС та середовища його функціонування, а також висвітлення теоретичних та практичних аспектів дослідження розвитку європейського ринку товарів та послуг. Методичні вказівки до практичних занять укладено згідно із силабусом дисципліни та налічують шість тем.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з дисципліни "Європейське середовище та кон'юнктура ринків ЄС"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Подрез, Ольга Іванівна; Проскурня, Олена МихайлівнаМетодичні вказівки до виконання реферативних робіт з дисципліни «Європейське середовище та кон’юнктура ринків ЄС» призначені для ознайомлення студентів з основними вимогами до робіт такого типу, правилами оформлення та основними критеріями оцінювання. Реферат — аналітичний огляд джерел інформації. Причому даний огляд повинен бути продуктивного типу, тобто містити творче осмислення реферованих джерел. Реферат широко застосовується в навчальному процесі як спосіб оцінювання не тільки знань студента, а ще і його вміння опрацьовувати та аналізувати джерела інформації. Виконання студентом реферативних робіт стимулює творчі здібності та дозволяє повністю розкрити його потенціал до самостійної роботи. Під час написання реферату відбувається узагальнення та структурування знань за тематикою реферату, тому вибір тематики реферату слід проводити з врахуванням подальшої роботи студента в даному напрямку.Документ Методичні вказівки до виконання розрахункового завдання з дисципліни "Теорія та практика міжнародного консалтингу"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Черепанова, Вікторія Олександрівна; Подрез, Ольга ІванівнаМетодичні вказівки до виконання розрахунково-графічного завдання (РГЗ) з курсу «Теорія та практика міжнародного консалтингу» укладено з метою надання практичної допомоги студентам очної форми навчання, що готуються до складання екзамену. Контрольні завдання укладено згідно з робочою програмою з урахуванням різних розділів та тем лекційного курсу. Перш ніж почати виконувати РГЗ, студент повинен обов’язково прослухати установчі лекції та закріпити теоретичний матеріал на практичних заняттях. Після прослуховування установчих лекцій студент має право бути допущеним до складання екзамену. Умовою допуску до екзамену є вчасно подана РГЗ з дисципліни. РГЗ розглядається як різновид самостійної роботи студентів, що спрямована на формування вмінь самостійно працювати з теоретичним матеріалом, аналізувати найважливіші категорії дисципліни, встановлювати взаємозв’язок між її головними поняттями. У ході виконання РГЗ студент має навчитися визначати практичну спрямованість та значущість дисципліни, її зв’язок з іншими науками. Ознайомившись із тематикою РГЗ, студент виконує той варіант завдання, що відповідає його порядковому номеру у переліку студентів групи.Документ Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни "Теорія та практика міжнародного консалтингу"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Черепанова, Вікторія Олександрівна; Подрез, Ольга ІванівнаКонсультаційна діяльність поширена в усьому світі. Необхідність консалтингу зумовлена постійним пошуком підприємцями нових засобів підвищення ефективності виробництва, спробами керівників знайти комерційне застосування своїм здібностям, логікою розвитку організаційної науки і практики. Методичні рекомендації з дисципліни «Теорія та практика міжнародного консалтингу» розроблені для здобувачів другого ступеня вищої освіти (магістерський рівень) спеціальності «Міжнародні економічні відносини» та призначені для підготовки до практичних занять та самостійної роботи, метою яких є систематизація та поглиблення теоретичних знань, набуття та розвиток вмінь та навичок консультаційної діяльності. Метою вивчення дисципліни «Теорія та практика міжнародного консалтингу» є засвоєння здобувачами вищої освіти системних знань щодо об’єктивних закономірностей, умов, процесів і специфічних особливостей діяльності підприємств на національному та міжнародних ринках, розкриття можливостей консалтингу суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, враховуючи специфіку їх взаємодії з іноземними контрагентами, розробки рекомендацій щодо ефективного використання потенціалу підприємства в розвитку реального бізнесу, враховуючи рівень його конкурентності. Предметом вивчення дисципліни є система знань, пов’язаних із принципами організації консультаційних послуг, технологією консалтингу.Документ Методичні рекомендації до виконання курсової роботи з дисципліни "Міжнародні стратегії та моделі економічного розвитку країн"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Черепанова, Вікторія Олександрівна; Подрез, Ольга ІванівнаКурсова робота з предмету «Міжнародні стратегії та моделі економічного розвитку країн» виконується з метою закріплення, поглиблення і узагальнення знань щодо поглиблення теоретичних засад стратегічного планування економічного розвитку країн світу; вивчення методології обґрунтування стратегій міжнародного бізнесу підприємств; набуття практичних навичок з аналізу та розробки стратегій розвитку підприємств, галузей, країн, регіональних угрупувань, міжнародних інституцій. Курсова робота вимагає від студента наступних навичок: здатність самостійно осмислити обрану проблему, критично її дослідити; вміння збирати, аналізувати і систематизувати наукову та іншу інформацію з теми курсової роботи; здатність застосовувати отримані знання при вирішенні практичних завдань.Документ Методичні рекомендації до виконання розрахункового завдання (контрольної роботи) з дисципліни "Міжнародні стратегії та моделі економічного розвитку країн"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Черепанова, Вікторія Олександрівна; Подрез, Ольга ІванівнаКонтрольна робота з предмету «Міжнародні стратегії та моделі економічного розвитку країн» виконується з метою закріплення, поглиблення і узагальнення знань щодо поглиблення теоретичних засад стратегічного планування економічного розвитку країн світу; вивчення методології обґрунтування стратегій міжнародного бізнесу підприємств; набуття практичних навичок з аналізу та розробки стратегій розвитку підприємств. Курсова робота вимагає від студента наступних навичок: здатність самостійно осмислити обрану проблему, критично її дослідити; вміння збирати, аналізувати і систематизувати наукову та іншу інформацію з теми курсової роботи; здатність застосовувати отримані знання при вирішенні практичних завдань.