Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm
Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".
Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Дослідження інструментів і програм Європейської регіональної політики(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Проскурня, Олена Михайлівна; Перерва, Петро Григорович; Стогній, Андрій ВалентиновичЗапропоновані в доповіді інструменти та програми є лише декількома з багатьох, що використовуються Європейським Союзом для підтримки регіонального розвитку та забезпечення зростання всієї Європи. Вони спрямовані на створення сприятливого середовища для інвестицій, інновацій та сталого економічного зростання у всіх регіонах ЄС.Документ Формування напрямків розвитку інноваційного стартап підприємництва в малому бізнесі(2023) Проскурня, Олена Михайлівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що розвиток сектора інноваційного стартап-підприємництва є однією з ключових умов підвищення конкурентоспроможності національної економіки на світовому ринку Цей висновок зумовлений наступними причинами: по-перше, інноваційне підприємництво набагато більш схильне до нововведень, що дозволяє малим інноваційним підприємствам успішно конкурувати з великими компаніями; по-друге, iнноваційне підприємництво має високий потенціал адаптації до змін ринкової ситуації як в короткостроковій, так і в середньостроковій перспективі, що дає можливість дуже гнучко реагувати на ринковий попит, створювати нові і модифікувати існуючі потреби людини.Документ Інноваційне стартап підприємництво в малому бізнесі(2023) Проскурня, Олена Михайлівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро ГригоровичВ доповіді обґрунтовано, що розвиток сектора інноваційного стартап-підприємництва є однією з ключових умов підвищення конкурентоспроможності національної економіки на світовому ринку, що обумовлено наступними причинами: по-перше, інноваційне підприємництво набагато більш схильне до нововведень; по-друге, інноваційне підприємництво має високий потенціал адаптації до змін ринкової ситуації як в короткостроковій, так і в середньостроковій перспективі.Документ Економічна оцінка управління моделюванням інноваційного розвитку сільського господарства(Полтавський державний аграрний університет, 2023) Побережний, Роман Олегович; Проскурня, Олена Михайлівна; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що критерієм обґрунтування вибору інноваційних розробок, які повинні впроваджуватися на сільськогосподарських підприємствах, має бути система цілей її функціонування, яка визначає стратегію сільськогосподарського підприємства. Серед сукупності класифікаційних ознак цілей управління доцільно використовувати класифікацію стратегій підприємства в залежності від типу його розвитку.Документ Метод оцінки персоналу "360 градусів" як елемент поліпшення системи управління(ФОП Сидоренко А. В., 2021) Ганус, Р. О.; Проскурня, Олена МихайлівнаПублікація Економічна ефективність міжнародного туристичного бізнесу(Уманський національний університет садівництва, 2022) Проскурня, Олена Михайлівна; Погорєлова, Тетяна Олексіївна; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що економічні наслідки міжнародного туризму є важливим аспектом державного, регіонального та загального планування та економічного розвитку. Економічні наслідки також є важливими факторами прийняття маркетингових та управлінських рішень.Документ Економічні принципи забезпечення якості послуг туристичного бізнесу(Полтавський державний аграрний університет, 2022) Свистунова, Карина Русланівна; Проскурня, Олена Михайлівна; Перерва, Петро ГригоровичПроведені дослідження показали, що головною причиною лояльності туристичної клієнтури є надання якісного обслуговування. У перший раз гостя можна залучити хорошою рекламою, багатим інтер'єром або різноманітним меню, але вдруге він приходить завдяки професійній роботі персоналу і високій якості обслуговування, отриманого раніше.Документ Формування передумов розвитку ринку споживачів послуг гастрономічного туризму в Україні(Рівненський державний гуманітарний університет, 2022) Грідіна, Аліна Олегівна; Проскурня, Олена Михайлівна; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що туристичний бізнес сьогодні стає дедалі складнішим, позаяк у ньому перетинаються інтереси різних державних підприємств і служб, невирішені остаточно відносини власності, брак ефективності управління галуззю, відсутності розуміння місцевих органів влади у підтримці різних проектів розвитку різних видів туризму.Документ Оцінка фінансової стійкості та інноваційних перспектив туристичного підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Матросова, Вікторія Олександрівна; Косенко, Андрій Васильович; Долина, Ірина Володимирівна; Проскурня, Олена МихайлівнаПерехід до ринкових відносин, жорстка конкуренція в туристичній галузі вимагають вирішення нових завдань, пов’язаних з потребою в адекватному реагуванні держави на значні зміни як зовнішнього, так і внутрішнього середовища функціонування організацій індустрії туризму. Необхідність вирішення цих завдань, що в комплексі становлять важливу народногосподарську проблему, багато в чому зумовлено відсутністю сучасного організаційно-методичного забезпечення. Головною проблемою ефективного функціонування туристичних підприємств України є відсутність комплексної системи оцінки фінансової стійкості, яка б допомагала витщому керівництву туристичного підприємства виявити проблемні ділянки та ухвалити правильні та оптимальні управлінські рішення. Для аналізу та контролю фінансової стійкості туристичних підприємства використовуються системи взаємопов’язаних показники, з допомогою яких і здійснюється оцінка, планування та управління підприємством. Розглядаючи проблему удосконалення розвитку українського туризму, вважаємо за доцільне акцентувати нашу увагу також на положенні про те, що саме туристична фінансова та інноваційна конкурентоспроможність є невід’ємною складовою процесу розвитку та вдосконалення туристичної галузі в цілому по країні. Очевидно, що й туризм варто розглядати як потужний самостійний міжгалузевий господарський комплекс. Найбільш сильні та інноваційні позиції мають посідати провідні місця в самій стратегії розвитку туризму в країні, а слабкі необхідно поступово нейтралізувати з використанням фінансових та інноваційних інструментів. Перш ніж перейти до вирішення поставленої проблеми слід дати визначення фінансової стійкості. Вивчивши різноманітні трактовки цього поняття ми прийшли до висновку, що фінансова стійкість підприємства – це властивість підприємства, котра відображає в процесі взаємодії зовнішніх та внутрішніх факторів впливу: здатність досягнення стану рівноваги його фінансових ресурсів і такий ступінь їхнього використання, при якому підприємство, вільно маневруючи грошовими засобами, здатне забезпечити безперебійний процес виробництва й реалізації продукції; здатність не лише утримувати на відповідному рівні протягом деякого часу основні характеристики діяльності туристичного підприємства, але й функціонувати та розвиватися.Документ Дослідження організаційно-економічних факторів економічної безпеки туристичного бізнесу на українському ринку(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Носирєв, Олександр Олександрович; Глізнуца, Марина Юріївна; Проскурня, Олена МихайлівнаУ статті розглянуті результати дослідження ряду економічних, організаційних, соціальних, правових проблем, які мають сприяти підвищенню ефективності туристичного бізнесу в Україні, збільшення його вкладу в національну економіку, підвищення його рейтингу в світових показниках туристських потоків. Доведено, що туризм вигідний тільки в тому випадку, коли держава виробляє цю функцію та розширює ринок збуту. Закономірно, що чим більша туристів приймає держава, тим більше у нього доходи і менше власні витрати. Все це свідчить про наявність цілої низки важливих організаційних, управлінських та політичних проблем в туристичній індустрії. Метою статті є розвиток організаційно-економічних засад туристичного бізнесу та туристичної інфраструктури, що дасть можливість забезпечити комфортність, ритмічність і безпеку при пересуванні за напрямками національної мережі міжнародних транспортних коридорів та основних транспортних магістралей, зростання туристичної привабливості країни, стимулювати розвиток всіх видів туризму в нашій країні та ефективне використання туристичного і рекреаційного потенціалу України. Сформовано систему техніко-економічних показників, які в сучасних українських реаліях в змозі забезпечити економічну ефективність туристичного бізнесу, надати йому імпульс розвитку. Обґрунтовано, що забезпечення ефективних організаційно-економічних умов розвитку туризму в країні, регоні чи в певній місцевості досягається шляхом створення системи ключових факторів по критичним напрямкам ефективності туристичного бізнесу. Доведено, що блочна структура таких факторів повинна включати в себе чотири основних складові: економіка, менеджмент, маркетинг та логістика, Складові економіки та менеджменту мають пріоритетне значення для більшості сучасних напрямків виробничо-підприємницької діяльності, то блоки логістики та маркетингу відноситься до специфічних особливостей українського туристичного бізнесу, в якому вони відіграють особливу надзвичайно важливу роль. Детально розглянуто складові маркетингу і логістики, які автори віднесли до найбільш специфічних факторів туристичного бізнесу. Обґрунтовано, що вміле поєднання доступних підходів маркетингу і логістики надасть можливість приймати швидкі і оптимальні рішення щодо забезпечення ефективної взаємодії між внутрішнім і зовнішнім середовищем підприємства, що дозволить підвищити ефективність управління туристичним підприємством і знизити вплив кризи на розвиток туристичного бізнесу України в цілому, а згодом - відновити потік іноземних туристів, які забезпечують і фінансові, і соціальні, і бізнесові показники ефективності туристичного бізнесу.