Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Smart technology commercialization potential
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Kobielieva, A. V.
    It is proved that the commercialization of intellectual property objects is the benefit from their introduction into economic circulation both within the enterprise and beyond.
  • Ескіз
    Документ
    Study of the prerequisites for effective commercialization of intelligence technologies
    (2023) Kobielieva, A. V.
    It has been proven that the strategy of commercialization of the results of innovative activity is an integral component of innovative development and the general business strategy of science-intensive enterprises, which contributes to the growth and ensuring the competitiveness of products on the market. Prospective and current plans for the commercialization of the results of innovative activities based on the overall business strategy are developed in accordance with the company's goals and existing priorities regarding intellectual property and must take into account certain prerequisites that can and should ensure the industrial enterprise's effective commercialization of innovative products.
  • Ескіз
    Документ
    Determinants of commercialization of innovative technologies
    (Луцький національний технічний університет, 2022) Kobielieva, A. V.
    It is proposed to develop two separate plans for the commercialization of both technologies and innovations. This will allow more efforts to be directed to the creation of new knowledge directly, and not to the improvement of old ones, since innovation is an activity aimed at creating fundamentally new products and services that did not exist before. Of course, the process of commercialization of technologies should also develop at an active pace, as this will increase the competitiveness of existing products on the market.
  • Ескіз
    Документ
    Postulates of the mechanism of commercialization of innovative technologies
    (2022) Kobielieva, A. V.
    It is proved that the mechanism of commercialization of the results of innovation projects is a sequence of interrelated stages of transformation of the results of intellectual activity into intellectual capital and their promotion on the innovation market. The process of commercialization of an innovative product is a key stage of innovative activity, as a result of which the developer (or owner) of the innovative product recovers costs and receives a profit from its activity.