Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Research of approaches to the definition of the term "competition"
    (ФОП Томенко Ю. І., 2020) Kocziszky, György; Pererva, P. G.; Pikhur, Oleksandr
    It is proved that competition today is the force that prolongs scientific and technological progress, allows to develop market relations and ensures sustainable development of industrial enterprises.
  • Ескіз
    Документ
    Technology transfer
    (National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", 2012) Pererva, P. G.; Kocziszky, György; Szakály, D.; Somosi Veres, Mariann
    Scientific and methodological recommendations have been developed for improving the organizational and economic mechanism for transferring intellectual products. Particular attention is paid to the development of organizational forms of technology transfer, management of the processes of creation, production and marketing of intellectual products. Developed recommendations for the valuation of technology and pricing it. The issues of monitoring innovation processes in the creation, production and transfer of technological products, as well as in assessing their economic efficiency are considered.
  • Ескіз
    Документ
    Model of three levels compliance protection
    (2018) Kocziszky, György; Veres Somosi, Mariann; Pererva, P. G.
  • Ескіз
    Документ
    Intelligational and innovation policy of the European union in the context of global competitiveness
    (Київський національний університет ім. Тараса Шевченка, 2018) Kocziszky, György; Pererva, P. G.
  • Ескіз
    Документ
    Compliance program of an enterprise
    (Харківський національний університет будівництва та архітектури, 2018) Kocziszky, György; Veres Somosi, Mariann; Pererva, P. G.
  • Ескіз
    Документ
    Compliance of an enterprise
    (Національний авіаційний університет, 2018) Kocziszky, György; Veres Somosi, Mariann; Pererva, P. G.
  • Ескіз
    Документ
    Anti-corruption compliance in the enterprise's program
    (2017) Kocziszky, György; Veres Somosi, Mariann; Pererva, P. G.
    A company should make a detailed analysis of the market subjects, consider theoretical and practical aspects of organizing sale and retail trade, create an up-to date package of sale-activating programs. The company’s marketing department should carry out the following tasks: working with established customers and attracting new ones, organizing execution of orders and deliveries, collecting payment for the supplied products in the shortest possible time and many others.
  • Ескіз
    Документ
    Compliance service at guest services enterprises
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2017) Sikorska, Małgorzata; Kocziszky, György; Pererva, P. G.
    The modern enterprise is obliged to carry out a legitimate and civilized business, therefore management, understanding the importance and necessity of compliance units, provides them with sufficient manpower and adequate rights to receive information and documents. In practice, the need for compliance control is determined by corporate strategy.