Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Advantages of promoting a product to the market with the help of event marketing
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2023) Tkacheva, N. P.; Pererva, P. G.; Kosenko, S. A.
    At the heart of event marketing is an event - real or fictional, organized specifically for a specific campaign. It is in conjunction with the event that a set of proposals is considered, which should lead to the desired marketing result. To be associated with the event, that is, to be a part of it and, at the same time, to have a direct benefit from the event, promoting the interests of the company - this is the philosophy of event marketing, expressed in two words: "to be" and "to have".
  • Ескіз
    Публікація
    Forecasting industry park electrical products
    (Чернігівський національний технологічний університет, 2017) Kosenko, O. P.; Kobielieva, T. O.; Tkacheva, N. P.
    To predict the size of the industry Park electrical products is proposed by addressing two interrelated challenges: a) prediction of old machinery, automated operation which provide these products; b) determining the growth index of the level of mechanization and automation of the basic types of equipment, i. e. the change in the number of different types of products (ratios of applicability) per piece of equipment. On the basis of statistical processing of variation coefficients of the applicability of the products over a long period of mathematical models for certain types of products, allowing to predict the coefficients of applicability.
  • Ескіз
    Публікація
    The definition of industry park electrical products
    (Чернігівський національний технологічний університет, 2017) Kosenko, O. P.; Kobielieva, T. O.; Tkacheva, N. P.
    To determine industry Park electrical automation is proposed by studying their applicability (actual presence) in any one kind of the main process equipment industry Park which is known in advance or can be set in a scientific and proven methods. In particular, while defining industry Park low-voltage equipment as a basis we can take the main types of the main technological equipment, asynchronous motors with power up to 100 kW, the amount of generated or consumed in the sector of electricity, etc. the analysis of the coefficients of applicability of electrical equipment on different groups of cutting equipment is allowed to draw a conclusion about the different level of automation.
  • Ескіз
    Публікація
    Monitoring the commercial potential of intellectual property
    (Чернігівський національний технологічний університет, 2017) Kosenko, O. P.; Kobielieva, T. O.; Tkacheva, N. P.
    The methodical approach to the monitoring of intellectual, industrial and commercial activities of industrial enterprises was developed. A two monitoring trigonometric functions, which individually can display the status of the company in various fields of activity are proposed. Recommendations for using trigonometric functions for process, crisis and market-oriented monitoring are developed. It is proved that the most accurate monitoring result can be obtained by joint use of the proposed functions.
  • Ескіз
    Публікація
    Forming of new educational paradigm of preparation of specialists is on intellectual property in context of requirements of bolonskogo of process
    (Miskolci Egyetem, 2009) Pererva, P. G.; Kosenko, Oleksandra; Tkacheva, N. P.
    The substantive provisions of on-line tutorial are considered on preparation of specialists in area of intellectual property on the economic faculty of the Kharkov polytechnic university in the light of requirements of the Bolonskogo process and credit-module system of estimation of knowledges.