Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 2252
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання економічної ефективності процесу управління стратегічними змінами для формування конкурентних переваг підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Перерва, Олександр Петрович; Мехович, Сергій Анатолійович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Савченко, Ольга Ігорівна; Крамськой, Дмитро Юрійович
    У статті розглядається процес моделювання економічної ефективності управління стратегічними змінами на промислових підприємствах з метою формування конкурентних переваг. Аналізуються ключові аспекти системного підходу до стратегічних змін, включаючи аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища, встановлення цілей, розробку моделей економічної ефективності та постійний моніторинг результатів. Особлива увага приділяється використанню фінансових і нефінансових показників для комплексної оцінки ефективності змін. Обґрунтовано, що моделювання економічної ефективності управління стратегічними змінами є важливим інструментом для досягнення довгострокового успіху та формування стійких конкурентних переваг промислових підприємств. Доведено, що моделювання економічної ефективності процесу управління стратегічними змінами є важливим інструментом для досягнення та збереження конкурентних переваг підприємства. Використання фінансових та нефінансових показників дозволяє об'єктивно оцінити ефективність впроваджуваних змін та приймати обґрунтовані рішення. Успішне впровадження стратегічних змін сприяє підвищенню ефективності діяльності підприємства, задоволеності клієнтів та загальній конкурентоспроможності на ринку. Висновки статті містять рекомендації щодо розробки та впровадження системних підходів до управління стратегічними змінами, використання інноваційних технологій, врахування комплексних показників ефективності та підтримки гнучкості й адаптивності підприємств.
  • Ескіз
    Документ
    Діджиталізація як фактор конкурентоспроможності у єдиному міжнародному цифровому ринку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мехович, Сергій Анатолійович; Кузьминський, Костянтин Миколайович; Перерва, Олександр Петрович
    У статті розглянуто актуальні питання, пов’язані зі створенням єдиного міжнародного цифрового ринку. Умови, в яких належить функціонувати промисловому комплексу України в найближчій перспективі знаходяться під впливом глобалізації. Найбільш впливовими факторами цих процесів є цифрова трансформація, пандемія та військові конфлікти. Надано стислу інформацію щодо сутності цих процесів. Зазначено, що діджиталізація здійснюється у межах економічної політики, яка в ЄС спрямована на створення єдиного міжнародного цифрового ринку. Наведено характерні риси цього процесу. Створення єдиного цифрового ринку є однією з головних перспектив та викликів сучасності. Цифровізація створила світ без кордонів та її впровадження вимагає нової форми управління на основі характерних для неї специфічних властивостей. Цей процес потребує вирішення ряду практичних і політичних питань у економічних та торгівельних відносинах міжнародної спільноти. Ігнорування цих процесів, або необ’єктивна оцінка у підходах до їх здійснення може привести до катастрофічних наслідків у забезпеченні конкурентоспроможності окремих підприємств, регіонів і цілої країни. Зазначено, що проблема регулювання єдиного цифрового ринку полягає в забезпеченні можливості для єдиного ринку працювати в цифровому світі так само, як і в аналоговому. Це означає забезпечення кращого доступу для споживачів і компаній до електронних товарів та послуг на всій території ЄС, а також створення умов для розвитку цифрових мереж та сфери послуг і максимізації потенціалу зростання цифрової економіки ЄС.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет-торгівлі в умовах діджиталізації діяльності підприємств
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Копиця, Андрій Олегович; Перерва, Петро Григорович; Шаульська, Лариса Володимирівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Кучіна, Світлана Едуардівна
    У статті розглянуто основні підходи до управління бізнес-процесами в контексті інноваційного розвитку інтернет-торгівлі. Системи управління бізнес-процесами є критично важливими для інноваційного розвитку інтернет-торгівлі в умовах діджиталізації. Вони дозволяють підприємствам ефективно впроваджувати нові технології, оптимізувати свої процеси та підвищувати загальну конкурентоспроможність. Проведено дослідження систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет-торгівлі, що є важливим кроком до вдосконалення управлінських процесів в умовах цифрової економіки. Зроблено висновок про те, що використання систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет торгівлі сприяє підвищенню ефективності, гнучкості та адаптивності підприємств, що дозволяє швидко реагувати на зміни ринку і забезпечувати високу якість обслуговування клієнтів. Сформовано та проаналізовано базові складові систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет-торгівлі в умовах діджиталізації діяльності підприємств включають процесне моделювання, автоматизацію процесів, управління даними, управління змінами та клієнтоорієнтованість. Впровадження цих складових сприяє підвищенню ефективності, гнучкості та конкурентоспроможності підприємств в умовах швидкозмінних ринкових умов. Подальші дослідження та впровадження систем управління бізнес-процесами допоможуть промисловим підприємствам адаптуватися до швидко змінюваних ринкових умов та досягти довгострокового успіху.
  • Ескіз
    Документ
    Development of methods for planning the cost of industrial production and ways to reduce it
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Chernyshenko, O.; Kobeleva, Tetyana; Poliakova, T.
    In the current market economy conditions, the effectiveness of industrial enterprises largely depends on their ability to compete, which is closely linked to the cost of production. In this context, the planning of industrial goods' costs becomes a key aspect that influences pricing, profitability, and consequently, the stable financial position of the company. The relevance of developing effective cost planning methods and finding ways to reduce them is undoubted and driven by the need to increase competitiveness in domestic and international markets.
  • Ескіз
    Документ
    Enterprise reporting
    (National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", 2024-09) Havrys, M. O.; Havrys, Olha O.; Havrys, O. M.
    "Enterprise Reporting" is one of the basic academic disciplines for the specialty 071 "Accounting and taxation" and involves familiarizing students with both the general principles of the domestic enterprises reporting organization and the methodology of the specific forms’ completion. When studying the discipline, the main attention is paid to financial reporting and its role in the functioning of modern enterprises, but tax and other types of reporting are also considered. This gives students the opportunity to master general approaches to reporting on the activities of enterprises and organizations in Ukraine and foreign countries, which is a relevant and important task today. The main goals of studying the discipline "Reporting of enterprises" are the theoretical and practical training of students in the following directions: familiarizing them with the main definitions, essence and types of reporting, the system of accounting and financial reporting in Ukraine, the principles of reporting organization and its quality characteristics, the order of submission and normative regulation, as well as the methodology of compiling the main forms of financial and tax reporting. These lecture notes are meant to be used by both full-time and part-time Ukrainian and foreign students in the specialty 071 "Accounting and Taxation", who study in English, whose number constantly grows in the Educational and Scientific Institute of Economics, Management and International Business. The full course contains 16 lectures (32 academic hours) and 12 topics.
  • Ескіз
    Документ
    Європейське бізнес-середовище та кон'юнктура ринків ЄС
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Подрез, Ольга Іванівна; Проскурня, Олена Михайлівна
    Розкрито сутність та склад зовнішнього і внутрішнього середо ваша Європейського бізнесу; загальноекономічної та економічної кон’юнктури ринку; визначено юридичні особливості формування ринків у ЄС та розкрито окремі кон’юнктуру ринків ЄС окремих товарних груп та послуг. Видання призначено для підготовки магістрів спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини».
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни "Європейське бізнес-середовище та кон'юнктура ринків ЄС"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Проскурня, Олена Михайлівна; Подрез, Ольга Іванівна
    Основний економічний двигун ЄС — єдиний ринок. Він уможливлює вільне переміщення товарів, послуг, капіталу та людей. ЄС має на меті прямувати цим курсом й в інших сферах, як-от енергетика, знання та ринок капіталу, і забезпечити максимальне користування цими ресурсами для європейців. Однією з головних цілей спільної господарської політики Європейського союзу стосовно розвитку галузей економіки є забезпечення товаровиробників прийнятним рівнем життя (сприяючи більш конкурентоспроможному і сталому розвитку виробництва і стимулюванню покращення умов їх праці). В умовах ринкової економіки та зростання конкуренції на ринку питання підвищення конкурентоспроможності продукції набуває дедалі більшої актуальності. У дисципліні вивчаються політико-правові, податкові, трудові, соціальні, інноваційні та інші аспекти європейського бізнес-середовища. Розглядається регулювання різних етапів створення і функціонування бізнесу в країнах Європи, функціонування різних правових форм бізнесу в ЄС, особливості захисту прав споживачів. Окрім цього, здобувачі одержують цілісну систему знань щодо дослідження кон’юнктури на ринках товарів та послуг; понятійно-термінологічний апарат, що характеризує кон’юнктуру європейських ринків товарів та послуг; закономірностей та концептуальних основ європейських ринків товарів та послуг; сучасні форми, детермінанти розвитку та основні тенденції динаміки європейських ринків товарів та послуг на яких базуються можливості реалізації економічних та стратегічних інтересів України у цьому регіоні. Метою дисципліни є вивчення теорії і практики організації регулювання бізнесу в країнах ЄС та середовища його функціонування, а також висвітлення теоретичних та практичних аспектів дослідження розвитку європейського ринку товарів та послуг. Методичні вказівки до практичних занять укладено згідно із силабусом дисципліни та налічують шість тем.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з дисципліни "Європейське середовище та кон'юнктура ринків ЄС"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Подрез, Ольга Іванівна; Проскурня, Олена Михайлівна
    Методичні вказівки до виконання реферативних робіт з дисципліни «Європейське середовище та кон’юнктура ринків ЄС» призначені для ознайомлення студентів з основними вимогами до робіт такого типу, правилами оформлення та основними критеріями оцінювання. Реферат — аналітичний огляд джерел інформації. Причому даний огляд повинен бути продуктивного типу, тобто містити творче осмислення реферованих джерел. Реферат широко застосовується в навчальному процесі як спосіб оцінювання не тільки знань студента, а ще і його вміння опрацьовувати та аналізувати джерела інформації. Виконання студентом реферативних робіт стимулює творчі здібності та дозволяє повністю розкрити його потенціал до самостійної роботи. Під час написання реферату відбувається узагальнення та структурування знань за тематикою реферату, тому вибір тематики реферату слід проводити з врахуванням подальшої роботи студента в даному напрямку.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості діджиталізації сфери бізнес-процесів
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2024) Колотюк, Олена Іванівна; Перерва, Петро Григорович
    Запропоновано виділити три основні об'єкти цифрової трансформації промислового підприємства: клієнтський досвід, бізнес-процеси та фінансові моделі. Для формування і постійного покращення рівня клієнтського досвіду рекомендуємо проводити дослідження споживачів за допомогою інструментів аналітики та соціальних мереж.
  • Ескіз
    Документ
    Концепція адаптивного маркетингу
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2024) Косенко, Софія Андріївна; Ткачова, Надія Петрівна
    Обґрунтовано, що концепція адаптивного маркетингу характеризується низкою принципових положень, до яких пропонується віднести наступні: предметом аналізу зовнішнього середовища є економічні та зовнішні загрози та можливості, які здатні вивести підприємство зі стану рівноваги; предметом аналізу внутрішнього середовища є проблемні ділянки, через які підприємство не здатне в теперішньому чи майбутньому часі перебувати в рівноважному стані з навколишнім середовищем; можливості, які має підприємство (потенціал для розвитку), та джерела отримання можливостей для розвитку; предметом управління є проекти, спрямовані на адаптацію підприємства, та ризики для підприємства, спричинені перетвореннями