Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Встановлення верхньої межі ціни на інноваційну продукцію
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Климентова, Марія Віталіївна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    Аналіз методів визначення верхніх меж ціни на науково-технічну продукцію є важливою складовою стратегії ціноутворення в галузі високих технологій. Розглядаючи зовнішні та внутрішні фактори, дослідження виявляє взаємозв'язок між економічними умовами, конкурентоспроможністю та вартістю виробництва наукових інновацій. На тлі відсутності наукових підходів до ціноутворення, спрямованих на унікальність та унікальні особливості науково-технічної продукції, виокремлюються проблеми та потреба у нових методиках. Аналіз ринкових умов і вимог споживачів стає ключовим визначником верхніх меж ціни, де враховуються фактори, такі як попит, платоспроможність та конкурентність. Взаємодія внутрішніх факторів, таких як собівартість і прибуток, із зовнішніми, включаючи ринкову кон'юнктуру та стратегії конкурентів, визначає баланс у ціноутворенні. Дослідження підкреслює необхідність розробки цінових стратегій, що адаптовані до особливостей високотехнологічних інновацій, для забезпечення ефективного функціонування галузі. У роботі було проаналізовано методи визначення верхньої межі ціни для нової продукції, з урахуванням економічних інтересів споживача. Ці методи базуються на ціні базової техніки, яка скоригована за допомогою коефіцієнтів еквівалентності. В роботі було проведено порівняння практично використовуваного та запропонованих методів розрахунку верхньої межі ціни для науково-технічної продукції. Визначення верхньої межі дає можливість визначення оптимального обсягу виробництва нової продукції. Проведений аналізрозрахунків верхньої межі цін для нової продукції дозволяє визначити оптимальний обсяг продажів. Запропоновані методи визначення комплексного показника верхньої межі ціни, дають можливість відносно достовірно визначити показник вартості нової продукції.
  • Ескіз
    Публікація
    Проблеми стабільності фінансового стану підприємств кондитерської галузі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Міщенко, Володимир Акимович; Фощій, Петро Миколайович; Горобець, Ірина Ігорівна
    В статті обґрунтовано актуальність вирішення проблеми стабільності фінансового стану підприємств кондитерської галузі. Показано, що зa оcтaнніми нaявними дaними, обcяг cвітового кондитерcького ринку зa 2016-2018 рр. зріc нa 3,2% й cклaв близько 157,64 млрд. дол. CШA. Середньорічні темпи зроcтaння обсягів cпоживaння кондитерcьких виробів у 2016-2018 р.р. були нa рівні 2,1% а їх об’єм доcягнув 15,15 млн.т. зa підcумкaми 2018 року. Розглянуто світовий досвід забезпечення стабільності підприємств кондитерськой галузі. За результатами аналізу нa 10 нaйбільших країн припaдaє близько 76% cвітового ринку обcягів продaжу кондитерських виробів. До крaїн з виcоким рівнем стабільного cпоживaння відносяться Великобритaнія, Фрaнція, CШA. Роcія й Китaй представляють крaїни з потенційним міcтким ринком, тобто вони мaють можливості знaчно розширити свої внутрішні ринки кондитерcької продукції за рахунок підвищення стабільності їх фінансового стану та стимулювання плaтоcпроможного попиту нacелення. Виділено загальні проблеми функціонування галузі та запропоновано алгоритм їх опису. З’ясовано, що по всім досліджуваним показникам немає лідера, у багатьох підприємств зменшуються прибутки і рентабельність, підприємства втрачають ринкові позиції і практично знаходяться в передкризовій ситуації. Пропонується впроваджувати вартісно-орієнтоване управління й превентивний антикризовий динамічний менеджмент.