Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Документ
    Cost of technological products: essential security
    (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, Poland, 2024) Chernyshenko, O. I.
    A study of the theoretical and methodological essence of the term "cost of a technological product" was conducted. It is proved that the theoretical and methodical definition of cost largely depends on the scope of its consideration and use, to which the author includes economic theory, accounting, financial management and international standards of financial reporting. It has been proven that the cost price of a technological product is most often used as an economic category and as an important indicator of the economic activity of an enterprise. Two sufficiently independent methodological approaches to the interpretation of the term cost of industrial production have been identified and substantiated - political-economic and marginalist. An analytical study of these approaches has been carried out.
  • Ескіз
    Документ
    Information systems and technologists and economists
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Zhu, Xiaoyi; Kramskoi , D. Ju.
    Information systems and technologies in the economy play an important role in ensuring the efficiency, competitiveness and innovation of business. They allow you to collect, process, analyze and use data for making management decisions, planning resources and automating many business processes.
  • Ескіз
    Документ
    Theoretical and methodological essence of innovative technology
    (2021) Nagy, Szabolcs; Kobielieva, A. V.
    The theoretical and methodological substantiation of the essence of innovative technology is the most important factor in the global development of the economy, the modern understanding of its content as an economical category, the basis of innovation. The analysis of the scientific definitions of "technology" made it possible to identify two main areas that form the content of this definition: the presentation of technology as a certain set of techniques and methods for preparing, organizing, and implementing production processes. This approach fully reflects the logic of the industrial economy; the presentation of technology as a system factor of production based on knowledge, skills, and abilities. This is a more modern concept of understanding technology, which leads to an innovative development area.
  • Ескіз
    Документ
    Місце технологічного реінжинірингу в методології системного опису інновацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Попов, Олександр Вікторович; Мехович, Сергій Анатолійович
    В статті надано характеристику технологічному реінжинірингу та визначено його місце в методології опису інновацій – технічних, технологічних, організаційних, логістичних, тощо. У вітчизняній практиці інноваційних перетворень відомі такі інструменти, як санація, реорганізація та реструктуризація. Ефективність їх застосування значною мірою залежить від рівня інтегрованості, досконалості і методології застосування. Технологічний реінжиніринг представляє собою похідний інструмент інноваційних перетворень, тому його фундаментальні аспекти розглянуто разом з поняттями "технологічні інновації", "управління" та "інжиніринг". Надано характеристику цим інструментам. Ґрунтуючись на виконаному аналізі існуючих трактувань понять "інновації", "технологія", "інжиніринг" та "реінжиніринг бізнес-процесів" надано авторське визначення поняття "технологічний реінжиніринг", яке по своїй природі втілює елементи усіх цих дефініцій. Поняття "технологічний реінжиніринг" конкретизує елементи складових організаційно-економічного механізму діяльності підприємства, в рамках якого здійснюються корінні перетворення. Структурно-логічна сутність поняття "технологічний реінжиніринг" розглядається як системне перетворення на принципово новій технологічній основі виробничо-технічної бази й відповідних організаційно-виробничих відносин. На відміну від представлених у науковій літературі підходів, останній представляє собою формалізовані процедури радикального, комплексного та системного перетворення виробничої основи з метою забезпечення конкурентоспроможності підприємств та регіонів та змісту є виробничо-технічні заходи, які пов'язані, насамперед, з принциповим оновленням виробничих фондів, поліпшенням якості продукції та зниженням її собівартості, вдосконаленням асортименту продукції, що випускається. Це дозволяє деталізувати сутність цього поняття та відокремити інтелектуально-технічні інструменти її реалізації, такі, як санація, реструктуризація, реінжиніринг бізнес-процесів. Обґрунтовано, що дане визначення більш комплексно охоплює сфери реінжинірингу та передбачає перепроектування бізнес-процесів разом з усіма складовими діяльності підприємства. Наведене визначення також дозволяє сформувати теоретичні та методологічні положення щодо визначення дефініції "технологічний реінжиніринг".
  • Ескіз
    Публікація
    Theoretical essence of innovative marketing
    (Луцький національний технічний університет, 2022) Tkachova, N. P.; Matrosova, V. O.; Veryutina, V. Ju.; Pererva, P. G.
    It is proposed to understand the marketing of innovations as activities aimed at finding new directions and ways of using the company's potential, developing new products and technologies on this basis, and promoting them to the market in order to more effectively meet the needs of consumers. way than competitors, thereby making a profit and providing conditions for long-term survival and development in the market.
  • Ескіз
    Документ
    Organizational model of commercialization and technology transfer
    (ФОП Томенко Ю. І., 2020) Reichling, Peter; Veres Somosi, Mariann; Kobielieva, Tetiana
    It is proved that the commercialization of innovations involves the creation of a special modeling system for managing innovation processes and activities on the basis of creative management decisions, which would take into account the peculiarities of their functioning and patterns of development in business.