Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Стадії підготовки ефективної комерціалізації інновацій
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2024) Євсєєв, Андрій Сергійович; Перерва, Петро Григорович
    Результати проведеного дослідження дозволяють виокремити вісім основних стадій, які повинен пройти розробник інноваційного продукту, для його успішної комерціалізації. В доповіді детально аналізуються всі стадії та надаються рекомендації по їх ефективному проходженню при комерціалізації інновацій.
  • Ескіз
    Публікація
    Аналіз витрат та методів формування собівартості промислової продукції
    (Державний біотехнологічний університет, 2024) Чернишенко, Олена Іванівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    Обгрунтовано, що аналіз витрат та формування собівартості дозволяє підприємству ефективно керувати витратами, оптимізувати виробничі процеси та приймати обґрунтовані управлінські рішення. Важливо постійно оновлювати методи та підходи до врахування витрат, особливо при змінах у виробництві чи на ринку. Формування собівартості важливо для визначення цінової політики, прийняття рішень щодо виробничих операцій та стратегічного розвитку підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Роль ринку криптовалют в забезпеченні продовольчої безпеки країни
    (Миколаївський національний аграрний університет, 2024) Мехович, Єлизавета Сергіївна
    Розвиток ринку криптовалют є важливим явищем, яке має потенціал змінити фінансову систему та спосіб, яким ми взаємодіємо з грошима. Однак, важливо також пам'ятати про ризики, пов'язані з цим ринком, і приймати обдумані рішення при залученні до нього. Зацікавленість як інвесторів, так і споживачів у криптовалютах може впливати на їхню популярність та ціни. Криптовалюти мають потенціал змінити спосіб, яким ми працюємо з фінансами, сприяючи більшому доступу до фінансових послуг та інноваціям у галузі фінансової діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Формування етапів розробки та впровадження інновацій
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2024) Нечепоренко, Денис Анатолійович
    Доведено, що процес формування етапів розробки інновацій потребує чіткого планування, залучення відповідних ресурсів та постійного контролю за результатами, що дозволяє максимізувати ймовірність успіху нового продукту чи послуги на ринку. Запропоновані в доповіді етапи утворюють цикл розвитку і впровадження інновацій, який дозволяє підприємствам ефективно використовувати свої ресурси, мінімізувати ризики та забезпечити успішне впровадження новаторських рішень на ринку
  • Ескіз
    Документ
    Формування передумов створення стартап-студій
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2024) Шеін, Євген Сергійович
    В доповіді запропоновано кроки, які допоможуть підприємству створити передумови для успішного створення та розвитку стартап-студії. Важливо пам'ятати про постійне вдосконалення та адаптацію бізнесу до змін на ринку та потреб клієнтів. Створення стартап-студії вимагає багато роботи та зусиль, але з правильним плануванням, командою та стратегією є всі можливості створити успішний бізнес, який буде розвиватися та інновувати у майбутньому.
  • Ескіз
    Документ
    Фактори розвитку ринку криптовалют
    (Полтавський державний аграрний університет, 2024) Мехович, Єлизавета Сергіївна; Дюжев, Віктор Геннадійович; Перерва, Петро Григорович
    Розвиток ринку криптовалют є важливим явищем, яке має потенціал змінити фінансову систему та спосіб, яким ми взаємодіємо з грошима. Однак, важливо також пам'ятати про ризики, пов'язані з цим ринком, і приймати обдумані рішення при залученні до нього. Зацікавленість як інвесторів, так і споживачів у криптовалютах може впливати на їхню популярність та ціни. Криптовалюти мають потенціал змінити спосіб, яким ми працюємо з фінансами, сприяючи більшому доступу до фінансових послуг та інноваціям у галузі фінансової діяльності.
  • Ескіз
    Публікація
    Економічна оцінка інтелектуальних продуктів на засадах маркетингової концепції життєвого циклу
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2023) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна
    У статті розглянуто теоретико-методичні питання визначення економічного ефекту від процесів створення та використання об’єктів інтелектуальної власності. Сформовано та обґрунтовано види економічних ефектів, що можуть виникати в процесі проведення економічної оцінки об’єктів інтелектуальної власності, які тісно корелюють з точністю та об’єктивністю здійснюваної оцінки. Вперше запропоновано методичний підхід до оцінки результативності інноваційної діяльності підприємств на засадах маркетингової концепції життєвого циклі інтелектуального продукту. Зроблено висновок про те, що весь життєвий цикл об’єкта інтелектуальної власності з точки зору оцінки ефективності його створення та споживання (в складі інноваційного товару або при частковому або повному відчужені) доцільно розбити на 9 стадій. Визначення ефекту життєвого циклу інтелектуального продукту в найбільш ефективному вигляді рекомендується робити в тому випадку, коли в інноваційному процесі задіяне тільки одне підприємство, яке є одночасно і розробником і споживачем інтелектуального продукту.
  • Ескіз
    Документ
    Соціально-психологічні підходи до безконфліктного управління персоналом
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Косенко, Андрій Васильович; Клименко, Мілена Ігорівна
    Давно відомо, що колектив - щось більше, ніж просте логічне впорядкування працівників, що виконують взаємозв'язані задачі. Теоретики і практики управління зрозуміли, що організація є також і соціальною системою, де взаємодіють окремі особи і формальні і неформальні групи. І від психологічного клімату, від настрою кожного працівника залежить і продуктивність праці, і здоров'я працівників і багато що інше. При правильній розстановці людських ресурсів в організації, при вірній обробці конфліктних ситуацій виникає якийсь прорив, синергетичний ефект. Організація стає чимось більшим, ніж сума компонентів. Ця нова система стає значно стійкішою до дій ззовні, але легко руйнується, якщо не підтримувати цю єдність елементів. "Організм" організації необхідно забезпечити механізмом, який би забезпечував постійну регенерацію загублених цілей, задач і функцій, визначав би всі нові і нові очікування працівників. В управлінській науці існують досить досконалі соціально-психологічні методи, за допомогою яких можна добитися потрібного ефекту. Під соціально-психологічними методами управління розуміють конкретні прийоми і способи дії на процес формування і розвитку самого колективу і окремих працівників. Розділяють два методи: соціальні (направлені на колектив в цілому), і психологічні (направлені на окремих осіб усередині колективу). Ці методи мають на увазі упровадження різних соціологічних і психологічних процедур в практику управління. Якість соціально-психологічного клімату в колективі визначає відношення керівника до суспільства в цілому, до своєї організації і до кожної людини окремо. Якщо в його розумінні людина представляється як ресурс, сировинна і виробнича база, то такий підхід не дасть належного результату, в процесі управління виникне перекіс і недолік або перерахунок ресурсів для виконання конкретної задачі. Дії людей завжди частково засновані на припущеннях, які вони роблять, і це особливо торкається управління людськими ресурсами. Найважливіші припущення, які ми робимо (чи можна довіряти цим людям, чи люблять вони роботу, чи можуть вони бути творчими, чому вони поводяться так, а не інакше і як з ними необхідно звертатися), складають нашу філософію управління людськими ресурсами. Будь-які пов'язані з персоналом рішення, які ми приймаємо (про людей, яких наймати, про забезпечення навчання, про пільги які Ви пропонуєте), відображають (погано або добре) основи цієї філософії.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування сучасних стратегій управління інтелектуальною власністю на підприємстві
    (Національний університет "Запорізька політехніка", 2023) Маслак, Марія Володимирівна
    Доведено, що загальний підхід до формування управлінських стратегій в інтелектуальній сфері, на наш погляд, повинен будуватися на принциповому відношенні підприємства до факторів зовнішнього оточення. Одні підприємства точно дотримуються розроблених та узгоджених планів незалежно від позитивного чи негативного впливу чинників зовнішнього середовища, другі ж, навпаки, вносять необхідні зміни.
  • Ескіз
    Документ
    Позиціонування інновацій на цільовому ринку
    (Національний університет "Запорізька політехніка", 2023) Нагі, Сабольч; Перерва, Петро Григорович
    Позиціонування інтелектуальної та інноваційної технології направлено на формування ринкової пропозиції та іміджу виробника таким чином, щоб цільовий ринок розумів і оцінював цінності, пропоновані постачальником (виробником) по відношенню до конкурентної пропозиції. На практиці це означає, що постачальник товару повинен не тільки розробити чітку стратегію позиціонування, але і повинен вміти її ефективно комунікувати одержувачам (споживачам).