Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Документ
    Cost of technological products: essential security
    (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, Poland, 2024) Chernyshenko, O. I.
    A study of the theoretical and methodological essence of the term "cost of a technological product" was conducted. It is proved that the theoretical and methodical definition of cost largely depends on the scope of its consideration and use, to which the author includes economic theory, accounting, financial management and international standards of financial reporting. It has been proven that the cost price of a technological product is most often used as an economic category and as an important indicator of the economic activity of an enterprise. Two sufficiently independent methodological approaches to the interpretation of the term cost of industrial production have been identified and substantiated - political-economic and marginalist. An analytical study of these approaches has been carried out.
  • Ескіз
    Документ
    Information systems and technologists and economists
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Zhu, Xiaoyi; Kramskoi , D. Ju.
    Information systems and technologies in the economy play an important role in ensuring the efficiency, competitiveness and innovation of business. They allow you to collect, process, analyze and use data for making management decisions, planning resources and automating many business processes.
  • Ескіз
    Документ
    Theoretical and methodological essence of innovative technology
    (2021) Nagy, Szabolcs; Kobielieva, A. V.
    The theoretical and methodological substantiation of the essence of innovative technology is the most important factor in the global development of the economy, the modern understanding of its content as an economical category, the basis of innovation. The analysis of the scientific definitions of "technology" made it possible to identify two main areas that form the content of this definition: the presentation of technology as a certain set of techniques and methods for preparing, organizing, and implementing production processes. This approach fully reflects the logic of the industrial economy; the presentation of technology as a system factor of production based on knowledge, skills, and abilities. This is a more modern concept of understanding technology, which leads to an innovative development area.
  • Ескіз
    Документ
    Місце технологічного реінжинірингу в методології системного опису інновацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Попов, Олександр Вікторович; Мехович, Сергій Анатолійович
    В статті надано характеристику технологічному реінжинірингу та визначено його місце в методології опису інновацій – технічних, технологічних, організаційних, логістичних, тощо. У вітчизняній практиці інноваційних перетворень відомі такі інструменти, як санація, реорганізація та реструктуризація. Ефективність їх застосування значною мірою залежить від рівня інтегрованості, досконалості і методології застосування. Технологічний реінжиніринг представляє собою похідний інструмент інноваційних перетворень, тому його фундаментальні аспекти розглянуто разом з поняттями "технологічні інновації", "управління" та "інжиніринг". Надано характеристику цим інструментам. Ґрунтуючись на виконаному аналізі існуючих трактувань понять "інновації", "технологія", "інжиніринг" та "реінжиніринг бізнес-процесів" надано авторське визначення поняття "технологічний реінжиніринг", яке по своїй природі втілює елементи усіх цих дефініцій. Поняття "технологічний реінжиніринг" конкретизує елементи складових організаційно-економічного механізму діяльності підприємства, в рамках якого здійснюються корінні перетворення. Структурно-логічна сутність поняття "технологічний реінжиніринг" розглядається як системне перетворення на принципово новій технологічній основі виробничо-технічної бази й відповідних організаційно-виробничих відносин. На відміну від представлених у науковій літературі підходів, останній представляє собою формалізовані процедури радикального, комплексного та системного перетворення виробничої основи з метою забезпечення конкурентоспроможності підприємств та регіонів та змісту є виробничо-технічні заходи, які пов'язані, насамперед, з принциповим оновленням виробничих фондів, поліпшенням якості продукції та зниженням її собівартості, вдосконаленням асортименту продукції, що випускається. Це дозволяє деталізувати сутність цього поняття та відокремити інтелектуально-технічні інструменти її реалізації, такі, як санація, реструктуризація, реінжиніринг бізнес-процесів. Обґрунтовано, що дане визначення більш комплексно охоплює сфери реінжинірингу та передбачає перепроектування бізнес-процесів разом з усіма складовими діяльності підприємства. Наведене визначення також дозволяє сформувати теоретичні та методологічні положення щодо визначення дефініції "технологічний реінжиніринг".
  • Ескіз
    Публікація
    Theoretical essence of innovative marketing
    (Луцький національний технічний університет, 2022) Tkachova, N. P.; Matrosova, V. O.; Veryutina, V. Ju.; Pererva, P. G.
    It is proposed to understand the marketing of innovations as activities aimed at finding new directions and ways of using the company's potential, developing new products and technologies on this basis, and promoting them to the market in order to more effectively meet the needs of consumers. way than competitors, thereby making a profit and providing conditions for long-term survival and development in the market.
  • Ескіз
    Документ
    Organizational model of commercialization and technology transfer
    (ФОП Томенко Ю. І., 2020) Reichling, Peter; Veres Somosi, Mariann; Kobielieva, Tetiana
    It is proved that the commercialization of innovations involves the creation of a special modeling system for managing innovation processes and activities on the basis of creative management decisions, which would take into account the peculiarities of their functioning and patterns of development in business.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив IT на розвиток туристичної галузі
    (НТУ "ХПІ", 2018) Погорєлов, Сергій Миколайович
    Сучасні комп'ютерні технології активно впроваджуються в сферу туристського бізнесу, їх використання стає невід'ємною умовою успішної роботи. Відомий вислів "Хто володіє інформацією, той володіє світом" особливо актуально для сфери туристичного бізнесу, оскільки саме оперативність, надійність, точність, висока швидкість обробки і передачі інформації багато в чому визначають ефективність управлінських рішень в цій області. Реалізація цих умов можлива тільки в рамках використання інформаційних комп'ютерних систем. Повноцінна інтеграція України в світовий туристський бізнес вимагає найшвидшої реалізації сформульованих задач і є необхідною умовою створення і просування сучасних туристських продуктів. Загальна тенденція упровадження інформаційних технологій у сфері туризму, активна робота ряду комп'ютерних фірм, що спеціалізуються в цій області, свідчать про хороші перспективи цього напряму.
  • Ескіз
    Публікація
    Коучинг як інноваційний інстумент розвитку менеджменту в Україні
    (НТУ "ХПІ", 2018) Кармінська-Бєлоброва, Марина Володимирівна
    У статті досліджуються сучасні ефективні коуч-технології, за допомогою яких, пояснюється прагнення керівників використовувати коучинг персоналу як передовий, інноваційний, ефективний спосіб управлінського консультування в Україні. Успіх сучасних підприємств, як правило, залежить від трьох найважливіших умов: сприятливого зовнішнього середовища, правильної стратегії компанії і якості людських, особливо управлінських ресурсів. Навіть найкращі макро- і мікроекономічні моделі терплять провал без компетентного виконання. Люди, їх трудова мораль, прагнення до досягнення поставлених цілей, знання і система цінностей, творчі та новаторські здібності являють собою фундаментальну основу довгострокових унікальних переваг в конкурентній боротьбі не тільки між підприємствами, але і між країнами. На нашу думку, на даний момент коучинг є самим ефективним інструментом підвищення ефективності людського ресурсу за допомогою розкриття його потенціалу. Коучинг є технологією, яка допомагає людям змінюватися. Він спрямований не тільки на досягнення мети з найбільш оптимальним вкладенням ресурсів, а й на розвиток людини. А вже сам розвиток передбачає зміни. Коучинг створює те середовище, в якій зміни відбуваються найбільш легко і природно. На сьогодні на стадії розвитку коучингу в Україні, слід враховувати сильну регіональну диференціацію, притаманну нашій країні. Коучинг переживає період активного розвитку. Стійкий попит на коучинг формується в міру розвитку корпоративних стандартів, після загальної формалізації бізнес-процесів в організаціях. Якщо говорити про тенденції, то за умови збереження темпів розвитку можна припустити, що професія коуч міцно увійде в українські підприємства протягом найближчих 3-5 років.
  • Ескіз
    Публікація
    The rank estimate of the commercial potential of intellectual technologies
    (Academic Society of Michal Baludansky, 2015) Kosenko, Alexandra; Pererva, P. G.
    In the article methodical approach to ranking the technologies created on the basis of intellectual property. The basis for the ranking is based on the desirability function Harrington, which is defined in the range from "0" to "1" and can be used as a dimensionless scale for assessing the levels of various parameters of the objects. The practical mechanism of action of the method relative assessment of the level of commercial potential of a number of alternative intelligent technology is considered on the example of technological process of manufacturing of rotor asynchronous motors. As an alternative technology products 8 discusses options of technologies of manufacturing of rotor asynchronous motor developed in Ukraine (5 technologies), Russia (two technologies) and Kazakhstan (one technology). The authors developed a methodology of ranking technologies, which includes 7 stages. In the first stage identifies technology-competitors and gathering information about their most important options. In the second stage, the calculated value of the reduced level of commercial potential of technologies for the boundary values of desirability function. In the third stage examines the values of indicators of alternative technologies, the characteristics of their consumption, the specific needs of consumers. In the fourth stage are the calculations of the coefficients of the approximating equations for each of the indicators that Express the analytical dependence between the summary value of the commercial potential and actual parameter value of each technology. At the fifth stage of the calculations the values of the combined commercial potential for all alternative technologies that are investigated. In the sixth stage, in accordance with the recommendations of the desirability function set rating values for each indicator of alternative technologies. The seventh stage is determined by the total value of commercial potential (generalized function of desirability Harrington) smart technologies that are compared. The authors have proved that the final result of the calculation by the proposed method largely depends on the number of parameters of the alternative technologies considered. The more parameters of the technologies considered, the more accurate top rated technology reproduces the specific conditions of consumption of a specific enterprise. But to a certain extent, reduced the assessment of scientific value and of progressive technologies, which are offset to additional, less important factors.
  • Ескіз
    Документ
    Innovative framework for the development of the electrical industry of Ukraine
    (NTU "KhPI", 2015) Veres Somosi, Mariann; Kobielieva, Tetiana
    The report discusses issues of innovative development of industrial enterprises. Recommendations the authors relate the electrical business. Analyzed in detail the most important definitions of innovation: innovation, technology and intellectual property.