Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm
Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".
Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Analysis of the economic development of the tourism sphere of Ukraine(ФО-П Шпак В. Б., 2023) Proskurnia, O. M.; Matrosova, V. O.Документ The state of tourism in Ukraine during the war(Полтавський державний аграрний університет, 2023) Tkachоv, Mykola; Pererva, P. G.One of the noticeable changes in the tourism industry of Ukraine has been the change in preferences for holiday regions. Earlier in the summer, most tourists preferred a seaside holiday, and a much smaller proportion chose a summer holiday in the mountains. But with the outbreak of the war, most of the popular seaside resorts of the Azov and Black Seas became completely inaccessible. And those that are available have become unsafe. The official opening of the sea season this year did not happen, although it was planned to open several beaches in the Odessa and Nikolaev regions.Документ Determination of specific factors of hotel services(Полтавський державний аграрний університет, 2023) Shapoval, Victor; Pererva, P. G.It has been proven that the high efficiency of the international tourism business is ensured by, firstly, the creation of a significant number of new jobs for the economically active population; secondly, the creation of a network of tourist infrastructure facilities in new areas, which provides the needs of tourists in various paid and free services; thirdly, strengthening the political and economic ties of the member states of the world community on completely new positions, which are based on the principles of the UN and universal human values.Документ Classification of tourism regulatory instruments(2023) Volchenko, A. S.; Pererva, P. G.The report proves that traditionally tourism has three economic functions: production, employment and income generation. The list of economic functions of tourism is proposed to be supplemented with the function of smoothing regional disparities, which is especially relevant today, and the function of leveling deviations in the balance of payments. The implementation of these functions determines the place of tourism in the economic complex of the country.Документ Hospitality and tourism industry in international business(2023) Shapoval, V. S.; Pererva, P. G.Studies show that the problem of quality control is quite acute in the provision of services. First of all, this is a problem of self-control of the work of service personnel, provided that each employee knows how to ensure adequate quality assurance.Документ Development of scientific tourism in the Kharkiv region(2023) Svistunova, K. R.; Pererva, P. G.It has been proven that Kharkiv, due to its location and scientific infrastructure, should take its rightful place among the cities that receive tourists for congresses, symposiums and other scientific events. The tourism sphere organically interacts with the business sphere. The combination of these directions is business tourism, which provides ample opportunities for creating the image of the territory and attracting innovations.Документ Classification of tourism regulation instruments(2023) Volchenko, A. S.; Pererva, P. G.It has been proven that tourism traditionally performs three economic functions: production, employment and income generation. It is proposed to supplement the list of economic functions of tourism with the function of smoothing regional disparities, which is particularly relevant today, and the function of leveling deviations in the balance of payments.Публікація Менеджмент в сфері регіонального туризму: сучасний стан та перспективи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Перерва, Петро Григорович; Кармінська-Бєлоброва, Марина Володимирівна; Проскурня, Олена МихайлівнаУ статті наведені основні напрями та перспективи державної регіональної політики у сфері туризму: подолання відсталості регіону за рахунок розробки регіональних програм; створення засобів суб'єктів господарювання; збереження єдиного економічного простору і загальних принципів функціонування структур туристичного бізнесу на всій території України; залучення громадськості та різних служб міст і районів регіону до процесу планування туризму; розвиток туристично-екскурсійної активності населення, освоєння туристських територій, відновлення і пристосування пам'яток історії, культури, архітектури, природи для цілей туризму, екскурсій і відпочинку; допомога в подоланні відмінностей в рівні життя населення окремих регіонів; організація і управління економікою туристського комплексу на основі кооперації громадських державних організацій і особистих можливостей громадян.Публікація Управління митним обслуговуванням промислових та туристичних підприємств в умовах асоціації з европейським союзом(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна; Гармаш, Сергій Володимирович; Попов, Микола ОлексійовичФормування на сучасному етапі розвитку українського суспільства індустрії масового туризму, зміна соціокультурних пріоритетів в мотивації подорожей окремих груп українського населення зумовлює необхідність його аналізу як одного з найважливіших показників входження України в загальносвітовий глобальний простір. Економіко-соціологічний підхід до аналізу туризму в контексті економічних та соціокультурних детермінант суспільного розвитку розкриває дане явище не тільки як частина глобальної постіндустріальної економіки, але і як феномен особливої культури, що дозволяє визначити моральну, ціннісну основу для створення нових механізмів відтворення і трансляції культурних норм, цінностей, знань, ідей, уявлень, символів і зразків соціокультурного взаємодії. Саме соціологічне дослідження туризму дозволяє аналізувати мотиви, звички і традиції як гостей, так і жителів приймаючої країни, вивчати митне, маркетингове, інноваційне, фінансове та соціокультурне забезпечення, отримане подорожуючими групами населення, і сприяє формуванню цінностей постіндустріального етапу розвитку суспільної системи. Українці поступово починають переорієнтовувати свої подорожі в Україну. Якщо раніше основну частину доходів від туризму давав в’їзний туризм, а його скорочення особливо відчутне для бюджету туристичної галузі та держави загалом, то виїзний туризм не може компенсувати цю втрату, оскільки він, навпаки, більше вивозить коштів з країни, ніж дає їй. Тому єдиним виходом з цієї ситуації залишається розвиток внутрішнього туризму, особливо на тлі світового досвіду, який свідчить, що такий туризм може давати значні доходи. Ефективний розвиток туризму дозволить значно збільшити потік іноземних туристів до України і приплив валютних надходжень в економіку країни, а також забезпечити, з одного боку, зростання податкових відрахувань до бюджетів різних рівнів, а з іншого боку, з огляду на вплив туризму на всі сторони життя суспільства, - розвиток суміжних галузей економіки та підвищення зайнятості населення. Туристський ринок в Україні знаходиться в стадії глибокої структурної перебудови, інституційного становлення, формування внутрішньогалузевих, міжгалузевих, міжрегіональних і зовнішньоекономічних зв'язків. Повною мірою це відноситься до процесу формування туристської інфраструктури, відповідного сегмента ринку праці, системи державного регулювання туристської діяльності.Документ Оцінка фінансової стійкості та інноваційних перспектив туристичного підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Матросова, Вікторія Олександрівна; Косенко, Андрій Васильович; Долина, Ірина Володимирівна; Проскурня, Олена МихайлівнаПерехід до ринкових відносин, жорстка конкуренція в туристичній галузі вимагають вирішення нових завдань, пов’язаних з потребою в адекватному реагуванні держави на значні зміни як зовнішнього, так і внутрішнього середовища функціонування організацій індустрії туризму. Необхідність вирішення цих завдань, що в комплексі становлять важливу народногосподарську проблему, багато в чому зумовлено відсутністю сучасного організаційно-методичного забезпечення. Головною проблемою ефективного функціонування туристичних підприємств України є відсутність комплексної системи оцінки фінансової стійкості, яка б допомагала витщому керівництву туристичного підприємства виявити проблемні ділянки та ухвалити правильні та оптимальні управлінські рішення. Для аналізу та контролю фінансової стійкості туристичних підприємства використовуються системи взаємопов’язаних показники, з допомогою яких і здійснюється оцінка, планування та управління підприємством. Розглядаючи проблему удосконалення розвитку українського туризму, вважаємо за доцільне акцентувати нашу увагу також на положенні про те, що саме туристична фінансова та інноваційна конкурентоспроможність є невід’ємною складовою процесу розвитку та вдосконалення туристичної галузі в цілому по країні. Очевидно, що й туризм варто розглядати як потужний самостійний міжгалузевий господарський комплекс. Найбільш сильні та інноваційні позиції мають посідати провідні місця в самій стратегії розвитку туризму в країні, а слабкі необхідно поступово нейтралізувати з використанням фінансових та інноваційних інструментів. Перш ніж перейти до вирішення поставленої проблеми слід дати визначення фінансової стійкості. Вивчивши різноманітні трактовки цього поняття ми прийшли до висновку, що фінансова стійкість підприємства – це властивість підприємства, котра відображає в процесі взаємодії зовнішніх та внутрішніх факторів впливу: здатність досягнення стану рівноваги його фінансових ресурсів і такий ступінь їхнього використання, при якому підприємство, вільно маневруючи грошовими засобами, здатне забезпечити безперебійний процес виробництва й реалізації продукції; здатність не лише утримувати на відповідному рівні протягом деякого часу основні характеристики діяльності туристичного підприємства, але й функціонувати та розвиватися.