Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 19
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічний розвиток креативної діяльності промислового підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024) Андрощук, Ірина Олексіївна; Гарна, Ульяна Юріївна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Протидія незаконній конкуренції за допомогою комплаєнс-складової економічної безпеки
    (Інтерсервіс, 2024) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Завадський, Дмитро Олександрович; Сидоренко, М. О.; Рудич, Д. В.
    В доповіді розглядається важливість впровадження комплаєнс-складової економічної безпеки для боротьби з незаконною конкуренцією. Досліджуються основні аспекти незаконної конкуренції та шляхи, якими комплаєнс може допомогти попередити та протидіяти їй. Розглядаються ключові принципи та інструменти комплаєнсу, такі як етичні стандарти, внутрішні контрольні процедури та регулятивні вимоги. Висвітлюються практичні приклади успішного впровадження комплаєнс-програм у різних секторах економіки.
  • Ескіз
    Документ
    Формування системи економічної стійкості та комплаєнс захисту машинобудівного підприємства
    (2018) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро Григорович
    У статті розглянуто питання антикризового управління машинобудівним підприємством та забезпечення на цій основі його стійкого розвитку. Сформовано низку груп факторів, які в найбільшій мірі впливають на сучасний стан та перспективи стійкого розвитку підприємства. Особлива увага приділена використанню в практиці роботи промислового підприємства концепції комплаєнс, яка здатна забезпечити виконання виробничим колективом вимог законодавства та внутрішніх правил і норм роботи машинобудівного підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Формування стратегій управління антимонопольними комплаєнс-ризиками
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    В статті доведено, що антимонопольний комплаєнс у даний час трактується, як система внутрішньо-корпоративного попередження порушень антимонопольного законодавства. Тому антимонопольний комплаєнс визначається, як система внутрішнього забезпечення відповідності вимогам антимонопольного законодавства (антимонопольний комплаєнс) - сукупність правових і організаційних заходів, передбачених внутрішнім актом (актами) господарюючого суб'єкта або іншої особи з числа осіб, що входять в одну групу осіб з таким суб'єктом господарювання, якщо такі внутрішні акти поширюються на такого господарюючого суб'єкта і спрямованих на дотримання ним вимог антимонопольного законодавства та попередження його порушення. Обґрунтовано, що кількісна оцінка будь-якого виду діяльності і ризиків може бути досить складною задачею, тому до процесу управлінняризиками важливо залучити фахівців у конкретній сфері діяльності з досвідом роботи в сфері управління ризиками і оцінкою ризиків, а також спеціалістів в антимонопольній сфері. Визначено найбільш характерні етапи оцінки ризиків підприємства і побудови системи управління ними в структурі антимонопольного комплаєнса. Репутація підприємства стала реальним ринковим фактором, інвестори почали оцінювати ділові якості підприємств в цілому, їх підхід до рішень складних проблем, креативність, чесність, участь у вирішенні соціальних проблем суспільства. На перший план поступово виходять так звані «нематеріальні якості» - імідж товару і репутація, тому жодне підриємство не може ігнорувати такі фактори, як ділові взаємовідносини і громадську думку. Сильна позитивна репутація підприємства сприяє підвищенню його конкурентоспроможності, залучає до співпраці інвесторів, постачальників, споживачів, підтримує високу ринкову вартість акцій. Кожне послаблення репутації підприємства приносить суттєві матеріальні та іміджеві збитки промисловому підприємству.
  • Ескіз
    Документ
    Сутність та визначення комплаєнс-ризику
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    У практичній діяльності промислового підприємства концепція комплаєнс тісно пов’язана з системою управління/контролю в організації, а також з ризиками невідповідності, недотримання вимог законодавства, нормативних документів, правил і стандартів наглядових органів, галузевих асоціацій та організацій, кодексів поведінки і т.п. Метою статті є дослідження теоретико-методологічної основи комплаєнс-ризику і можливостей використання цієї категорії в організаційно-економічній діяльності промислового підприємства з метою забезпечення його стабільної та ефективної роботи. Поняття комплаєнс-ризику стосовно промислової сфері в українському законодавстві не закріплено, але воно успішно використо вується в банківській справі і може бути успішно адаптовано до особливостей промислового підприємства. Стосовно до промислових підприємств пропонується визначати комплаєнс-ризик, як ризик застосування юридичних санкцій або санкцій регулюючих органів, суттєвого фінансового збитку, втрати частки ринку або втрати репутації підприємством у результаті недотримання ним законів, інструкцій, правил, стандартів саморегулюючих організацій, або зовнішніх і внутрішніх кодексів поведінки, що стосуються виробничо -підприємницької діяльності. Комплаенс-функція дозволяє звернути увагу на безліч різних аспектів комплаенс-ризиків: від фінансових ризиків - до ризиків втрати репутації, від корупції - до кодексу поведінки працівників, і саме такий комплексний підхід дозволяє пров одити найбільш ефективний моніторинг діяльності підприємства і приймати зважені і продумані рішення, створювати ситуації, при як их можливість виникнення комплаєнс-ризику мінімальна. У статті доведено, якщо підприємство планує вихід на міжнародний ринок, робота з комплаенс-функцією є необхідною умовою розвитку і подальшої співпраці, так як багато закордонних партнерів працюють виключно з організа ціями, які виконують міжнародні стандарти в тому числі і в роботі з контролем комплаєнс-ризиків.
  • Ескіз
    Публікація
    Розвиток теорії вартісного управління стейкхолдерами підприємства в зарубіжних дослідженнях
    (Сумський державний університет, 2021) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Косенко, Олександра Петрівна; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Матросова, Вікторія Олександрівна
    У статті доведено, що актуальним напрямком ефективного управління підприємством є використання менеджментом мережевої концепції організації виробничо-комерційної діяльності, в основі якої лежить теорія стейкхолдерів. Цей напрямок наукових досліджень широко обговорюється в зарубіжних економічних виданнях, де вже накопичилася значна кількість інноваційних розробок та пропозицій. Для вітчизняних промислових підприємств є надзвичайно важливим дослідження, узагальнення та використання зарубіжного досвіду в сфері стейкхолдерівської теорії.
  • Ескіз
    Документ
    Комплаєнс-діяльність в організаційній структурі підприємства
    (Одеський національний політехнічний університет, 2020) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Маркетингові засади побудови комплаєнс-служби
    (Херсонський державний аграрний університет, 2020) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Долина, Ірина Володимирівна; Матросов, Олександр Дмитрович
    Досвід показує, що там, де комплаєнс-функція є складовою корпоративного управління, виникають реальні передумови до зростання конкурентоспроможності підприємства та його продукції, поліпшення його техніко-економічних показників роботи, створення сприятливого соціально-психологічного клімату, забезпечення необхідного рівня економічної безпеки.
  • Ескіз
    Документ
    Дью ділідженс в сфері комплаєнс-безпеки
    (Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки, 2020) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    Доведено, що поняття due diligence застосовується як протилежність недбалості або зловживання, може використовуватися для юридичної або морально-етичної оцінки діяльності суб'єкта.
  • Ескіз
    Документ
    Комплаєнс-безпека – вимога часу
    (Харківський національний університет внутрішніх справ, 2020) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна