Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Сучасний стан інноваційної діяльності промислових підприємств
    (ФОП Томенко Ю. І., 2023) Климентова, Марія Віталіївна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
  • Ескіз
    Публікація
    Впровадження маркетингових інновацій в термінологію та еволюцію електронного бізнесу
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2024) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Ткачова, Надія Петрівна; Шаульська, Лариса Володимирівна
    На основі узагальнення досліджень науковців різних наукових шкіл, запропоновано маркетингове удосконалення термінологічної сутності понять, які широко використовуються в сфері електронного бізнесу, за рахунок розкриття кола бізнес-процесів, що входять до сфери діяльності електронного бізнесу, електронної комерції та інтернет-торгівлі. Дослідження процесу еволюції електронного бізнесу дозволило авторами виділити три основні етапи розвитку електронного бізнесу та його технологій. На першому етапі розвитку електронного бізнесу підприємства він повністю інтегрується тим самим надаючи можливість інтерактивної взаємодії з споживачами. На другому етапі свого розвитку електронний бізнес інтегрує свої веб-сервери та внутрішні бізнес-системи для впровадження служб та послуг електронної комерції. У системах електронного бізнесу третього етапу розвитку фокус зміщується з постачальника на споживача.
  • Ескіз
    Публікація
    Оцінювання ефективності трансферу технологій на підприємствах туризму та гостинності
    (Донецький національний технічний університет, 2019) Маслак, Марія Володимирівна; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Долина, Ірина Володимирівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Глізнуца, Марина Юріївна
    Мета роботи полягає у розробці теоретико-методичних основ економічної оцінки трансферу технологій на підприємства індустрії туризму. Об'єктом дослідження є процес комерціалізації інноваційних технологій на туристичних підприємствах. Методи досліджень. Для досягнення поставленої мети були виконані аналітичні дослідження с використанням методів статистичного аналізу та функціонального аналізу, експертних оцінок, групувань, порівняння. Результати. У статті визначено, що системи трансферу технологій на підприємствах туризму та гостинності, її функціонування та розвиток знаходиться під перманентним впливом факторів внутрішнього та зовнішнього середовища. Авторами визначено внутрішні та зовнішні фактори розвитку системи трансферу технологій. Доведено, що трансфер технологій в сфері туризму та гостинності забезпечує низку ефектів: підвищення інноваційної активності підприємства, підвищення прогресивності виробничо-технологічної бази, фінансова ефективність, інвестиційно-інноваційна ефективність, інноваційність персоналу, маркетингова, комунікативна та екологічна ефективність. Для оцінювання ефективності системи трансферу технологій в сфері туризму та гостинності на основі аналізу сучасних теоретичних і методичних джерел сформовано систему показників-індикаторів, об’єднаних за функціональними складовими. Наукова новизна. Удосконалено систему факторів, які в найбільшій мірі впливають на рівень економічної ефективності процесів трансферу технологій, до яких авторами віднесено: інноваційну активність, прогресивність виробничо-технологічної бази, фінансову забезпеченість, інвестиційно-інноваційна ефективність, маркетингову, комунікативну та екологічну складові. Практична значимість. Інноваційний розвиток суб'єктів бізнесу в в сфері туризму та гостинності та науково-обґрунтовані рекомендації по трансферу інноваційних технологій в даній сфері сприятиме досягненню конкурентних переваг, заснованих на регіональному історично-культурному і природно-ресурсному потенціалі, кваліфікованих кадрах, очікуваннях споживачів.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні процеси як фактор розвитку ринку промислової продукції
    (Луцький національний технічний університет, 2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро Григорович; Виниченко, Анастасія Андріївна
  • Ескіз
    Документ
    Стратегії маркетингу підприємств агропромислового комплексу
    (Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки, 2018) Литвинова, Олена Миколаївна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
  • Ескіз
    Публікація
    Financial and technological leverage in the system of economic evaluation of innovative technologies
    (Харківський навчально-науковий інститут "Університет банківської справи", 2017) Pererva, P. G.; Kosenko, A. P.; Kobielieva, Tatiana Aleksandrovna; Tkachev, Maksim Mikhailovich; Tkacheva, Nadezhda Petrovna
    The article examines the conceptual, theoretical and methodological guidelines for economic evaluation of innovative technologies through financial and technological leverage. The concept of financial-technological linkage was developed with the aim of establishing a relationship between technological efficiency and effectiveness of operational and financial activities of the enterprise. The authors have developed measurement technology and the use of technological linkage as a tool for assessing commercial potential of new technologies, which allows establishing a link between technological efficiency and effectiveness of operational and financial activities of the engineering enterprise. It is proved that the concept of technological linkage explains how the creation of new technologies can raise the value of the business, exceeding significantly the value of the underlying technological innovations taken in isolation. In addition, there is a real possibility of effective monitoring of the economic impact (need, usage, efficiency) from the use of development, the exclusive rights which are at the disposal of the enterprise. Determined that the level of commercial potential of intellectual technology is not limited only to the influence of technological leverage. The potential power can be represented as a dependence of the level of commercial potential of several very important factors that act in parallel. They proposed to include the following, the most important components of the level of commercial potential of innovative technology: the lever of the early stages of the life cycle of an innovative product; the lever of the developer technological innovations; financial leverage. The effect of financial and technological leverage depends on innovation activity and innovation capacity of the enterprise–the developer of a technological product. Its value is usually higher for industries with higher technological level of production, which is very typical for innovative enterprises.