Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm
Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".
Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.
Переглянути
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Ефективна логістика як конкурентна перевага аграрного виробництва(Полтавський державний аграрний університет, 2023) Лепський, Роман Сергійович; Перерва, Петро ГригоровичВизначено, що отримання економічної вигоди від співпраці постачальника і переробного підприємства засноване на використанні потенціалу синергетичного ефекту, прояви якого виділяють наступне: зниження витрат на закупівлю і транспортування сировини до місць переробки; значне скорочення втрат сировини, особливо тих, які швидко псуються, за рахунок забезпечення безперервності поставок і скорочення розриву між збором сировини і його промисловою переробкою; збільшення обсягів виробництва кінцевої продукції за рахунок підвищення якості сировини і переробки нестандартної сировини і побічних продуктів.Публікація Оптимізація ризиків економічної безпеки підприємства на засадах логістики(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Перерва, Петро Григорович; Череп, Алла Василівна; Романчик, Тетяна Володимирівна; Дьякова, Наталія МиколаївнаУ статті проведено дослідницький аналіз особливостей формування та функціонування системи економічної безпеки підприємств з використанням логістичного підходу. Актуальність дослідження зумовлена тим, що економічна безпека підприємств та організацій багато в чому забезпечується ефективністю логістичної діяльності організацій. Доведено, що економічна безпека підприємства та логістика системно взаємопов'язані. Метою даного дослідження є встановлення місця логістики у пріоритетах економічної безпеки підприємств та організацій. У рамках статті розглянуто тенденції розвитку логістики на українських підприємствах, види ризиків які виникають при забезпеченні необхідного рівня економічної безпеки підприємства. Виділено актуальні проблеми та ризики, з якими стикаються підприємства при наявності недоліків в проведенні виробничо-господарської діяльності. Обґрунтовано, що економічний ризик для любого підприємства можна представити у вигляді блочної системи, на кожний блок якої певним чином впливає логістична складова. Розглянуто теоретичну сутність служби економічної безпеки організації. Запропоновано можливі напрями підвищення ефективності системи економічної безпеки підприємств з використанням логістичного підходу.Документ Формування маркетингу вражень в сфері логістичних послуг(Рівненський державний гуманітарний університет, 2022) Перерва, Петро ГригоровичПроведений аналіз видів і трактувань вражень дозволяє стверджувати, що три зазначених ознаки типологій вражень, як інструментів маркетингу вражень, не можуть в повній мірі задовольнити можливості класифікації вражень. Запропоновано, в класифікації доцільно використовувати такі ознаки, як «об'єкт, навколо якого формуються враження» і враження, які «ініціюють відчуття і дії». Об'єкт, навколо якого формується враження, на думку дослідників логістичного ринку, може являти собою логістичні послуги, логістичні підприємства або бренд послуг і підприємств. маркетингДокумент Економічна оцінка аутсорсингу: інформаційні та логістичні послуги(ТЕС, 2021) Перерва, Петро Григорович; Назаренко, Станіслав МиколайовичРозглянуто теоретико-методологічні питання аутсорсингу як економічної категорії. Сформовано систему показників, врахування яких в повній мірі відтворює рівень економічного ефекту при використанні інформаційних та логістичних технологій у виробничо-комерційній сфері промислового підприємства. До них можуть бути віднесені показники як прямої дії (ефект аутсорсингу безпосередньо пов'язаний з виконанням конкретної функції або бізнес-процесу), так і непрямої дії (ефект аутсорсингу безпосередньо з цією функцією не пов'язаний). Для розрахунку показників економічної оцінки використання аутсорсингу інформаційних та логістичних технологій запропоновано метод синтезу показників економічної ефективності. Такий підхід суттєво розширює сферу економічної оцінки доцільності використання послуг аутсорсера і дозволяє більш точно та об’єктивно оцінити його переваги при використання аутсорсингу інформаційних та логістичних послуг.Документ Аутсорсинг патентних, логістичних та інформаційних послуг як інструмент підвищення ефективності управління інтелектуальною власністю на промисловому підприємстві(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Ольга Іванівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Кучинський, Володимир Анатолійович; Ілляшенко, Сергій МиколайовичВ статті доведено, що аутсорсингові технології активно формуються в галузях, схильних до швидких змін, де постачальниками послуг аутсорсингу є підприємства-аутсорсери, а замовниками – підприємства-аутсорсі. Створення таких технологій дозволяє кожному підприємству йти по шляху спеціалізації всього лише кількох своїх компетенцій і одночасно встановлювати тісні взаємозв'язки, необхідні для інтеграції різних компетенцій. Гнучкість цих взаємозв'язків дозволяє швидко адаптуватися до зовнішніх змін, забезпечувати стійку конкурентоспроможність підприємства.Публікація Стратегія маркетингу логістичних послуг у підприємницькій діяльності: ціноутворення та політика розподілу(Національний технічний інститут "Харківський політехнічний інститут", 2021) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Косенко, Андрій Васильович; Косенко, Олександра Петрівна; Ткачова, Надія ПетрівнаВ статті доведено, що маркетингова логістика – це планування, оперативне управління та контроль фізичних потоків матеріалів і готових продуктів, починаючи з місць виникнення потоків вихідної сировини, комплектуючих деталей і т. п. і закінчуючи доведенням кінцевих продуктів до споживачів, з метою найбільш ефективного задоволення їх запитів.Публікація Підприємництво: інноваційна діяльність, маркетинг, логістичні процеси, облік та оподаткування(ТОВ "Планета-принт", 2016) Фортмюллер, Ріхард; Савченко, Ольга Ігорівна; Перерва, Петро Григорович; Сисоєв, Володимир Вікторович; Посохов, Ігор Михайлович; Косенко, Олександра Петрівна; Побережна, Наталія Миколаївна; Побережний, Роман Олегович; Ткачов, Максим Михайлович; Нестеренко, Роман Олександрович; Побережна, Катерина ВікторівнаПідручник містить розширені матеріали, що необхідні для розуміння та ведення підприємницької діяльності, розуміння механізмів пошуку та ідентифікації можливостей для бізнесу, написання бізнес плану, аналізу ефективності бізнес - проектів, визначенні питань управління креативністю, маркетингової діяльності, логістичних процесів та особливостей інноваційної складової підприємництва. Призначено для студентів та аспірантів економічних, управлінських спеціальностей та фахівців інженерних та креативних галузей економіки.Публікація Інновації у маркетингу і менеджменті(ТОВ "Друкарський дім "Папірус", 2013) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Божкова, Вікторія Вікторівна; Васильєва, Т. А.; Денисенко, Микола Павлович; Жарова, Любов Валеріївна; Жихор, Олена Борисівна; Кармінський, О. М.; Клісіньскі, Я. С.; Ковальчук, С. В.; Лепа, Р. М.; Максимова, Тетяна Семенівна; Мірчев, Ангел Блажев; Мішенін, Є. В.; Перерва, Петро Григорович; Прокопенко, Ольга Володимирівна; Решетнікова, І. Л.; Тєлєтов, Олександр Сергійович; Хлобистов, Євген Володимирович; Чухрай, Наталія Іванівна; Яковлєв, Анатолій Іванович; Баранова, В. В.; Біловодська, Олена Анатоліївна; Бородіна, І. П.; Бреус, С. В.; Голишева, Є. О.; Грищенко, О. Ф.; Дериколенко, О. М.; Должанський, І. З.; Жданова, О. С.; Жевага, О. О.; Зубов, С. О.; Івченко, Є. А.; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Коверга, С. В.; Косенко, Олександра Петрівна; Кривич, Я. М.; Лук'янихін, В. О.; Махнуша, С. М.; Мішеніна, Г. А.; Мішеніна, Н. В.; Нагорний, Є. І.; Олефіренко, О. М.; Охтень, О. О.; Пересадько, Г. О.; Петруня, Віра Юріївна; Підлісна, О. В.; Семенюк, С. Б.; Ткачук, Ю. Я.; Шведун, Вікторія Олександрівна; Школа, В. Ю.; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ярова, І. Є.; Боднар, А. В.; Васильєва, О. А.; Гайдабрус, Н. В.; Кропивко, Д. С.; Кугук, В. О.; Кучмійов, А. В.; Левченко, В. О.; Летуновська, Н. Є.; Найда, М. В.; Підлісний, В. В.; Провозін, М. В.; Провозін, Н. В.; Ронь, Я. О.; Росохата, А. С.; Рябченко, І. М.; Сагер, Л. Ю.; Самойленко, І. В.; Сигида, Л. О.; Тимохіна, Я. О.; Тимченко, М. В.; Ткачов, Максим Михайлович; Шатова, В. М.; Шевлюга, О. Г.; Щербаченко, В. О.У монографії досліджено проблеми і перспективи інноваційного розвитку економіки України. Викладено концептуальні засади та теоретико-методичні підходи до вибору траєкторій інноваційного розвитку на різних рівнях узагальнення. Удосконалено існуючі та запропоновано нові инструменти і методи маркетингу та менеджменту інновацій. Розкрито газузеві особливості їх застосування. Для фахівців в області інноваційного менеджменту та маркетингу інновацій, ТОР-менеджерів підприємств і установ. Буде корисний для викладачів, аспірантів і студентів економічних і технічних спеціальностей ВНЗ, а також для широкого кола читачів, яких цікавлять проблеми управління інноваційним розвитком.Публікація Соціально-економічна мотивація інноваційного розвитку регіону(Сумський державний університет, 2012) Прокопенко, Ольга Володимирівна; Александров, І. О.; Андрєєва, Н. М.; Васильєва, Т. А.; Денисенко, Микола Павлович; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Лєонов, С. В.; Маслак, Ольга Іванівна; Мішенін, Є. В.; Перерва, Петро Григорович; Сотник, І. М.; Тєлєтов, Олександр Сергійович; Харічков, С. К.; Хлобистов, Євген Володимирович; Біловодська, Олена Анатоліївна; Божидарнік, Т. В.; Воронкова, Т. Є.; Волошин, С. М.; Гриценко, Л. Л.; Грищенко, В. Ф.; Діденко, О. М.; Довгань, Ж. М.; Дудкін, О. В.; Засанська, С. В.; Ілляшенко, К. В.; Караєва, Н. В.; Касьяненко, В. О.; Кліменко, О. В.; Коблянська, І. І.; Кобушко, І. М.; Коновалов, О. Ф.; Косенко, Олександра Петрівна; Костюченко, Н. М.; Кривич, Я. М.; Мельник, Юлія Миколаївна; Мішеніна, Г. А.; Мішеніна, Н. В.; Нагорний, Є. І.; Нездоймінов, С. Г.; Пересадько, Г. О.; Петрушенко, М. М.; Петрушенко, Ю. М.; Письменна, У. Є.; Половян, О. В.; Потапенко, В. Г.; Савченко, К. В.; Скрипчук, П. Г.; Степанюк, Н. А.; Троян, М. Ю.; Циганюк, Д. Л.; Чигрин, О. Ю.; Шевченко, Г. М.; Школа, В. Ю.; Афанасьєва, О. Б.; Буряк, А. В.; Вернидуб, Н. О.; Гібнер, Л. К.; Грищенко, І. В.; Громико, М. Г.; Гусєв, Я. О.; Д'яконов, К. М.; Домашенко, М. Д.; Дубовик, С. В.; Касьяненко, Т. В.; Коробець, О. М.; Котенко, О. О.; Котляревський, О. В.; Куришко, О. О.; Левчук, В. Ю.; Лукаш, С. М.; Марочко, С. С.; Мартинюк, О. М.; Олещук, М. Г.; Омельяненко, В. А.; Оніщенко, В. В.; Пімоненко, Т. В.; Радченко, О. В.; Сигида, Л. О.; Смоленніков, Д. О.; Щербаченко, В. О.; Ярова, І. Є.У монографії досліджено теоретичні основи та передумови соціально-економічної мотивації інноваційного розвитку регіону. Запропоновано підходи до формування механізму соціально-економічної мотивації інноваційного розвитку регіону, його фінансового та організаційно-економічного забезпечення на різних рівнях управління. Окрему увагу приділено галузевим та прикладним аспектам соціально-економічної мотивації екологічно безпечного інноваційного розвитку регіону. Для фахівців із питань інноваційного менеджменту, маркетингу інновацій, регіонального розвитку, економіки природокористування, а також викладачів, аспірантів і студентів економічних спеціальностей ВНЗ.Публікація Економіка виробничо-підприємницької діяльності(НТУ "ХПІ", 2006) Перерва, Петро Григорович; Погорєлов, Микола Іванович; Мехович, Сергій Анатолійович; Гаврись, Олександр Миколайович; Тимофєєв, Володимир Миколайович; Маслак, Ольга Іванівна; Погорєлов, Сергій Миколайович; Тимофєєв, Дмитро Миколайович; Погорєлов, Ігор Миколайович; Косенко, Олександра Петрівна; Косенко, Андрій Васильович; Гаврись, Микола ОлександровичУ посібнику розглядаються найважливіші сучасні наукові концепції економіки та маркетингу виробництва в умовах ринкової економіки, сучасні форми підприємництва, використання ресурсів і виробничого потенціалу фірми. Особлива увага приділена інтелектуальній власності, економіці інноваційної та інвестиційної діяльності. Посібник призначений для студентів вищих закладів освіти, аспірантів, викладачів і наукових співробітників.