Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 182
  • Ескіз
    Документ
    Стадії підготовки ефективної комерціалізації інновацій
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2024) Євсєєв, Андрій Сергійович; Перерва, Петро Григорович
    Результати проведеного дослідження дозволяють виокремити вісім основних стадій, які повинен пройти розробник інноваційного продукту, для його успішної комерціалізації. В доповіді детально аналізуються всі стадії та надаються рекомендації по їх ефективному проходженню при комерціалізації інновацій.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи комерціалізації університетських інновацій
    (Київський національний університет культури і мистецтв, 2024) Перерва, Петро Григорович; Євсєєв, Андрій Сергійович
    Пропонуються до використання наступні шляхи до ринку результатів університетських наукових розробок: ліцензування технології галузевому партнеру; ліцензування технології для існуючої стартап-компанії; створення стартап-компанії для виведення інновацій на ринок.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка впливу інтелектуальної власності на ефективність бізнес-процесів
    (Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Колотюк, Олена Іванівна; Перерва, Петро Григорович; Зеленяк, Ілля Сергійович
    В доповіді доведено, що наявність правової охорони для інтелектуальної власності може бути ключовим фактором для забезпечення конкурентних переваг на ринку. Інтелектуальна власність може стимулювати команду до пошуку новаторських рішень і ідей, що сприяє покращенню бізнес-процесів та введенню нових продуктів і послуг на ринок. Наявність правової охорони для інновацій може зробити компанію більш привабливою для інвесторів та потенційних партнерів, що сприяє залученню додаткових ресурсів для розвитку бізнесу. Захист інтелектуальної власності допомагає уникнути ризиків незаконного використання ідей або технологій конкурентами, що забезпечує стабільність і надійність бізнес-процесів.
  • Ескіз
    Документ
    Організаційний механізм управління інтелектуальною власністю
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Перерва, Петро Григорович; Косенко, Андрій Васильович
    На сучасному етапі розвитку економіки країни наукові знання, інформація, професійний, науковий та культурний потенціал суспільства, що складають його інтелектуальні ресурси, визначають структуру національної економіки, якість товарів, що виробляються, ефективність функціонування національного господарства. Процеси інтелектуалізації виробничих процесів, ускладнення систем управління підприємствами та організаціями нагально потребують адекватного аналізу змісту та сутності поняття інтелектуальних ресурсів та інтелектуального капіталу, які в цей час становляться основним ресурсом виробництва. В умовах трансформації українського суспільства та становлення інноваційної економіки основними факторами соціально-економічного розвитку стає науково-технічний прогрес, широке розповсюдження та використання інновацій, підвищення ролі і масштабів освоєння об’єктів інтелектуальної власності. Разом з тим, слід відмітити, що українська економіка ще недостатньо сприймає досягнення науково-технічного прогресу і значний науково-технічний потенціал, яким володіє наша країна, не використовується належним чином. Виходячи з цього, стратегічним завданням розвитку економіки України і підвищення її конкурентоздатності є формування ефективного механізму створення, правової охорони та втягнення в господарський обіг результатів інтелектуальної діяльності в сфері науки і технологій. Ефективне використання інтелектуальних ресурсів дає можливість підприємствам отримати додаткові конкурентні переваги і стає пріоритетним ресурсом і фактором виробництва, забезпечує їм стійкі переваги на певному сегменті ринку. Все це стає можливим тільки при наявності ефективного і зручного в користуванні механізму комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності (ОІВ), наявний зміст якого в нашій країні ще далекий до ідеального і нагально потребує свого розвитку і вдосконалення.
  • Ескіз
    Документ
    До питання ефективності управління інтелектуальною власністю
    (Видавець Роман Козлов, 2024) Євсєєв, Андрій Сергійович; Косенко, Андрій Васильович; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що можливість для суб'єктів господарювання зберегти свої позиції на ринку інтелектуальної власності можлива за рахунок реалізації наступних заходів: спрощення процедур подання заявок; аудит корпоративного портфеля; залучення досвідчених фахівців: користування послугами патентних повірених та оцінювачів; створення та зміцнення патентних служб на підприємствах; формування мотивації для підвищення зацікавленості співробітників підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Правове забезпечення інновацій та інтелектуальної власності
    (Видавець Роман Козлов, 2024) Колотюк, Олена Іванівна; Ткачов, Максим Михайлович; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що публічно-правові відносини в інтелектуально-інноваційному законодавстві мають ґрунтуватися не лише на реалізації норм конституційного та адміністративного права, як це має місце в чинному інноваційному законодавстві, але й імплементація норм фінансового та цивільного процесуального права тут також могла б відігравати важливу роль. Зазначене свідчить про те, що початкові передумови формування інноваційного законодавства не враховують важливих галузевих норм права, що, безумовно, ускладнює реалізацію курсу на інноваційний розвиток вітчизняної економіки.
  • Ескіз
    Документ
    Economic problems of creating innovations
    (Український державний університет науки і технологій, 2024) Necheporenko, D. A.; Pererva, P. G.
    As a result of the study, the main economic problems in the field of innovation were identified: financing; long time cycle for return on investment; market imperfections; lack of compatibility of standards; intellectual property risks; limited access to resources; high implementation costs; resistance to change; inability to adapt.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження методичних підходів до формування цін на інтелектуальну власність
    (Український державний університет науки і технологій, 2024) Климентова, Марія Віталіївна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    В доповіді описані принципи визначення величини грошової вартості внеску об'єкта інтелектуальної власності до статутного капіталу в даний час мають значне значення у зв'язку з актуалізацією комерціалізації об'єктів інтелектуальної власності в рамках корпоративних правочинів.
  • Ескіз
    Документ
    Маркетингова складова комерціалізації інтелектуальних продуктів
    (Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, 2023) Євсєєв, Андрій Сергійович; Перерва, Петро Григорович
    В доповіді доведено, що реалізація маркетингових процесів є невід'ємною частиною інноваційної діяльності, в умовах інноваційної економіки не може бути інновації без маркетингу. Це твердження є об'єктивним для будь-яких інноваційних процесів, а не тільки для розробки нового продукту.
  • Ескіз
    Документ
    Формування бренду університету засобами PR
    (Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, 2023) Мирошник, Тетяна Олегівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро Григорович
    В доповіді доведено, що найкращий спосіб просування бізнесу – це інтеграція в маркетингові стратегії як реклами, так і зв'язків з громадськістю. Використання обох засобів дозволяє збільшити частоту прослуховування цільової аудиторії, тобто споживачі повинні піддатися впливу маркетингового повідомлення кілька разів, перш ніж вони його запам'ятають. Спільне використання реклами і PR має важливе значення для підвищення ефективності маркетингових комунікацій. Сучасний раціональний споживач залишається байдужим до багатьох рекламних повідомлень. Тому рекламодавці шукають способи просування своєї продукції, що дозволяють подолати бар'єр споживчого скептицизму і недовіри.