Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Документ
    Marketing aspect of commercialization of intelligent technologies at the enterprise
    (WSEH, 2023) Ievsieiev, A. S.; Pererva, P. G.
    It has been proven that the implementation of the innovation process is associated with the formation of innovation, its development and commercialization. When creating an innovation, its life cycle, competitiveness, and efficiency must be taken into account. An innovation strategy should be aimed at creating a new product that has distinctive features, preferably unique in its field, which will contain its competitive advantages, which will allow the enterprise to be better than its competitors.
  • Ескіз
    Документ
    Development of basic provisions of the marketing policy of a travel agency
    (Полтавський державний аграрний університет, 2023) Necheporenko, Denis; Kramskoy, Oleksandr; Pererva, P. G.
    The purpose of tourism marketing is to serve and satisfy the needs of tourist customers. From this point of view, marketing should serve a clear purpose: how to function successfully. Terms of application of marketing in tourism: deep saturation of the market with tourist services; competition between travel industry agencies; free market relations; freelance work of travel agencies
  • Ескіз
    Документ
    Stages and principles of development of the benchmarking concept
    (Вінницький національний технічний університет, 2023) Sklyarenko, M. G.; Pererva, P. G.
    The stages of the development of benchmarking and the principles of its use in economic activity and enterprises are considered. Factors of the effectiveness of the use of benchmarking in business and in the formation of competitive advantages of enterprises are determined.
  • Ескіз
    Документ
    Features of personnel management
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Kramskoi, O. Ju.; Pererva, P. G.
    It has been proved that effective personnel management helps to increase the competitiveness of an enterprise in the modern market; affects the efficiency of labor and production processes (achieving maximum profit); ensures high social efficiency of the team.
  • Ескіз
    Публікація
    Обліково-економічні аспекти якості продукції як складової забезпечення конкурентоспроможності підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Перерва, Петро Григорович; Гришко, Наталя Євгеніївна; Маслак, Марія Володимирівна
    У статті розглянуто основні підходи до класифікації та категоризації витрат на якість з урахуванням наукового здобутку у сфері обліку витрат на якість, на основі чого було запропоновано власний підхід до управління даною категорією витрат на основі багаторівневого поділу. Такий підхід дозволяє управлінцям виявити, що деяких видів витрат на якість уникнути неможливо, у той час як інші можна мінімізувати. Досліджено основні елементи витрат на якість та здійснено їх систематизацію у розрізі облікових моделей за різними класифікаційними ознаками. Розглянуто теоретичні підходи до обліку витрат на якість. Наголошено на тому, що для цілей бухгалтерського обліку запропоновано класифікувати витрати на якість, виходячи з необхідності їх розмежування, оскільки загальні витрати на виготовлення і якість продукції, згідно діючої методики обліку витрат, не розрізняють як окремі категорії витрат. За результатами дослідження встановлено, що управління витратами на якість, якщо їх позиціонувати як конкретні витрати ресурсів, сприяє поліпшенню конкурентоспроможності підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    The strategy of Ukraine's trade policy and forecast values of foreign economy indicators on the basis of foreign experience
    (2021) Pererva, P. G.; Pyrogov, Dmytro
    It has been proved that a systematic study of the features of the development of international trade is important, since it makes it possible to determine the goals of developing an export strategy for any country that seeks to increase the level of international competitiveness.
  • Ескіз
    Документ
    Research of the relationship between the internationalization of labor resources and their competitiveness
    (Харківський національний університет внутрішніх справ, 2021) Sikorska, Małgorzata; Pererva, P. G.
    The international competitive environment in the labor market is the result and conditions of interaction of a large number of multicultural subjects of the labor market, which determines the corresponding aggregate level of economic competition and the possibility of the influence of individual economic agents, including foreign entities, on general market situation.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток ринкового потенціалу підприємств на основі ефективного формування і використання людського капіталу
    (Одеський національний політехнічний університет, 2019) Перерва, Петро Григорович; Кучинський, Володимир Анатолійович
    Визначено роль людського капіталу підприємства як головного чинника сталого розвитку ринкового потенціалу підприємства та основи сучасного економічного розвитку підприємств України. В роботі виділено взаємозв’язок людського капіталу і ринкового потенціалу в структурі потенціалу підприємства. Побудована аналітична модель процесу управління людським капіталом з врахуванням його впливу на розвиток ринкового потенціалу підприємства. Сформовано підхід до оцінки та визначення напрямків розвитку ринкового потенціалу підприємства, в якому враховується рівень основних складових ринкового потенціалу підприємства: виробнича, економічна, управлінська, маркетингова і трудова (основою якої є людський капітал).
  • Ескіз
    Документ
    Вартісна оцінка інвестиційно-інноваційних проектів на підприємствах машинобудування та електроенергетики
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Міщенко, Володимир Акимович; Ковальов, Євген Володимирович; Заруба, Віктор Яковлевич; Перерва, Петро Григорович
    Інвестиційно-інноваційна діяльність сучасних підприємств та організщацій є важливою складовою їх фінансово-господарської діяльності. Керівництво великих і середніх підприємств вимушено приймати управлінські рішення інвестиційно-інноваційного характеру щодо вибору оптимального варіанту: створення об’єктів інтелектуальної власності, комерціалізації результатів інноваційної діяльності, придбання нового удосконаленого замість застарілого активу чи обмежитися його ремонтом; придбання прогресивних технологій, здійснити власне будівництво чи орендувати будівлю. В статті доведено, що вибір підходів до оцінки вартості об’єктів інтелектуальної власності (ОІВ) в галузі інноваційної та інвестиційної сфери електроенергетики є особливо важливим і потребує наукового обґрунтування. Він повинен бути зваженим щодо конкретної мети здійснення такої оцінки, особливих відмінностей оцінювання об’єкта, урахування переваг і недоліків тих чи інших підходів та притаманних їм методів оцінки. Виходячи з огляду існуючих методів оцінки ОІ В в галузі інноваційної та інвестиційної сфери електроенергетики, найбільш прийнятним видом вартості є справедлива (ринкова) вартість. Проведено аналіз існуючих методів вартісної оцінки технологій та проведена їх класифікація. Розроблено пропозиції по пріо ритетному використанню конкретного методу в умовах електроенергетики. Надано конкретні рекомендації по удосконаленню вартісного, прибуткового та ринкового підходів до визначення вартості. Зроблено висновок про те, що основними умовами придатності ринковог о підходу в галузі інноваційної та інвестиційної сфери є: наявність відомостей про факти продажу схожих за призначенням й корисністю, тобто об’єктів –аналогів; доступність та достовірність інформації про ціни та умови угод з об’єктами –аналогами; вміння оцінити вплив відмінних від об’єктів –аналогів рис на вартість об’єкта оцінки. Природно, що ринкові методи досить ефективні лише за умови існування достатньої інформації про відповідний ринок та схожі угоди купівлі–продажу об’єктів–аналогів.
  • Ескіз
    Документ
    Митне, інформаційне, фінансове, маркетингове та інноваційне забезпечення конкурентоспроможності промислових та туристичних підприємств
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Перерва, Петро Григорович; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Гармаш, Сергій Володимирович; Попов, Микола Олексійович
    В умовах ринку всі суб'єкти ринкових відносин зацікавлені в оцінці конкурентоспроможності та надійності своїх партнерів. Тому розробка методів оцінювання рівня конкурентоспроможності підприємств реального сектору економіки та сфери обслуговування є в достатній мірі важливою та актуальною. Метою роботи є дослідження методологічної бази оцінки конкурентних переваг та рівня конкурентоспроможності промислових та туристичних підприємств. Рейтинг є оцінкою аналізованого об'єкта за шкалою показників, а також індикатором ділової активності, який адекватно відображає кон'юнктурну ситуацію і дозволяє зробити точний прогноз її зміни. Поряд з цим рейтинг представляє думку експертів, а також оцінку підприємства на основі кількісного і якісного аналізу. Застосування методики рейтингової оцінки дозволить в найбільш узагальненому вигляді представити діяльність підприємств на ринку, визначити найбільш ефективні способи інвестування капіталу і тим самим підвищити ефективність виробництва. Методика рейтингової оцінки організацій носить системно-комплексний характер і заснована на різних аналітичних підходах до їх ранжирування. Вона має універсальний характер, але в той же час може враховувати галузеві особливості досліджуваних підприємств. Дана методика може бути проведена як за кожним із зазначених методів окремо, так і з використанням усіх методів одночасно. Методичний підхід оцінювання рівня конкурентоспроможності підприємства заснований на формуванні агрегованого показника конкурентоспроможності, який враховує одночасно митні, інформаційні, маркетингові, фінансові та інноваційні складові діяльності підприємства. Проведений SWOT-аналіз низки туристичних фірм м. Харкова свідчить про те, що науково-технічні розробки та їх впровадження залишається в Україні однією з найбільш нерегульованих сфер суспільного життя, відповідно, здійснення інноваційного прориву вимагає широкого комплексу заходів з боку держави, які мають передбачати наступні напрямки: розробку і прийняття відповідного нормативно – правове забезпечення, створення сприятливого інституційного середовища, підтримку елементів інноваційної системи (технопарки, технополіси, інфопорти, бізнес – інкубатори, «бізнес – янголи»), розробку та впровадження фінансового, кредитного, податкового, митного та інформаційного механізмів забезпечення розвитку інноваційних напрямків економіки.