Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 57
  • Ескіз
    Документ
    Research of basic models of transfer of intellectual and innovative technologies and directions of their development
    (Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna, Poland, 2023) Pererva, P. G.; Ievsieiev, A. S.
    The article examines various forms and methods of transfer of intellectual technologies in the period from 1950 to the present time. It is substantiated that at different stages of social development, the ways of transferring intellectual technologies are different. At the initial stage, technology transfer was mainly carried out on the basis of agreements between top managers. After the industrial revolution, these processes were implemented at the expense of mandatory external investments in production capital. Today, technology transfer is mainly carried out through market-oriented commercial forms. Thus, technology transfer increasingly demonstrates its unique market-oriented characteristics, the specific features of which can be manifested in the following types and characteristics.
  • Ескіз
    Документ
    Формування стадій виведення на ринок інноваційних технологій
    (Український державний університет науки і технологій, 2024) Євсєєв, Андрій Сергійович; Перерва, Петро Григорович
    В доповіді доведено, що формування напрямків виведення на ринок інноваційних технологій є складним стратегічним завданням. Для успішного впровадження інноваційних технологій на ринок, підприємство повинно ретельно розробити стратегію, враховуючи різні аспекти, такі як технічна складність, конкурентне середовище, законодавчі вимоги та інші.
  • Ескіз
    Документ
    Формування складових інформаційного потеніалу промислового підприємства
    (Український державний університет науки і технологій, 2024) Нестеров, Дмитро Олександрович; Перерва, Петро Григорович
    Визначено сутність інформаційного потенціалу та розглянуто роль інформації в сучасному науково-технічному прогресі. Сформовані основні складові інформаційного потенціалу промислового підприємства та надано їм економічну характеристику.
  • Ескіз
    Публікація
    Економічна оцінка інтелектуальних продуктів на засадах маркетингової концепції життєвого циклу
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2023) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна
    У статті розглянуто теоретико-методичні питання визначення економічного ефекту від процесів створення та використання об’єктів інтелектуальної власності. Сформовано та обґрунтовано види економічних ефектів, що можуть виникати в процесі проведення економічної оцінки об’єктів інтелектуальної власності, які тісно корелюють з точністю та об’єктивністю здійснюваної оцінки. Вперше запропоновано методичний підхід до оцінки результативності інноваційної діяльності підприємств на засадах маркетингової концепції життєвого циклі інтелектуального продукту. Зроблено висновок про те, що весь життєвий цикл об’єкта інтелектуальної власності з точки зору оцінки ефективності його створення та споживання (в складі інноваційного товару або при частковому або повному відчужені) доцільно розбити на 9 стадій. Визначення ефекту життєвого циклу інтелектуального продукту в найбільш ефективному вигляді рекомендується робити в тому випадку, коли в інноваційному процесі задіяне тільки одне підприємство, яке є одночасно і розробником і споживачем інтелектуального продукту.
  • Ескіз
    Публікація
    Теоретико-методологічні засади управління інтелектуальною власністю
    (2023) Маслак, Марія Володимирівна; Перерва, Петро Григорович
    У статті розглядаються поняття та сутність управління інтелектуальною власністю а також моделі, методи та інструменти управління інтелектуальною власністю на промислових підприємствах. По результатам проведеного дослідження надано методологічні і методичні підходи до управління процесами створення та введення в господарський обіг об’єктів інтелектуальної власності на підприємствах реального сектору економіки на протязі життєвого циклу інтелектуальних продуктів. Авторами на основі принципів процесно-системного підходу та методів моделювання запропоновано модель та методичний інструментарій реалізації системи інтелектуальної власності на рівні підприємства. Система, у свою чергу, представлена як процес із виділенням етапів та описом змісту кожного етапу. Запропонована модель може бути використана у практичній діяльності промислового підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження методичних підходів до економічної оцінки інтелектуальної власності
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2023) Маслак, Марія Володимирівна; Перерва, Петро Григорович
    У статті розглянуто як національні, так і міжнародні методи економічної оцінки об’єктів інтелектуальної власності, що представляють комплекс взаємопов’язаних норм і правил, які визначають поняття та принципи оцінки. Перша група включає в себе методи та методичні рекомендації засновані на вартісному оцінювання витрат на створення інтелектуальних об’єктів та доходів від їх споживання. Друга група включає в себе методи та методичні рекомендації, у яких оцінка інтелектуально-інноваційної діяльності розглядається з позицій ефективності інвестицій в інтелектуально-інноваційні проекти. Третя група методів оцінювання ефективності інтелектуальних продуктів використовується в тісному взаємозв’язку з видом ефекту, який можливо отримати при споживанні інтелектуальної власності. Четверта група методів оцінює ефективність інтелектуальних продуктів передбачає проведення відповідних розрахунків на окремих стадіях їх життєвого циклу.
  • Ескіз
    Публікація
    Теоретико-методичні засади оцінювання ринкової вартості об'єктів інтелектуальної власності
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2023) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна
    Розглянуто теоретико-методичні питання вартісного оцінювання об’єктів інтелектуальної власності. Сформовано та обґрунтовано фундаментальні принципи вартісного оцінювання інтелектуальної власності, які тісно корелюють з точністю та об’єктивністю здійснюваної оцінки. Визначено дві базові складові вартісної оцінки інтелектуального продукту – аналітичну та розрахункову, – грамотне поєднання яких дозволяє сформувати науково обґрунтований результат оцінювання. Доведено, що крім ринкової вартості в науковому обігу використовуються і інші значення вартості об’єкту інтелектуальної власності: інвестиційна, страхова, заставна, установча, інвестиційна. Сформовано визначення кожного виду вартості та доведено залежність їх значення від стадії життєвого циклу інтелектуального продукту, вартість якого оцінюється. З використанням процедури колективної експертної оцінки отримано конкретні кількісні результати розрахунків різних видів вартості по стадіям життєвого циклу інтелектуального продукту, в основу яких покладено співвідношення ринкової вартості інтелектуального товару і інших видів вартості інтелектуальної власності.
  • Ескіз
    Документ
    Methodology for using the potential of business reengineering
    (2023) Pererva, P. G.; Shein, E. S.; Shein, Alexei
    The report proves that the competitiveness and economic viability of companies should be based on the adoption of new models and practices of management and organization of production. As a method of reproduction of existing enterprises, a business reengineering project is proposed, which means for the new business revolution the same thing that the specialization of labor meant for the previous one.
  • Ескіз
    Документ
    Business analysis of the mechanism for improving the quality of design activities
    (2023) Trush, E. V.; Mekhovich, S. A.; Pererva, P. G.
    It has been proven that clear preservation of the conditions and modes of operation of the machine, care of the mechanisms guarantees the calculated reliability of the product. In addition, an important role is played by the design of rational packaging and the technology of preserving the product, preventing its premature failure during delivery to the consumer. It is proposed to evaluate the quality of project preparation using three evaluations: technical, product science and economic.
  • Ескіз
    Документ
    Features of the implementation of an innovative project
    (ТОВ "Юридична компанія "Юрсервіс", 2023) Gliznutsa, M. Yu.; Dolyna, I. V.; Pererva, P. G.
    It was determined that an innovative project is a system of interconnected goals and means of their achievement; a complex of research and design, production, organizational, financial, commercial and other measures, appropriately organized (combined resources, terms and performers), decorated with a set of project documentation.