Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Форми комерціалізації інтелектуальної власності.
    (2023) Перерва, Петро Григорович; Капінос, Маріанна Миколаївна; Яскевич, Анна Олегівна; Станєва, Катерина Сергіївна
    Проведені дослідження дозволили обґрунтувати ефективні форми комерційної реалізації результатів інтелектуальної діяльності, що використовуються у світовій практиці. Франчайзинг – це єдина стратегія комерціалізації об'єктів інтелектуальної власності, яка дозволяє не тільки надати права користування стандартними результатами інтелектуальної діяльності, а й надати всебічний доступ користувачів до різних елементів інтелектуального капіталу.
  • Ескіз
    Документ
    Інтелектуальні права креативного бізнесу
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2023) Дюжев, Віктор Геннадійович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Глізнуца, Марина Юріївна; Перерва, Петро Григорович
    До категорії креативного підприємництва пропонується віднести підприємства, понад 50% витрат яких спрямовані на створення результатів творчої діяльності, а також ті підприємства, більш як половина виручки яких становлять надходження від розпорядження результатами творчості. Саме такий тип бізнесу сьогодні є основним ядром креативних індустрій та креативної економіки.
  • Ескіз
    Документ
    Вимоги до комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій
    (Національний університет "Запорізька політехніка", 2023) Кобєлєва, Анна Валеріївна
    Комерціалізація науково-технічних розробок істотно орієнтована на різні вимоги нетехнічного характеру: ринок, інвестори, конкретні покупці. Вимоги ринку - це вимоги до доступності різноманітної маркетингової інформації, яка стосується науково-технічних пріоритетів у своїй країні та за її межами розвитку в таких сферах, як основні галузі, споживання, експорт та імпорт товарів.
  • Ескіз
    Документ
    Міжнародний трансфер технологій: сутність та значення
    (Національний університет "Запорізька політехніка", 2023) Євсєєв, Андрій Сергійович ; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що поняття «технологія» і «трансфер» визначаються як теоретиками, так і практиками в цій галузі по-різному. При цьому, незважаючи на різницю формулювань, зазвичай передбачається, що «технологія» - це не обов'язково щось матеріалізоване, але «передача» обов'язково є результатом дій людини. По суті, технологія - це інформація, призначена для використання і досягнення мети, або знання про те, як щось зробити. Передача ж - це переміщення технології за допомогою будь-яких інформаційних каналів від одного її індивідуального або колективного носія до іншого.
  • Ескіз
    Публікація
    Ринок інтелектуальної власності як передумова національної та економічної безпеки країни
    (2022) Верес Шомоші, Маріанн; Косенко, Олександра Петрівна
    Доведено, що торгові марки та дизайн вступають у дію під час комерційної фази інноваційного процесу, коли продукти необхідно відрізняти від продуктів конкурентів. Захист ідентичності товару за допомогою торгової марки та захист зовнішнього вигляду продукту з дизайном може зіграти ключову роль у разі несанкціонованого використання третіми особами.
  • Ескіз
    Документ
    Правовий захист інтелектуальної власності як фактор національної та економічної безпеки країни
    (2022) Верес Шомоші, Маріанн; Гаврись, Ольга Олександрівна; Ткачов, Максим Михайлович
    Доведено, що інноваційні рішення в технологічній сфері мають принципове значення для економічного розвитку і поєднуються з розвитком інших галузей, в тому числі теорією управління. Необхідність такого підходу пояснюється наступним твердженням: якщо право власності на дане нематеріальне право, засноване лише на економічних міркуваннях, таких факторів як, наприклад, сума вкладених коштів, масштаб понесеного ризику може виявитися недостатнім. Без використання правових положень охорони і захисту інтелектуальної власності, патентовласник знаходиться в програшному становищі в протистоянні недобросовісній конкуренції, яка дуже зацікавлена в копіюванні продуктів або технологій, що є економічно успішними.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінювання рівня економічної безпеки країни з урахуванням інтелектуально-інноваційних ризиків
    (2022) Сахацька, Єлизавета Ігорівна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що економічна безпека любої країни представляє собою інтегровану систему забезпечення ефективного захисту промислового підприємства та його майна, стабільної роботи бізнес-процесів, усунення або мінімізації можливих втрат. Економічна безпека підприємства – це стан, у якому найефективніше використовуються корпоративні ресурси та забезпечується його стійке функціонування.
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості експорту інтелектуальної власності
    (2022) Новік, Ірина Олексіївна; Черепанова, Вікторія Олександрівна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що експорт результатів інтелектуальної діяльності має свою специфіку, яку слід враховувати, щоб уникнути необґрунтованих податкових втрат. Вони можуть бути дуже суттєвими, якщо на підприємстві доходи від продажу інтелектуального продукту значно вищі, ніж від реалізації товарів.
  • Ескіз
    Документ
    Економіко-правові проблеми забезпечення національної безпеки засобами інтелектуальної власності
    (2022) Нагі, Сабольч; Гаврись, Ольга Олександрівна; Ткачов, Максим Михайлович
    Доведено, що зовнішня передача прав інтелектуальної власності повинна відповідати загальній концепції національної безпеки, щоб забезпечити реалізацію динамічного балансу між розвитком і безпекою. Координація розвитку та безпеки, підвищення усвідомлення небезпеки та підготовка до небезпеки в мирний час є основним принципом управління країною.
  • Ескіз
    Публікація
    Економічні та маркетингові детермінанти виключних прав, пов'язаних з національною безпекою країни
    (2022) Нагі, Сабольч; Косенко, Олександра Петрівна
    Доведено, що проблема розвитку конкурентоспроможної економіки полягає у необхідності розвитку механізмів реалізації результатів вітчизняних досліджень. Вона можлива тільки при підвищенні якості вітчизняних розробок у вигляді готових до виробництва технологій, тим більше що наявність патентного режиму охорони результатів інтелектуальної діяльності в різних країнах світу призводить до необхідності забезпечення їхньої патентної чистоти, яка передбачає її використання на території певних країн без порушення виняткових, що діють там прав третіх осіб.