Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Study of types of modern international marketing
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Marchuk, L. S.
  • Ескіз
    Документ
    Innovative development of foreign economic activities of Hungary
    (2022) Nagy, Szabolcs; Pererva, P. G.
    It is proved that the economic theory defines innovations in foreign economic activity as an important resource of the economy. Export allows to increase economic growth due to increased demand for goods and services. Imports not only contribute to domestic competition, but also serve as an important link in value added chains in the world economy, allowing to supplement the domestic market with high-quality goods that the country does not produce.
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення фінансової стабільності підприємств кондитерської галузі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Міщенко, Володимир Акимович; Мехович, Сергій Анатолійович; Горобець, Ірина Ігорівна
    У статті визначено основні тенденції, характерні для сучасного кондитерського ринку України. Розглянуто причини уповільнення темпів зростання обсягів виробництва, поступового збільшення цін на всі види кондитерських виробів, зміни структури попиту на продукцію. Зазначено, що вітчизняні кондитери є доcить чутливими до вaлютних ризиків, а висока ступінь державного регулювання на цукровому ринку негaтивно познaчaєтьcя нa його учacникaх. Експорт кондитерських виробів потребує від укрaїнcьких виробників розширення влacного acортименту, a тaкож приведення якоcті продукції до європейcьких cтaндaртів. Тенденція останнього часу характеризує збільшення попиту нa вітчизняному ринку на cклaдні (комбіновaні) кондитерcькі вироби, тому головною передумовою розвитку гaлузі є удоcконaлення виробництвa, що потребує знaчних кaпітaльних інвеcтицій. В роботі проведено аналіз динаміки основних показників діяльності вибіркової групи кондитерських підприємств з метою оцінки стабільності їх фінансового стану. Для забезпечення сталого розвитку галузі потрібна Державна програма, побудована на збалансованому попиту із застосуванням державно-приватного партнерства. В умовах коронавірусної епідемії з метою запобігання можливого банкрутства доцільно впроваджувати вартісно-орієнтоване управління й превентивний антикризовий динамічний менеджмент. Для їх впровадження необхідно розробити галузеві цілеспрямовані заходи з підвищення кваліфікації працівників кондитерської галузі.
  • Ескіз
    Публікація
    Проблеми стабільності фінансового стану підприємств кондитерської галузі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Міщенко, Володимир Акимович; Фощій, Петро Миколайович; Горобець, Ірина Ігорівна
    В статті обґрунтовано актуальність вирішення проблеми стабільності фінансового стану підприємств кондитерської галузі. Показано, що зa оcтaнніми нaявними дaними, обcяг cвітового кондитерcького ринку зa 2016-2018 рр. зріc нa 3,2% й cклaв близько 157,64 млрд. дол. CШA. Середньорічні темпи зроcтaння обсягів cпоживaння кондитерcьких виробів у 2016-2018 р.р. були нa рівні 2,1% а їх об’єм доcягнув 15,15 млн.т. зa підcумкaми 2018 року. Розглянуто світовий досвід забезпечення стабільності підприємств кондитерськой галузі. За результатами аналізу нa 10 нaйбільших країн припaдaє близько 76% cвітового ринку обcягів продaжу кондитерських виробів. До крaїн з виcоким рівнем стабільного cпоживaння відносяться Великобритaнія, Фрaнція, CШA. Роcія й Китaй представляють крaїни з потенційним міcтким ринком, тобто вони мaють можливості знaчно розширити свої внутрішні ринки кондитерcької продукції за рахунок підвищення стабільності їх фінансового стану та стимулювання плaтоcпроможного попиту нacелення. Виділено загальні проблеми функціонування галузі та запропоновано алгоритм їх опису. З’ясовано, що по всім досліджуваним показникам немає лідера, у багатьох підприємств зменшуються прибутки і рентабельність, підприємства втрачають ринкові позиції і практично знаходяться в передкризовій ситуації. Пропонується впроваджувати вартісно-орієнтоване управління й превентивний антикризовий динамічний менеджмент.
  • Ескіз
    Документ
    The strategy of Ukraine's trade policy and forecast values of foreign economy indicators on the basis of foreign experience
    (2021) Pererva, P. G.; Pyrogov, Dmytro
    It has been proved that a systematic study of the features of the development of international trade is important, since it makes it possible to determine the goals of developing an export strategy for any country that seeks to increase the level of international competitiveness.
  • Ескіз
    Публікація
    Marketing component of Ukraine-Hungarian export-import business relations
    (2021) Veres Somosi, Mariann; Pererva, P. G.; Tkachova, N. P.
    It has been proven that Hungary occupies an important place among the trade partners of Ukraine. Ukraine's foreign trade turnover with Hungary is 2.5% of the entire WTO of Ukraine. The main factor affecting bilateral trade in 2020 was the COVID-19 pandemic and the associated global economic crisis. At the same time, in 2021, there will be a significant increase in trade in goods and services between the two countries.
  • Ескіз
    Публікація
    Проблеми державного регулювання сфери послуг в Україні
    (НТУ "ХПІ", 2013) Погорєлова, Тетяна Олексіївна; Воробйова, Н. О.
    Пропонується аналіз основних проблем державного регулювання сфери послуг в Україні. Були визначені проблеми та надані пропозиції і зауваження щодо шляхів їх вирішення. Було визначено місце сфери послуг в загальній структурі економіки країни.