Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 17
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання економічної ефективності процесу управління стратегічними змінами для формування конкурентних переваг підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Перерва, Олександр Петрович; Мехович, Сергій Анатолійович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Савченко, Ольга Ігорівна; Крамськой, Дмитро Юрійович
    У статті розглядається процес моделювання економічної ефективності управління стратегічними змінами на промислових підприємствах з метою формування конкурентних переваг. Аналізуються ключові аспекти системного підходу до стратегічних змін, включаючи аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища, встановлення цілей, розробку моделей економічної ефективності та постійний моніторинг результатів. Особлива увага приділяється використанню фінансових і нефінансових показників для комплексної оцінки ефективності змін. Обґрунтовано, що моделювання економічної ефективності управління стратегічними змінами є важливим інструментом для досягнення довгострокового успіху та формування стійких конкурентних переваг промислових підприємств. Доведено, що моделювання економічної ефективності процесу управління стратегічними змінами є важливим інструментом для досягнення та збереження конкурентних переваг підприємства. Використання фінансових та нефінансових показників дозволяє об'єктивно оцінити ефективність впроваджуваних змін та приймати обґрунтовані рішення. Успішне впровадження стратегічних змін сприяє підвищенню ефективності діяльності підприємства, задоволеності клієнтів та загальній конкурентоспроможності на ринку. Висновки статті містять рекомендації щодо розробки та впровадження системних підходів до управління стратегічними змінами, використання інноваційних технологій, врахування комплексних показників ефективності та підтримки гнучкості й адаптивності підприємств.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет-торгівлі в умовах діджиталізації діяльності підприємств
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Копиця, Андрій Олегович; Перерва, Петро Григорович; Шаульська, Лариса Володимирівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Кучіна, Світлана Едуардівна
    У статті розглянуто основні підходи до управління бізнес-процесами в контексті інноваційного розвитку інтернет-торгівлі. Системи управління бізнес-процесами є критично важливими для інноваційного розвитку інтернет-торгівлі в умовах діджиталізації. Вони дозволяють підприємствам ефективно впроваджувати нові технології, оптимізувати свої процеси та підвищувати загальну конкурентоспроможність. Проведено дослідження систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет-торгівлі, що є важливим кроком до вдосконалення управлінських процесів в умовах цифрової економіки. Зроблено висновок про те, що використання систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет торгівлі сприяє підвищенню ефективності, гнучкості та адаптивності підприємств, що дозволяє швидко реагувати на зміни ринку і забезпечувати високу якість обслуговування клієнтів. Сформовано та проаналізовано базові складові систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет-торгівлі в умовах діджиталізації діяльності підприємств включають процесне моделювання, автоматизацію процесів, управління даними, управління змінами та клієнтоорієнтованість. Впровадження цих складових сприяє підвищенню ефективності, гнучкості та конкурентоспроможності підприємств в умовах швидкозмінних ринкових умов. Подальші дослідження та впровадження систем управління бізнес-процесами допоможуть промисловим підприємствам адаптуватися до швидко змінюваних ринкових умов та досягти довгострокового успіху.
  • Ескіз
    Документ
    Економічне обґрунтування ефективності використання виробничого потенціалу та стартап-проектів з урахуванням комерційних ризиків
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Перерва, Петро Григорович; Посохов, Ігор Михайлович; Савченко, Ольга Ігорівна; Лепський, Роман Сергійович; Шеін, Євген Сергійович
    У статті розглядається питання економічного обґрунтування ефективності використання виробничого потенціалу підприємств та стартап-проєктів з урахуванням комерційних ризиків. Дослідження спрямоване на розробку підходів до оптимізації виробничих процесів через інтеграцію інновацій, які пропонуються стартапами, та управління ризиками, що виникають у зв’язку з невизначеністю ринку та технологічними змінами. Основна увага приділяється методам оцінювання економічного ефекту, оцінки комерційних ризиків та стратегіям їх мінімізації для забезпечення стійкості та конкурентоспроможності підприємств у сучасних умовах ринку. Проведено дослідження методик економічної оцінки виробничого потенціалу та стартап-проєктів на промислових підприємствах з урахуванням комерційного ризику. Доведено, що для успішної реалізації стартап-проєктів необхідно враховувати комерційні ризики, пов'язані з невизначеністю ринку, змінами в технологічному середовищі, а також можливими фінансовими втратами. Ефективне управління цими ризиками дозволяє мінімізувати негативні наслідки та забезпечити стабільний розвиток підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Business organizational forms
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Li, Wei; Maslak, M. V.; Pererva, P. G.
    Choosing the appropriate organizational form depends on many factors, including the level of risk, taxation, ownership structure and the desirability of business expansion. We offer the following forms of business organization for use. The choice of the optimal organizational form of business should be carried out taking into account the specifics of the activity, development strategy, risks and legal aspects. To determine the best option, it is recommended that you consult with professional lawyers or business consultants.
  • Ескіз
    Публікація
    Інформаційно-аналітичне забезпечення аутсорсингу багатонаціональних підприємств в умовах міжнародної інтеграції та глобалізації економіки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Перерва, Петро Григорович; Сусліков, Станіслав Вячеславович; Посохов, Ігор Михайлович; Синіговець, Ольга Миколаївна; Віннікова, Вікторія Вікторівна
    В статті досліджується роль та значення інформаційно-аналітичного забезпечення в контексті аутсорсингу для багатонаціональних підприємств у сучасних умовах міжнародної інтеграції та глобалізації економіки. За допомогою систематичного аналізу, в статті виявлено ключові фактори, які впливають на ефективність інформаційно-аналітичного забезпечення аутсорсингу для багатонаціональних підприємств. Автори розглядають різні аспекти, такі як вибір постачальника, специфікації та метрики успішності, безпека даних, інтеграція з внутрішніми системами, управління ризиками та інші. Інформаційно-аналітичне забезпечення відіграє ключову роль у забезпеченні конкурентних переваг через ефективне управління даними, аналіз ринкових тенденцій та прийняття обґрунтованих стратегічних рішень. Дослідження розглядає фактори підвищення ефективності аутсорсингу інформаційно-аналітичного забезпечення для багатонаціональних підприємств, включаючи вибір правильного постачальника, специфікації та метрики успішності, ефективну комунікацію та управління відносинами, забезпечення безпеки даних та конфіденційності, інтеграцію з внутрішніми системами та процесами, а також управління ризиками. Висновки статті можуть бути корисними для менеджменту та стратегічного планування багатонаціональних підприємств, що працюють у складних і динамічних умовах глобальної економіки.
  • Ескіз
    Документ
    State regulation of demand in the market of tourist services
    (Полтавський державний аграрний університет, 2023) Shein, E. S.; Shein, Oleksii; Pererva, P. G.
    It has been proven that the development of tourism in Ukraine generates a new, very dynamic form of consumer demand, which with the movement of the consumer from the place of permanent residence, and even with the growth of the economic standard of living of the population. These factors play an extremely important role in the development of demand for tourist goods and services.
  • Ескіз
    Документ
    Marketing ensure the competitiveness of the tourism industry
    (Полтавський державний аграрний університет, 2023) Pererva, Oleksandr; Pererva, P. G.
    It has been proven that tourism in its main characteristics has no fundamental differences from other forms of economic activity, therefore all the main provisions of modern marketing can be fully applied in this area. At the same time, tourism has certain features related to the nature of services provided, work, forms of sales.
  • Ескіз
    Документ
    Neuromarketing as a factor influencing consumers
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Potapov, F. V.; Pererva, P. G.
    It has been proven that in the use of special technologies that allow you to literally "see" the processes of the brain, there is a fundamental difference between neuromarketing and classical marketing, when focus groups of respondents are formed and questions are asked to their participants.
  • Ескіз
    Документ
    Research of the economic potential of the enterprise
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Shein, E. S.; Pererva, P. G.
    It has been proved that the competitiveness of enterprises depends on many conditions, including methodological support for the formation of the strategic potential of an enterprise, necessary for its successful functioning in a competitive environment, on the state of legislation, in particular tax and antimonopoly, etc., and, first of all, the competitiveness of an enterprise is determined by its potential.
  • Ескіз
    Документ
    Economic Analysis of International Relations
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Dikhtenko, O. O.; Cherepanova, V. O.; Pererva, P. G.
    It is proved that the economic analysis of international relations is an analytical and synthetic study that combines the division of the object under study into its component parts and the integration of these parts at a new cognitive level. At the same time, economic analysis is a complex use of various methods of information transformation.