Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 23
  • Ескіз
    Публікація
    Міжнародне інноваційне підприємництвo: стартап проектування
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Линник, Олена Іванівна; Перерва, Петро Григорович; Ляліна, Олександра Андріївна
    Дослідження фокусується на аналізі кращих практик у створенні та розвитку стартапів у міжнародному масштабі з особливим акцентом на інноваційність та підприємницький дух. Зокрема, розглядаються такі аспекти, як стратегії залучення інвестицій, управління ризиками, взаємодія з міжнародними партнерами та створення конкурентоздатного продукту або послуги. Ця тема важлива для розуміння та підтримки розвитку інноваційних стартапів у світовому масштабі і може слугувати основою для розробки стратегій та політик у сфері підтримки підприємництва та інновацій.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми інтеграційних процесів між Україною та ЄС
    (ТОВ "Міжнародний бізнес центр", 2024) Посохов, Ігор Михайлович; Овчаренко, Андрій Іванович; Гусарова, Дар'я Михайлівна
    Устатті розглянуто проблеми інтеграційних процесів між Україною та ЄС. Синтезовано результати експертних опитувань стосовно впливу Угоди про асоціацію. Виокремлено основні проблеми в реалізації секторів Угоди про асоціацію: корупція та тіньова економіка, недостатній захист прав інтелектуальної власності, порушення у сфері державних закупівель, відсутність реальних та діючих заходів з підвищення енергоефективності, відсутність реальних шляхів стимулювання екологічно безпечних виробництв.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективи економічної інтеграції України в рамках угоди про асоціацію з ЄС
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Посохов, Ігор Михайлович; Овчаренко, Андрій Іванович; Гусарова, Дар'я Михайлівна
    В статті досліджуються перспективи економічної інтеграції в рвмках угоди про асоціацію з ЄС. Зазначено,що у сучасних дослідженнях з інтеграції України до ЄС частіше всього розглядаються проблеми українського виміру європейської та євроатлантичної інтеграції, набуття Україною статусу кандидата в члени ЄС в умовах війни в Україні, державної євроінтеграційної політики України: теорія, методологія, механізми, реінженірингу у міжнародному бізнесі.Запропоновано основні перспективи подальшої економічної інтеграції України до ЄС: посилити відповідальність за корупційні схеми в економіці та в сфері прав інтелектуальної власності; впровадити Стратегію податкової політики, яка має врахувати всі секторальні аспекти Угоди про асоціацію з ЄС; посилити контроль за державними закупівлями; застосовувати реальні інструменти стимулювання енергоефективності та інноваційного розвитку (податковий кредит або податкова знижка), екологічно безпечного виробництва (ліміти викидів, коригуючі коефіцієнти тощо), встановити неоподатковуваний мінімум доходів громадян та застосувати реальний контроль за особами, які отримують податкові пільги. Обгрунтовано, що рівень інноваційної активності має стимулюватися в першу чергу податковими пільгами. Показано, що в зарубіжних країнах в першу чергу акцент робиться на фінансуванні приватними компаніями інноваційних досліджень, що дозволяє їм отримувати інноваційний продукт, який потім може продаватися як в середині країни, так і за її межами. В Україні здебільшого держава не зацікавлена в таких процесах і не створює певні преференції особам, що розробляють інноваційний продукт. Запропоновано запровадити інноваційний податковий кредит, який дозволить суб’єктам інноваційної діяльності зменшити податкове навантаження з податку на прибуток підприємств або відстрочити його сплату. Завдяки такому підходу Україна може отримувати інноваційні продукти, які будуть користуватися попитом на світовому ринку.
  • Ескіз
    Документ
    Макроекономічні проблеми інтеграції України до ЄС
    (ТОВ "Міжнародний бізнес центр", 2024) Посохов, Ігор Михайлович; Лукіна, Світлана Юріївна
    Розглянуто основні макроекономічні проблеми інтеграції України до ЄС. Окреслено основні проблеми української економіки, які перешкоджають інтеграції України до ЄС. Проаналізовано динаміку зовнішньоторговельного обороту України з країнами ЄС. Визначено, що внаслідок військової агресії в Україні відбулося cуттєве зменшення обсягів міжнародної торгівлі з країнами СНД та збільшення товарообороту між Україною та країнами ЄС. Визначено ключові переваги економічного розвитку України у статусі кандидата на членство в ЄС, які власне позитивно впливатимуть на покращення макроекономічних показників України. Зазначено основні торгові бар'єри України з ЄСта надано пропозиціїз їх лімітування.
  • Ескіз
    Документ
    Formation of competitive advantages in international business
    (WSEH, 2023) Pererva, Oleksandr; Synigovets, O. M.
  • Ескіз
    Публікація
    Marketing support for innovative startups in international business
    (WSEH, 2023) Lynnyk, Olena Ivanivna; Kuchina, S. E.; Havrys, O. M.; Veryutina, V. Ju.
  • Ескіз
    Документ
    Features of scientific research in international marketing and their information and analytical support (the experience of Japan)
    (WSEH, 2023) Kramskoi, D. Ju.; Poberezhnyi, R. O.; Pererva, P. G.
  • Ескіз
    Документ
    Current trends in international information marketing
    (WSEH, 2023) Kramskoi, D. Ju.; Synigovets, O. M.
  • Ескіз
    Документ
    Project method of marketing analysis of the international market
    (WSEH, 2023) Gliznutsa, M. Ju.; Kramskoi, D. Ju.
    It has been proven that social networks are a proven and effective tool for collecting information about consumers and competitors, relevant for companies in many fields of activity, allowing them to see the market from the inside. SEO – search engine optimization – is a set of measures aimed at increasing the site’s position when responding to queries in search services. The main SEO activities include high-quality website content, creation of unique content, interaction with social networks, links to other resources.
  • Ескіз
    Документ
    Globalization of the international marketing environment
    (WSEH, 2023) Cherepanova, V. O.; Podrez, O. I.; Pererva, P. G.