Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Marketing aspect of commercialization of intelligent technologies at the enterprise
    (WSEH, 2023) Ievsieiev, A. S.; Pererva, P. G.
    It has been proven that the implementation of the innovation process is associated with the formation of innovation, its development and commercialization. When creating an innovation, its life cycle, competitiveness, and efficiency must be taken into account. An innovation strategy should be aimed at creating a new product that has distinctive features, preferably unique in its field, which will contain its competitive advantages, which will allow the enterprise to be better than its competitors.
  • Ескіз
    Публікація
    Економічна оцінка інтелектуальних продуктів на засадах маркетингової концепції життєвого циклу
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2023) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна
    У статті розглянуто теоретико-методичні питання визначення економічного ефекту від процесів створення та використання об’єктів інтелектуальної власності. Сформовано та обґрунтовано види економічних ефектів, що можуть виникати в процесі проведення економічної оцінки об’єктів інтелектуальної власності, які тісно корелюють з точністю та об’єктивністю здійснюваної оцінки. Вперше запропоновано методичний підхід до оцінки результативності інноваційної діяльності підприємств на засадах маркетингової концепції життєвого циклі інтелектуального продукту. Зроблено висновок про те, що весь життєвий цикл об’єкта інтелектуальної власності з точки зору оцінки ефективності його створення та споживання (в складі інноваційного товару або при частковому або повному відчужені) доцільно розбити на 9 стадій. Визначення ефекту життєвого циклу інтелектуального продукту в найбільш ефективному вигляді рекомендується робити в тому випадку, коли в інноваційному процесі задіяне тільки одне підприємство, яке є одночасно і розробником і споживачем інтелектуального продукту.
  • Ескіз
    Публікація
    Теоретико-методичні засади оцінювання ринкової вартості об'єктів інтелектуальної власності
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2023) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна
    Розглянуто теоретико-методичні питання вартісного оцінювання об’єктів інтелектуальної власності. Сформовано та обґрунтовано фундаментальні принципи вартісного оцінювання інтелектуальної власності, які тісно корелюють з точністю та об’єктивністю здійснюваної оцінки. Визначено дві базові складові вартісної оцінки інтелектуального продукту – аналітичну та розрахункову, – грамотне поєднання яких дозволяє сформувати науково обґрунтований результат оцінювання. Доведено, що крім ринкової вартості в науковому обігу використовуються і інші значення вартості об’єкту інтелектуальної власності: інвестиційна, страхова, заставна, установча, інвестиційна. Сформовано визначення кожного виду вартості та доведено залежність їх значення від стадії життєвого циклу інтелектуального продукту, вартість якого оцінюється. З використанням процедури колективної експертної оцінки отримано конкретні кількісні результати розрахунків різних видів вартості по стадіям життєвого циклу інтелектуального продукту, в основу яких покладено співвідношення ринкової вартості інтелектуального товару і інших видів вартості інтелектуальної власності.
  • Ескіз
    Публікація
    Самомаркетинг як інноваційний метод дослідження ринку праці
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Косенко, Андрій Васильович; Косенко, Олександра Петрівна
    Пропонуючи ринку свій товар, його власник проводить велику підготовчу роботу з його виготовлення та збуту: вивчає ринок та запити споживачів, аналізує переваги та недоліки свого продукту порівняно з іншими, удосконалює технологію виготовлення. Робоча сила — теж товар, який сьогодні має великий попит на ринку праці. Щоб продати його з максимальною вигодою, "господарю" необхідно опанувати мистецтво самомаркетингу. Самомаркетинг особистості - маркетингове дослідження специфічного товару, яким є власна (особиста) робоча сила. Теорія і практика маркетингу, як правило, тісно пов'язується з продукцією, що випускається. Разом з тим, концентруючи маркетингові зусилля на цих безсумнівно важливих і відповідальних напрямках діяльності промислових підприємств, часто не береться до уваги ще один багато в чому вирішальний ресурс виробництва - кадрове забезпечення. Людина на своєму місці завжди схильна до більш продуктивної праці, у її діяльності завжди більше новаторських елементів, результати її праці відрізняються творчим підходом, логічною побудовою та ефективністю використання. Особливо це стосується кадрового забезпечення управлінських служб, до менеджерів та бізнесменів промислових підприємств. Якщо провести природну аналогію між промисловою продукцією та робочою силою, то логічно припустити, що при підготовці, формуванні та збуті останньої також необхідний маркетинг! А як же по іншому? Пропонуючи товар споживачеві (а робоча сила це теж товар, оскільки вона продається і купується), продавець (власник товару) повинен собі чітко уявляти, які характеристики, переваги він має, чи повною мірою його товар відповідає тим вимогам, які висуває щодо нього споживач, тобто. необхідно провести маркетинг товару. З огляду на те, що маркетинг товару ніколи споживачем не проводиться, це споконвічна доля власника (виробника, посередника, постачальника) товару, маркетинг робочої сили також має виробляти її безпосередній власник, тобто конкретна особистість, конкретний індивід. У результаті маємо справу з самомаркетингом особистості.
  • Ескіз
    Документ
    Product portfolio management based on product life cycle
    (2022) Pererva, P. G.; Matrosova, Viktoriya; Dіakova, Natalia
    It is proven that the research of product renewal processes should be based on the concept of the life cycle of products directly in production, which covers the period from the beginning of development to the removal of an outdated model from industrial production due to its commercial impracticality.
  • Ескіз
    Документ
    Development of approaches to the valuation of intellectual property objects influenced by Industry 4.0
    (2021) Svishchova, Nataliia; Pererva, P. G.
    The article analyzes the existing approaches and methods of valuation of intellectual property, identifies the advantages and disadvantages of each approach, improves the classical interpretation of the concept of "life cycle of intellectual property", explains the relationship between stages of the life cycle and the application of certain approaches to assess the value of intellectual property. The obtained results deepen the theoretical and methodological bases of valuation of intellectual property objects, new vision of the graphic image of a continuous life cycle is offered considering the spread of Industry 4.0.
  • Ескіз
    Документ
    Estimation of the innovative projects investment potential at the machine builders (evidence from LLC "Turbomash")
    (Baltija Publishing, 2015) Illiashenko, Sergii; Olefirenko, Oleg
    The object of the article is to investigate methodic approach to modeling and formalized estimation of the innovative projects investment potential at the machine builders at different stages of innovative cycle. Methodic. The suggested methodic approach foresees integration: adaptive model of the detailed multifactorial operative analysis concerning innovative project efficiency, features priority of which is determined by relative dispersion formal method, allowing to estimate project efficiency probability; trinomial model of the costs formation at the innovative projects stages, observed in view of pessimistic, average and optimistic approaches. Scientific results. The practically oriented methodic of the innovative projects deep analysis is developed generally and at separate stages in its realization. It allows to estimate probability of their realization efficiency considering alternative actions development. The suggested methodic approach use gives ability to evaluate investment attractiveness of the innovative project introduced both by machine building and other economic branches enterprises, considering specific and structure of costs through expected financial result calculation. The calculated factors with its help allow to evaluate quantitively reasonability to introduce concrete innovative projects, to control innovative activity of the enterprises, particularly at the stage of decision making in their realization. And this in its turn, allows to decrease risk to make inadequate managerial decisions, to increase efficiency of the investment-innovative activity management. Practical importance. Approbation of the suggested methodic approach at the machine builder LLC "Turbomash" during analysis of the innovative project investment attractiveness confirms its practical importance and adequacy. Authors’ investigations can be introduced into practice to control enterprises investment-innovative activity.
  • Ескіз
    Документ
    Міжнародні та національні стандарти як основа реалізації CALS-концепції в Україні
    (Національна академія Державної прикордонної служби України ім. Богдана Хмельницького, 2019) Скворчевський, Олександр Євгенович; Лаврук, Аліна Романівна
  • Ескіз
    Публікація
    Investigation of the role of venture companies in the early stages of the product life cycle
    (Чернігівський національний технологічний університет, 2017) Pererva, P. G.; Kobielieva, T. O.; Tkachova, N. P.
    Conducted theoretical and practical research on the early stages of the life cycle of industrial innovation. Identify the existence of significant difficulties faced by the enterprises in the sphere of creation, development and bringing to market industrial innovation. It is proved that during the test, and experienced the development of innovations, through technical difficulties or the lack of needed funding, to stop the development of six features from selected 20 percent. To improve the efficiency of the innovative activities proposed in the greater use of the small innovative enterprises. It is proved that the largest contribution to the innovation process make small innovative firms and very large corporations having as their branches small and medium-sized knowledge-intensive firms. The recommendations allow for the monitoring of intellectual-innovation activities of enterprises, to warn undesirable tendencies both at the enterprise and market his products.
  • Ескіз
    Документ
    Постанова задачі моделювання динаміки організаційного розвитку великомасштабної економіко-виробничої системи
    (Аналітик, 2019) Шматько, Наталія Михайлівна
    Відображено особливості застосування стехколдерської парадигми під час визначення орієнтирів організаційного розвитку. В основу моделювання перебігу процесів розвитку великомасштабної економіко-виробничої системи (ВЕВС) покладено концепцію організаційних можливостей фірми. Стійкість розвитку ВЕВС досліджена через спроможність економічної системи формувати оптимальної з точки зору задоволення запитів ринку комбінації організаційних можливостей та практик діяльності. Моделювання життєвого циклу ВЕВС у відповідності зі стандартами системної інженерії відображено через розподіл за його стадіями специфічних інструментів та технологій діяльності. Розроблено верхньорівневу модель організаційного розвитку ВЕВС з використанням мови моделювання ArchiMate.