Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm
Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".
Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Дослідження методичних підходів до формування цін на інтелектуальну власність(Український державний університет науки і технологій, 2024) Климентова, Марія Віталіївна; Кобєлєва, Тетяна ОлександрівнаВ доповіді описані принципи визначення величини грошової вартості внеску об'єкта інтелектуальної власності до статутного капіталу в даний час мають значне значення у зв'язку з актуалізацією комерціалізації об'єктів інтелектуальної власності в рамках корпоративних правочинів.Документ Встановлення верхньої межі ціни на інноваційну продукцію(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Климентова, Марія Віталіївна; Кобєлєва, Тетяна ОлександрівнаАналіз методів визначення верхніх меж ціни на науково-технічну продукцію є важливою складовою стратегії ціноутворення в галузі високих технологій. Розглядаючи зовнішні та внутрішні фактори, дослідження виявляє взаємозв'язок між економічними умовами, конкурентоспроможністю та вартістю виробництва наукових інновацій. На тлі відсутності наукових підходів до ціноутворення, спрямованих на унікальність та унікальні особливості науково-технічної продукції, виокремлюються проблеми та потреба у нових методиках. Аналіз ринкових умов і вимог споживачів стає ключовим визначником верхніх меж ціни, де враховуються фактори, такі як попит, платоспроможність та конкурентність. Взаємодія внутрішніх факторів, таких як собівартість і прибуток, із зовнішніми, включаючи ринкову кон'юнктуру та стратегії конкурентів, визначає баланс у ціноутворенні. Дослідження підкреслює необхідність розробки цінових стратегій, що адаптовані до особливостей високотехнологічних інновацій, для забезпечення ефективного функціонування галузі. У роботі було проаналізовано методи визначення верхньої межі ціни для нової продукції, з урахуванням економічних інтересів споживача. Ці методи базуються на ціні базової техніки, яка скоригована за допомогою коефіцієнтів еквівалентності. В роботі було проведено порівняння практично використовуваного та запропонованих методів розрахунку верхньої межі ціни для науково-технічної продукції. Визначення верхньої межі дає можливість визначення оптимального обсягу виробництва нової продукції. Проведений аналізрозрахунків верхньої межі цін для нової продукції дозволяє визначити оптимальний обсяг продажів. Запропоновані методи визначення комплексного показника верхньої межі ціни, дають можливість відносно достовірно визначити показник вартості нової продукції.Документ Інтелектуальна власніть промислових підприємств: проблеми методології, управління та ціноутворення(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Косенко, Андрій Васильович; Князь, Святослав Володимирович; Касич, Алла Олександрівна; Лега, Ольга ВасилівнаВ статті вирішена наукова проблема розробки та обґрунтування науково-методичного інструментарію та практичних рекомендацій щодо якості управління інтелектуальною власністю промислових підприємств на основі розробки алгоритму і підсистеми управління інтелектуальним капіталом, перспективних методів оцінки його ринкових вартісно-цінових характеристик та ефективності використання інтелектуальних ресурсів. Проведено уточнено поняття «інтелектуальні активи» та їх значення у формуванні вартості промислового підприємства. Оскільки, на сьогоднішній день в українській та зарубіжній науковій практиці немає єдиної думки про такі поняття, як інтелектуальна власність, нематеріальні активи, інтелектуальні активи, інтелектуальний капітал, знання, в ході дослідження виявлено специфіку інтелектуальних активів: відсутність матеріального наповнення, мають суттєвий вплив на вартість підприємства у довгостроковому періоді; можуть мати правову охорону. Виходячи з виявленої специфіки, для промислових підприємств запропоновано використовувати поняття інтелектуальних активів, під якими розуміється вся сукупність інформаційно-інтелектуальних ресурсів, що створюються та використовуються як усередині підприємства, так і в навколишньому середовищі з метою формування унікальних конкурентних переваг. Значення інтелектуальних активів для промислових підприємств розглянуто з точки зору факторів, що впливають на вартість інтелектуальних активів і підприємства в цілому. Під процесом управління інтелектуальними активами розуміється сукупність дій та заходів, спрямованих на забезпечення ефективного планування, організації та контролю процесів формування, розвитку та використання інтелектуальних активів підприємства, а також мотивації процесів накопичення та множення інтелектуальних активів. Управління вартістю інтелектуальних активів – стратегія, спрямована на максимізацію вигод, очікуваних від використання цих активів, а також зниження зовнішніх та внутрішніх ризиків. Оцінка вартості окремих активів, а також оцінка вартості всього комплексу інтелектуальних активів підприємства дозволяє керівництву ефективно та своєчасно виявляти зміни вартості підприємства та фактори, що вплинули на ці зміни. Саме на виявленні вартісних та цінових характеристик інтелектуальних активів базуються сучасні підходи до управління вартістю підприємства.Публікація Стратегія маркетингу логістичних послуг у підприємницькій діяльності: ціноутворення та політика розподілу(Національний технічний інститут "Харківський політехнічний інститут", 2021) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Косенко, Андрій Васильович; Косенко, Олександра Петрівна; Ткачова, Надія ПетрівнаВ статті доведено, що маркетингова логістика – це планування, оперативне управління та контроль фізичних потоків матеріалів і готових продуктів, починаючи з місць виникнення потоків вихідної сировини, комплектуючих деталей і т. п. і закінчуючи доведенням кінцевих продуктів до споживачів, з метою найбільш ефективного задоволення їх запитів.Документ Бізнес-адміністрування: магістерський курс(Університетська книга, 2008) Мельник, Леонід Григор`євич; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Сотник, Ірина МиколаївнаУ підручнику викладено основні дисципліни і теми, передбачені навчальним планом підготовки магістрів зі спеціальності "Бізнес-адміністрування". Основну увагу приділено дослідженню факторів внутрішнього та зовнішнього середовища фірм, шляхів ефективного використання наявних резервів та ресурсів, маркетингових, виробничих, правових, інвестиційних, інноваційних та інших аспектів підприємницької діяльності в транзитивній економіці тощо. Подано тлумачення спеціальних термінів та понять, розкрито найважливіші закономірності та взаємозв’язки в розвитку механізмів управління підприємницькою діяльністю. Розглянуто особливості інноваційного розвитку та екологізації бізнесу в Україні та розвинених країнах на сучасному етапі. Підручник призначений для підготовки магістрів зі спеціальності "Бізнес-адміністрування", також буде корисним для викладачів та інших фахівців з питань управління бізнесом.Документ Государственное регулирование цен на продукцию социального значения(Харьковский национальный университет им. В. Н. Каразина, 2009) Посохов, Игорь МихайловичДиссертация на соискание научной степени кандидата экономических наук по специальности 08.00.03 – экономика и управление национальным хозяйством – Харьковский национальный университет имени В. Н. Каразина, Харьков, 2009. В диссертации автором обоснованы теоретические, методические и практические вопросы совершенствования управления ценообразованием как направление развития социально-экономической стратегии формирования в Украине новой модели экономического развития. Разработки автора основаны на собственном исследовании государственного регулирования цен на социально значимую продукцию и анализе работы системы органов ценообразования. Исследуются сущность, цели, особенности и механизмы государственного регулирования цен. Теоретически обоснована необходимость влияния государства на ценовую политику на современном этапе развития экономики, теоретически направления и предложены научно-методические подходы к совершенствованию государственной ценовой политики. Получили дальнейшее развитие научно-теоретическое обоснование государственного регулирования цен на современном этапе развития Украины, классификация целей и методов государственного регулирования цен, исследование эффективности государственного регулирования цен на рынке социально значимых продовольственных товаров на примере рынка хлеба и подсолнечного масла, перспективы развития системы ценообразования в условиях вступления Украины в ВТО. В процессе исследования выполнена классификация целей и методов государственного регулирования цен. Классификация методов государственного регулирования цен, в соответствии принципам управления по дополнительному набору признаков, отражает использование методов государственного регулирования цен в Украине. Выделены характерные особенности государственного регулирования цен, современной социальной политики и предложены направления их оптимизации. Предлагаются рекомендации по совершенствованию социально значимого перечня товаров и услуг, согласно которому осуществляется регулирование цен в Украине. Предлагаются рекомендации по совершенствованию нормативной базы в области ценообразования, рекомендации по совершенствованию работы Государственной инспекции по контролю за ценами и системы ценообразования, предложены составляющие механизма управления тендерными закупками, как косвенного механизма государственного регулирования цен на социально значимые товары.Документ Державне регулювання цін на продукцію соціального значення(Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2009) Посохов, Ігор МихайловичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.03 - економіка та управління національним господарством. Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Харків, 2009. У дисертації досліджуються теоретичні, методичні та практичні питання вдосконалення управління ціноутворенням як напрямок розвитку "Соціально-економічної стратегії формування в Україні нової моделі економічного розвитку". Пропонуються рекомендації з вдосконалення нормативної бази в області ціноутворення, рекомендації з вдосконалення роботи Державної інспекції контролю за цінами і системи ціноутворення, запропонований механізм управління тендерними закупівлями, як непрямий механізм державного регулювання цін на соціально значущі товари. Обґрунтовано існуючі джерела фінансування сучасної системи державного регулювання цін і запропоновані нові. Розроблено науково-методичні рекомендації подальшого розвитку системи ціноутворення та вдосконалення моніторингу цін Державної інспекції з контролю за цінами. Пропонується поширити моніторинг цін на приватних підприємців, в зв'язку з тим, що вони займають значну частину ринку соціально значущої продукції.Документ Підвищення ефективності роботи енергетичних підприємств на засадах тарифної політики ціноутворення(НТУ "ХПІ", 2012) Перерва, Петро Григорович; Косенко, Андрій Васильович; Федоренко, Ірина АнатоліївнаРозроблено пропозиції щодо забезпечення енергетичної ефективності в економіці України. Проведено детальний аналіз впливу цін та тарифів на електричну енергію на забезпечення ефективної роботи енергетичних підприємств країни. Обґрунтовані рекомендації по енергетичній ефективності на підставі детального аналізу енергетичного ринку України.Документ Деякі аспекти формування економічного механізму енергозбереження в Україні(НТУ "ХПІ", 2012) Черепанова, Вікторія Олександрівна; Солодовнікова, Тетяна Володимирівна; Подрез, Ольга ІванівнаРозглянуто проблему побудови ефективного економічного механізму енергозбереження відносно використання електроенергії в Україні.