Вісник № 01. Автомобіле- та тракторобудування

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 13 з 13
  • Документ
    Вдосконалення методу випробувань динамічних властивостей колісних машин з використанням елементів штучного інтелекту
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Молодан, Андрій Олександрович; Дубінін, Євген Олександрович; Клец, Дмитро Михайлович; Полянський, Олександр Сергійович; Коробко, Андрій Іванович; Байдала, Владислава Юріївна; Краснокутський, Максим Володимирович
    Вдосконалено перспективний метод випробувань засобів транспорту на динамічну стійкість положення, що дозволяє кількісно оцінити їх поперечну стійкість при русі нерівностями. В якості критерію оцінки запропонований до використання коефіцієнт динамічної стійкості. Застосування розробленого методу на практиці дозволяє отримати оцінку параметрів стійкості в реальному часі при експлуатації засобів транспорту. Розроблено структурну схему забезпечення надійності експлуатації колісного транспортного засобу, засновану на зниженні впливу кваліфікації водія як елемента системи "водій-машина-дорожні умови" на її стійкість положення з урахуванням результатів моніторингу технічного стану. Для проведення експериментів та оцінювання результатів використано мобільний реєстраційновимірювальний комплекс (МРВК) для оцінювання та підвищення безпеки використання колісних засобів транспорту з урахуванням сучасних засобів і підходів. В якості платформи мобільного реєстраційновимірювального комплексу служить одноплатний комп'ютер Raspberry Pi версії 3B+. Архітектура МРВК – модульна, підтримується установка додаткових інерційних датчиків, пристроїв фото-відеофіксації, GPS, а також пристроїв, сумісних з USB. Операційна система – Raspbian на основі дистрибутива Debian (GNU/Linux). Для подальшої автоматизації процесу управління колісним транспортним засобом було розроблено перспективну схему роботи реєстраційно-вимірювального комплексу з елементами штучного інтелекту, який дозволяє без участі водія проводити необхідні дії з його управління та забезпечення, в тому числі, безпеки експлуатації. Результати можуть бути використані при оцінюванні відповідності та експлуатації колісних засобів транспорту.
  • Документ
    Сучасні проблеми енергозбереження тракторів загального призначення
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Лебедєв, Анатолій Тихонович; Шуляк, Михайло Леонідович; Рапута, Вадим Валерійович
    У статті за відомими публікаціями узагальнені результати досліджень по енергозбереженню тракторів загального призначення, що базуються на аналізі питомих тягових опорів сільськогосподарських машин, що агрегатуються з трактором. Аналізується відомий спосіб оцінки опору руху сільгоспмашин за прискоренням розгону трактора. Сформульована невирішена проблема енергозбереження тракторного агрегату з GPS у системі точного землеробства.
  • Документ
    До модернізації об'ємних гідроприводів колісної землерийної машини на базі тракторів ХТЗ
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Аврунін, Григорій Аврамович; Ребров, Олексій Юрійович; Пімонов, Ігор Георгійович; Щербак, Олег Виталійович; Мороз, Ірина Іванівна
    Проведені дослідження навантажувальних характеристик землерийних машин типу ПЗМ-2(3) та оцінка можливості заміни на об'ємний гідропривід обертання ланцюгового робочого органу та роторного метальника відсипаного ґрунту з підбором гідромоторів та насосів. Встановлено, що для об'ємного гідропривода ланцюгового робочого органу землерийної траншейної машини можуть бути застосовані високомоментні радіальнопоршневі гідромотори з робочим об'ємом 1800...2500 см³ або аксіальнопоршневі гідромотори з планетарними редукторами, для роторного метальника героторні гідромотори з робочим об'ємом 200 см³.
  • Документ
    Оптимізація керування механізмом повороту баштового крана
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Коваленко, Валентин Олександрович; Коваленко, Олег Олександрович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Свіргун, Володимир Петрович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
    В статті розглянуто оптимальне за швидкодією оптимальне керування механізмом повороту баштового крану. Складена розрахункова схема за якою отримана математична модель, що описує роботу системи стріловий поворотний кран – вантаж. Отримано розв'язок системи рівнянь та обрано фазові координати, за якими досліджується рух розглядуваної механічної системи. За допомогою принципу максимуму обгрунтовано закони зміни параметру керування, що враховує крутний момент двигуна та оптимальний за швидкодією закон руху механізму повороту, що є основною науковою новизною даної статті. На прикладі крану на колоні вантажопідйомністю 5 т розраховано фазові траєкторії і побудовано графіки зміни динамічних характеристик оптимального за швидкодією руху механізму повороту.
  • Документ
    Обґрунтування впровадження системи підресорювання кабіни колісного трактора
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кожушко, Андрій Павлович; Кальченко, Борис Іванович; Янчик, Олександр Григорович; Кобець, Геннадій Олександрович
    Проаналізовано вплив впровадження системи підресорювання кабіни колісного трактора на показники плавності ходу колісного трактора при русі по різноманітним дорожнім покриттям. Як результат отримано залежності зміни вертикальних прискорень на сидінні оператора-водія трактора ХТЗ-160У від швидкості руху (частоти зовнішнього впливу) по різноманітним покриттям. Практична значимість роботи полягає у наданні результатів оцінки впливу коливань на організм оператора-водія при експлуатації вітчизняного трактора шляхом впровадження системи підресорювання кабіни.
  • Документ
    Динамічний метод оцінки працездатності тракторного агрегату
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Лебедєв, Анатолій Тихонович; Шуляк, Михайло Леонідович; Холодов, Антон Павлович
    У статті викладено динамічні методи оцінки працездатності тракторного агрегату, обґрунтовані залежності перехідних процесів трактора при неусталеному режимі роботи. Працездатність тракторних агрегатів передбачає оцінку можливості виконувати задані функції, що відповідають вимогам нормативно-технічної документації. Запропоновано оцінювати працездатність трактора при зміні його технічного стану величиною і напрямом відхилення центра ваги реального перехідного процесу від еталонної моделі Представлені експрес-методи діагностування рульового керування і гальмівних систем трактора.
  • Документ
    Аналіз теплового стану складових гідравлічних систем в складі трансмісій самохідних машин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Шевцов, Вадим Михайлович; Рєзва, Ксенія Сергіївна
    Проведено аналіз складових гідравлічної системи в складі трансмісії самохідної машини щодо розподілу теплової енергії під час роботи на режимах транспортування та максимального навантаження. В результаті аналізу визначені напрямки руху теплової енергії за внутрішніми та зовнішніми контурами гідравлічної системи. Отримані залежності силових та кінематичних параметрів роботи системи в залежності від режимів навантаження та теплового стану окремих елементів. Отримані результати мають практичну цінність в розумінні поведінки гідравлічного приводу з точки зору теплового балансу системи. Також спираючись на аналіз розподілу теплових потоків можна розробити підходи до методики вибору обладнання системи охолодження.
  • Документ
    Аналіз впливу величини питомого тиску на опір руху самохідних гусеничних машин з гладкими траками
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Калінін, Євген Іванович; Колєснік, Іван Васильович; Колодненко, Віталій Миколайович
    В роботі проаналізовано вплив конструктивних параметрів гусеничного рушія на експлуатаційні та екологічні параметри тракторів загального призначення. Складена математична модель динаміки гусеничного рушія та його впливу на опорну поверхню. Аналіз результатів досліджень показує, що збільшення питомого тиску призводить до збільшення коефіцієнта опору руху. Інтенсивність зміни сил опору руху зростає зі збільшенням питомого тиску внаслідок збільшення складової від деформації ґрунту.
  • Документ
    Оціночний аналіз дії на грунт ходових систем колісних сільськогосподарських тракторів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Ребров, Олексій Юрійович; Кальченко, Борис Іванович; Якунін, Максим Євгенович; Макаров, Володимир Андрійович; Бучко, Ігор Георгійович; Реброва, Олена Михайлівна; Артюшенко, Олександр Вікторович; Леоненко, Олександр Миколайович
    В статті наведений оціночний аналіз дії ходових систем колісних сільськогосподарських тракторів на ґрунт. Аналізу підлягала вибірка з понад 600 тракторів класичної компоновки провідних світових виробників, виконаних за схемою 4К4а. Для визначення показників максимального тиску на ґрунт застосована величина контурної площі плями контакту при допущенні, що шини експлуатуються за умов, які характеризуються індексом швидкості А6 при значному крутному моменті протягом тривалого часу. Наведено розрахункову функцію розподілу ймовірності максимального тиску на ґрунт вибірки сучасних колісних тракторів для фіксованого конструктивного розташування центру ваги. Проаналізовано конструктивне розташування центру ваги тракторів за групами з відповідною різницею індексів довжини окружності кочення RCI=4…9. Встановлено, що для тракторів загального та універсально-просапного призначення з RCI = 4…6 найбільш поширений коефіцієнт розподілу ваги становить 0,40 або 0,44. Для тракторів спеціального (утилітарного) призначення з RCI = 7…9 найбільш поширений коефіцієнт розподілу ваги 0,45…0,46. Проведено аналіз максимального тиску на ґрунт в широкому діапазоні сили тяги трактора при підтриманні постійним оптимального розподілу ваги, що залежить від співвідношення контурної площі плям контакту шин коліс переднього та заднього мостів. Аналіз показав, що підтримання постійним оптимального розподілу ваги при виконання тягових операцій дає змогу знизити максимальний тиск на ґрунт на 8…40 кПа. Це дає змогу усереднено підвищити частку території України, де сучасні колісні трактори з одинарними шинами зможуть експлуатуватися без порушення агроекологічних вимог, на 14%.
  • Документ
    Оцінка відносного зносу фрикційних поверхонь дискових гальмівних механізмів легкових автомобілів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Назаров, Олександр Іванович; Кривошапов, Сергій Іванович; Сергієнко, Микола Єгорович
    У статті проведено пошук та аналіз конструктивних параметрів дискових гальмівних механізмів, які забезпечують регламентовану ефективність гальмування та зносостійкість фрикційних пар з метою підвищення їх довговічності. Для оцінки відносного зносу фрикційних поверхонь дискових гальмівних механізмів легкових автомобілів було надано оцінку параметрам, якими можна характеризувати знос спряження. На прикладі легкових автомобілів Lanos розглянуто можливості перспектив подальшого розрахунку коефіцієнтів зносостійкості матеріалів тіл тертя за допомогою узагальнених математичних моделей, як моделі зношування фрикційних пар дискових гальм, яка включає конструктивні параметри фрикційних поверхонь, величину приводного тиску, початкову швидкість гальмування автомобіля та час гальмування, за якого відбувається знос.
  • Документ
    Оцінка стійкості двовісної колісної машини при заносі в процесі гальмування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Закапко, Олександр Григорович
    Однією з найбільш поширених причин виникнення дорожньо-транспортних пригод є занос автомобіля при гальмуванні при випереджуєчому блокуванні задніх коліс. Дослідженню причин виникненню заносу при гальмуванні присвячена велика кількість наукових праць. Визначено, що причиною заносу автомобіля не тільки при екстреному, а і при службовому гальмуванні є випереджуюче блокування (по відношенню до передніх) задніх коліс автомобіля. Однак у цих роботах при побудуванні динамічних і математичних моделей не враховано ступінь надлишкового загальмування задніх коліс, що впливає на протікання процесу заносу колісних машин. Проведене дослідження дозволило отримати аналітичні вирази для оцінки стійкої швидкості руху автомобіля при гальмуванні з заблокованими задніми та незаблокованими передніми колесами при різній ступені недовикористання зчіпної ваги на передній осі. Введено новий показник – ступінь недовикористання зчіпної ваги автомобіля при заносі задньої осі.
  • Документ
    Основні шляхи підвищення ефективності роботи підприємства автомобільного транспорту
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Макаров, Володимир Андрійович; Мастепан, Сергій Миколайович; Макарова, Тамара Володимирівна; Мастепан, Микола Антонович; Виноградов, Микола Семенович
    Розроблено механізм дослідження та врахування умов функціонування системи "Водій – Автомобіль – Дорога – Середовище" і її складових. Створено алгоритм визначення впливу факторів дорожньо-транспортної системи на ефективність транспортного процесу, рівень небезпек дорожнього руху та їх усунення. Представлено рекомендації по розробці і впровадженню заходів по покращенню процесу виробництва транспортних послуг і підготовці водіїв до виконання процесу перевезень та розроблено методику оцінки їх ефективності.
  • Документ
    Аналіз впливу різних типів компоновки кузовів автобусів на особливості формування потоків повітря в умовах вимушеної конвекції салону
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Голенко, Костянтин Едуардович; Войчишин, Юрій Іванович; Яковенко, Євгенія Ігорівна; Горбай, Орест Зенонович; Рудик, Олександр Юхимович
    В роботі запропонований аналіз впливу п'яти видів компоновки кузовів міських автобусів на формування потоків повітря в салоні, згенерованих вентилятором мотовідсіку в умовах вимушеної конвекції. Авторами проведено три типи випробувань з різними крайовими умовами у розрахунковому модулі ANSYS Fluent: вхідною швидкість потоків від вентилятора мотовідсіку, температурою потоків та середовища, внутрішньою та зовнішньою конвекцією. За результатами імітації натурних випробувань встановлено, що найбільш ефективним є варіант компоновки автобуса з розташуванням двигуна горизонтально у задньому звисі.