Кафедра "Право"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3013

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/pravo

Кафедра "Право" створена в 1998 році задля розширення та поглиблення правових знань серед студентської молоді. Це був перший досвід створення правової кафедри у технічному закладі вищому освіти. Раніше правові дисципліни викладалися на кафедрі "Соціологія та право".

Першою завідувачкою кафедри "Право" стала Перевалова Людмила Вікторівна, кандидат філософських наук, на той час доцент.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 5 кандидатів юридичних, філософських, педагогічних та економічних наук; 5 співробітників мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Modeling the marketing characteristics of market capacity for electrical automation
    (Сумський державний університет, 2017) Pererva, P. G.; Kobielieva, Tatiana Aleksandrovna; Tkachev, Maksim; Tkacheva, Nadezhda
    The article is a continuation of scientific development, the beginning of which the authors presented in the previous room. Questions of simulation of electrical characteristics of marketing automation without separate technological purposes. As the object of study selected different types of low-voltage equipment. It is proved that the most important marketing characteristics of the products the electrical business Park is articles, which are currently in operation. Existing methodical approaches to the definition of industry Park electrical automation do not provide the required accuracy of calculations. They do not fully take into account the age structure of the main technological equipment for automation of work of which is intended for electrical automation. The technique of determining industry Park, products which do not have independent technological purposes, the use of indicators of the age structure of technological equipment. For example, different groups of low-voltage equipment of the basic steps of this methodology. Suggestions the authors suggest the partition of the whole technological equipment for the three age groups and conduct separate calculations for each of them. The final coefficients of the applicability of electrical automation at the unit of technological equipment are determined based on the specific weight of each age group in the total industry Park of technological equipment. All theoretical concepts are accompanied by detailed examples of calculations.
  • Ескіз
    Документ
    Determination of marketing characteristics of market capacity for electrical automation
    (Сумський державний університет, 2017) Pererva, P. G.; Kobielieva, Tatiana Aleksandrovna; Tkachev, Maksim; Tkacheva, Nadezhda
    The problems of determining the marketing characteristics of the market products capacity do not have independent technological purposes. As the object of study selected electrical automation. It is proved that the most important characteristic of the market capacity of goods are the demand for them, which consists of several components. To determine the requirements for electrical automation and maintenance of technological equipment under operation, you need to know the industry Park. The technique of determining industry Park, products which do not have independent technological purpose and which are not maintained inventory records, for example, electrical automation of the basic steps of this methodology. The proposals of the authors based on the determination coefficients the applicability of certain types of electrical automation equipment per unit of basic technological equipment of machine-building industries.