Кафедра "Право"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3013

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/pravo

Кафедра "Право" створена в 1998 році задля розширення та поглиблення правових знань серед студентської молоді. Це був перший досвід створення правової кафедри у технічному закладі вищому освіти. Раніше правові дисципліни викладалися на кафедрі "Соціологія та право".

Першою завідувачкою кафедри "Право" стала Перевалова Людмила Вікторівна, кандидат філософських наук, на той час доцент.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 5 кандидатів юридичних, філософських, педагогічних та економічних наук; 5 співробітників мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 41
  • Ескіз
    Публікація
    Нормативно-правова база та принципи сталого розвитку підприємства
    (Одеський національний технологічний університет, 2024) Ткачов, Максим Михайлович; Ткачова, Надія Петрівна
    В доповіді визначено, що реалізація концепції сталого розвитку на підприємстві потребує інтеграції економічних, екологічних та соціальних принципів у стратегію та операційну діяльність. Важливо дотримуватися міжнародних та національних нормативних вимог, забезпечуючи при цьому сталий розвиток бізнесу
  • Ескіз
    Публікація
    Просування туристичного бузнесу засобами інтернет-реклами
    (Полтавський державний аграрний університет, 2024) Косенко, Софія Андріївна; Ткачов, Максим Михайлович; Ткачова, Надія Петрівна
    Визначено, що використання мережі Інтернет є дуже показовим для сучасного туристичного бізнесу, оскільки з його допомогою туристичні підприємства можуть у найкоротші терміни сповіщати потенційних клієнтів про наявність турів, пропоновані маршрути подорожей та їх екскурсійне забезпечення, всілякі бонуси та знижки на обслуговування тощо. У зв'язку з важливістю цих аспектів туристичної діяльності, все більше число туристичних агентств використовують Мережу в рекламних цілей
  • Ескіз
    Публікація
    Можливості інтернет-реклами в сфері туризму
    (Державний біотехнологічний університет, 2024) Косенко, Софія Андріївна; Ткачов, Максим Михайлович; Ткачова, Надія Петрівна
    Визначено, що туризм сьогодні - це глобальний комп'ютеризований бізнес за участю великих авіакомпаній, міжнародних готельних мереж і туристичних корпорацій, успішне функціонування якого неможливо уявити без використання інтернет-реклами. Успішна розробка і використання його основних видів (контекстний, банерний, поштовий) дає можливість задовольнити рекламні потреби учасників туристичного ринку зі значною економією часу і коштів, дає можливість туристичним агентствам-рекламодавцям.
  • Ескіз
    Публікація
    Management of relations with enterprise stakeholders based on value approach
    (ТОВ "Консалтингово-видавнича компанія "Ділові перспективи", 2021) Pererva, P. G.; Kobielieva, T. O.; Tkасhovа, Nаdiia Petrivna; Tkachov, M. M.; Diachenko, T. A.
    Significant transformations in economic relations and increased competition have posed enterprises with extremely complex tasks in the field of corporate governance. Mainly it concerns the systems of corporate governance, in which the principles of vertical organization are losing relevance, and the effectiveness of management largely depends on the balance of interests of participants (stakeholders) who can actively influence the production and commercial policy of the enterprise to distribute its resources in their favor. The study aims to develop proposals to ensure the effective interaction of the enterprise with stakeholders, based on establishing an optimal balance of material (value) interests, allowing achieving a reduction of risks that threaten the development of the enterprise. Thus, it was proposed to determine the total value of the commercial results of the enterprise, taking into account the real contribution, which is provided by the relations with one or another stakeholder. A similar approach is implemented to determine the share of the value of the corresponding stakeholder, which is ensured by its relationship with this enterprise. In addition to the value of the enterprise itself, the proposed models explicitly determine the value benefits of stakeholders and disclose a list of the main controlling factors: the volumes of resources supplied and consumed by the parties, their relative values, the structure of resource flows, etc. As an example, using the developed recommendations, the circle of the most influential stakeholders of the Ukrainian enterprise – PJSC KhTP – was studied. This approach allows an industrial enterprise to rank stakeholders by value, to analyze the dynamics of the structure and parameters of material and financial resources flows of the enterprise and its stakeholders.
  • Ескіз
    Публікація
    Determination of lost profits of rightholders from counterfeit goods
    (Сумський державний університет, 2017) Kosenko, Aleksandra Petrovna; Tkachev, Maksim Mikhailovich; Kobielieva, Tatiana Aleksandrovna; Tkacheva, Nadezhda Petrovna
    The processes of exclusive rights violation of the manufacturers of original (licensed) products on the technological market are investigated. It is proposed methodical approaches concerning economic valuation of the amount of lost profits of the rights holders (licensees) in violation of intellectual property rights, the amount of which is firstly connected by the authors with the degree of use the copyright of their manufacturing facilities. It is developed a block-structured approach to the definition of missed potential opportunities of right holders and it is proposed economic and mathematical models for their determination.
  • Ескіз
    Публікація
    Formation of competitive strategies of enterprises for technological equipment repair
    (2019) Diachenko, T. A.; Kosenko, A. V.; Tkachov, M. M.
    On the basis of the evolution of the theory of strategic management under review and the practice of its use, the theoretical and practical significance of the further development of the theoretical and methodological foundations of the formation of enterprise strategies corresponds to the current complexity and variability of the external environment. environment is proven. A classification of competitive strategies of industrial enterprises has been developed, which is adapted to the specifics of the repair services market according to the criterion of the depth of strategic transformations. The approaches of scientists to determining the role of competition in strategic management are analyzed. The importance of market competition in the process of developing a strategy is revealed. The concept of enterprise competitive strategy has been clarified. The necessity of developing a classification of competitive strategies according to the criterion of the depth of strategic transformations is substantiated. The developed classification demonstrates the necessary degree of radicalization of strategic changes. The content of the proposed competitive strategies is disclosed, the conditions for their use are specified. Key words: strategy, competition, competitive strategy, classification of competitive strategies. As a result of the analysis of the considered approaches to the development of strategies of foreign and domestic strategic management theorists, it was revealed that most of them focus on the process of development and implementation of the strategy, and a minority on the content of the strategy. This confirms the relevance and scientific and practical importance of developing a methodological approach to developing strategies that combines a significant aspect of strategies with the process of their development and meets current economic conditions.
  • Ескіз
    Публікація
    Інтелектуальна власність в сфері неформальної економіки
    (2019) Перерва, Петро Григорович; Ткачов, Максим Михайлович; Ткачова, Надія Петрівна
    Проведені дослідження свідчать про те, що в цей час рівень порушення виключних прав на результати інноваційно-інтелектуальної діяльності творчих працівників (контрафакція) в різних видах продукції набула індустріального характеру. Обсяг контрафакту в окремих галузях промислового виробництва в світі в цілому, в Європі і в нашій країні співмірний з об'ємом легального виробництва, а не так вже і рідко навіть перевищує його. В результаті в тіньовому обороті залишаються грошові потоки, розмір яких в деяких випадках перевершує вартість офіційно визначеного валового національного продукту. Збиток українській економіці і загроза життю і здоров'ю споживачів контрафактної продукції перевищує всі розумні розміри та досить складно піддається обчисленню.
  • Ескіз
    Публікація
    Інтелектуальна власність: магістерський курс
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2019) Перерва, Петро Григорович; Борзенко, Володимир Іванович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Косенко, Андрій Васильович; Ткачов, Максим Михайлович; Перевалова, Людмила Вікторівна; Аврамова, Ольга Євгенівна; Тарасенко (Панасенко), Ірина Анатоліївна; Шуба, Ірина Володимирівна; Косенко, Олександра Петрівна; Глізнуца, Марина Юріївна; Дюжев, Віктор Геннадійович; Маслак, Марія Володимирівна
    В підручнику викладено основні положення дисциплін магістерського курсу з інтелектуальної власності. Особлива увага приділена питанням економіки, організації та управління процесами створення об’єктів інтелектуальної власності, їх трансферу та комерціалізації, управлінню ефективністю використання на різних етапах життєвого циклу інтелектуального продукту. Детально представлено матеріали по правовій охороні виключних прав та визначенню збитків при їх порушенні. Підручник призначено для студентів технічних, економічних та юридичних університетів, які здійснюють підготовку фахівців в сфері інтелектуальної власності. Велику користь матеріали підручника можуть надати науковцям, аспірантам, менеджерам промислових підприємств, які займаються питаннями інтелектуально-інноваційної діяльності.
  • Ескіз
    Публікація
    Управління іміджем підприємства засобами інтернет
    (Національний авіаційний університет, 2019) Ткачова, Надія Петрівна; Ткачов, Максим Михайлович
  • Ескіз
    Публікація
    Управління підприємницькою діяльністю
    (2019) Шматько, Наталія Михайлівна; Побережний, Роман Олегович; Кармінська-Бєлоброва, Марина Володимирівна; Угрімова, Ірина Володимирівна; Пантелєєв, Михайло Сергійович; Перерва, Петро Григорович; Чмельова, Ольга Сергіївна; Посохов, Ігор Михайлович; Дюжев, Віктор Геннадійович; Косенко, Андрій Васильович; Синіговець, Ольга Миколаївна; Ткачов, Максим Михайлович
    У навчальному посібнику розкрито теоретичні положення і практичні питання щодо підготовки фахівців у сфері бізнесу у відповідності з освітньо-професійною програмою спеціальності "Менеджмент" зі спеціалізації "Управління підприємницькою діяльністю". Розглянуто механізми створення та управління підприємствами малого та середнього бізнесу, структуру, стан, основні тенденції та особливості форм і методів активізації підприємницької діяльності. Викладений матеріал спрямовано на формування здатності здійснювати адміністративну, підприємницьку, аналітичну, проектну та дослідницьку діяльність з використанням інноваційних підходів і методів управління бізнесом. Навчальний посібник призначено для студентів і викладачів економічних спеціальностей закладів вищої освіти, а також широкого кола підприємців.