Кафедра "Безпека праці та навколишнього середовища"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2354

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/safetyofliving

Від 2020 року кафедра має назву "Безпека праці та навколишнього середовища", попередня назва – "Охорона праці та навколишнього середовища", первісна назва – кафедра "Охорона праці".

Кафедра "Охорона праці" була створена в 1963 році. Першим її завідувачем був доцент Наумов С. С., який очолював кафедру протягом 1963-1970 років.

За час існування кафедри, крізь її "стіни" пройшло понад 70 тисяч студентів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 25 викладачів, серед яких 2 доктора технічних наук, 17 – кандидатів технічних, біологічних та психологічних наук, 1 – доктор філософії, 3 співробітника мають звання професора, 14 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичної роботи "Статистичні інструменти контролю якості: причинно-наслідкова діаграма Ісікави"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Семенов, Євгеній Олександрович; Євтушенко, Наталія Сергіївна
    Методичні вказівки призначено для виконання практичної роботи з курсу «Основи інженерної підготовки», що вивчається на першому (бакалаврському) рівні підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 263 «Цивільна безпека», освітня програма «Охорона праці». Серед професійних компетенцій, якими має оволодіти студент при вивченні дисципліни «Основи інженерної підготовки» є здатність до оцінювання ризиків виникнення та впливу надзвичайних ситуацій на об’єктах суб’єкта господарювання та ризиків у сфері безпеки праці та прагнення до збереження навколишнього середовища. Мета практичної роботи «Статистичні інструменти контролю якості: причинно-наслідкова діаграма Ісікави» – закріпити теоретичні відомості про причинно-наслідкову діаграму (діаграму Ісікави) та опанувати практичні прийоми побудови причинно-наслідкової діаграми. Необхідність виконання практичної роботи пов’язана з отриманням майбутніми фахівцями навичок дослідження та визначення найбільш суттєвих причинно-наслідкових взаємозв'язків між чинниками та наслідками у досліджуваній ситуації. Діаграма Іcікави також може використовуватись як аналітичний інструмент для перегляду дії можливих факторів та виокремлення найважливіших причин погіршення умов праці та їх влив на здоров’я працівника.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні особливості підготовки майбутніх фахівців за спеціальністю "Цивільна безпека"
    (2023) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Сухенко, Ольга Валеріївна
    Зростання кількості надзвичайних ситуацій, складність їх ліквідації, вимагають удосконалення підготовки бакалаврів-інженерів за спеціальністю 263 «Цивільна безпека». Велику значущість у навчанні та підготовці бакалаврів-інженерів за спеціальністю 263 «Цивільна безпека» має педагогічна технологія, як продумана в усіх деталях модель педагогічної діяльності з проектування, організації та проведення навчального процесу з безумовним забезпеченням комфортних умов для студента та викладача.
  • Ескіз
    Документ
    Формування професійно значимої якості майбутніх фахівців з цивільної безпеки у процесі самостійної підготовки
    (2023) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    Вирішення проблеми підвищення якості та ефективності навчання у закладах вищої освіти багато залежить від успішності пристосування до двох основних видів діяльності: службової та навчальної через правильно організовану самостійну роботу, спрямовану на контрольовану самоосвіту . За таким підходом може бути досягнутий необхідний рівень сформованості професійно значимих якостей, що мають першорядне значення під час підготовки інженерів з охорони праці.
  • Ескіз
    Документ
    Пріоритетний напрямок освіти іноземних студентів, які навчаються за спеціальністю "Цивільна безпека"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Березуцький, Вячеслав Володимирович; Євтушенко, Наталія Сергіївна; Ходжаєв, Сердар
    Кафедра готує фахівців, які здатні забезпечити ефективне керування охороною праці на виробництві, швидко і чітко приймають рішення та вміють їх реалізовувати на практиці. Випускники кафедри отримують усі необхідні знання та навички, які надають їм впевненість у своїй подальшої професійної діяльності на будь якому сучасному підприємстві.
  • Ескіз
    Документ
    Формування фахових компетентностей здобувачів вищої освіти з питань надання домедичної допомоги в умовах надзвичайних ситуацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сухенко, Ольга Валеріївна; Євтушенко, Наталія Сергіївна
    Розглянуто проблему навчання здобувачів вищої освіти прийомам надання домедичної допомоги на заняттях напрямку цивільного захисту, безпеки життєдіяльності, військово- медичної підготовки та медицини надзвичайних ситуацій, та застосування компетентнісного підходу в даних напрямках.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичної роботи "Розрахунок показників перервно-потокової (прямоточної) лінії" з курсу "Основи інженерної підготовки"
    (2022) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Семенов, Євгеній Олександрович
    Одним з найбільш перспективних напрямів розвитку машинобудування в сучасних умовах є всебічне підвищення продуктивності виробництва та поліпшення інших техніко-економічних показників діяльності підприємств, що пов'язується з поширенням на них потокових методів виробництва. Мета заняття: закріпити у студентів теоретичні знання та розвинути практичні навички щодо організації показників перервно-потокової прямоточної) лінії на виробництві.
  • Ескіз
    Документ
    Формування ризик-орієнтованого мислення студентів, які навчаються за спеціальністю "Цивільна безпека"
    (Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, 2022) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    Концепція ризик-орієнтованого мислення студентів передбачає здатність до здійснення запобіжних дій для виключення потенційно можливих невідповідностей техногенної безпеки, аналізу всіх виявлених невідповідностей вимогам та принципам, а також здійснення дій щодо запобігання повторному виникненню ризику, що відповідають їхньому впливу.
  • Ескіз
    Документ
    Щодо системи підготовки фахівців у сфері безпеки праці
    (Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, 2022) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Євтушенко, Наталія Сергіївна
    У даний час у зв'язку з інтенсивністю розвитку виробничих процесів, появою нових видів діяльності людини, охорона праці набуває все більшого значення. Кафедра “Безпека праці та навколишнього середовища” Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут” здійснює підготовку фахівців з охорони праці (бакалаврів та магістрів за спеціальністю 263 – “Цивільна безпека”).
  • Ескіз
    Документ
    Формування фахових компетентностей здобувачів вищої освіти з питань надання домедичної допомоги в умовах надзвичайних ситуацій
    (2021) Сухенко, Ольга Валеріївна; Євтушенко, Наталія Сергіївна
    Розглянуто проблему навчання здобувачів вищої освіти прийомам надання домедичної допомоги на заняттях напрямку цивільного захисту, безпеки життєдіяльності, військово-медичної підготовки та медицини надзвичайних ситуацій, та застосування компетентнісного підходу в даних напрямках.
  • Ескіз
    Документ
    Ефективність педагогічних умов формування готовності студентів спеціальності "Цивільна безпека" до самостійної роботи засобами інноваційних технологій
    (2021) Євтушенко, Наталія Сергіївна
    Навчально-методичним забезпеченням створюється середовище актуалізації самостійної творчої активності студента, викликається потреба здійснювати самопізнання, самонавчання. Відповідно, з'являються передумови "подвійної підготовки" – особистісного та професійного становлення, що передбачає наявність у студента вміння вести самостійну роботу. Професійна компетентність у майбутніх фахівців у процесі навчання є інтегративною особистісною якістю і є передумовою ефективності роботи після закінч