Кафедра "Безпека праці та навколишнього середовища"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2354

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/safetyofliving

Від 2020 року кафедра має назву "Безпека праці та навколишнього середовища", попередня назва – "Охорона праці та навколишнього середовища", первісна назва – кафедра "Охорона праці".

Кафедра "Охорона праці" була створена в 1963 році. Першим її завідувачем був доцент Наумов С. С., який очолював кафедру протягом 1963-1970 років.

За час існування кафедри, крізь її "стіни" пройшло понад 70 тисяч студентів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 25 викладачів, серед яких 2 доктора технічних наук, 17 – кандидатів технічних, біологічних та психологічних наук, 1 – доктор філософії, 3 співробітника мають звання професора, 14 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 128
  • Ескіз
    Документ
    Аспекти екологічного виховання здобувачів освіти технічних спеціальностей
    (Видавництво "Просвіта", 2024-06-05) Сухенко, Ольга Валеріївна; Євтушенко, Наталія Сергіївна
    Екологічна освіченість включає переконання в відношенні особистості до діяльності щодо захисту природи, поліпшення екологічної складової свого життя та діяльності. Вона має на увазі розвинене бажання поводитися так, щоб мінімізувати негативний вплив на природні об'єкти, мати екологічно пропорційні цілі, завдання, плани, наміри у житті, діяльності, вчинках, та дії при повній неприйнятності нанесення шкоди природі. Проте екологічна освіченість не вичерпується формальними знаннями у сфері екології. Можна мати знання, але не вміти ними користуватися, тому необхідно враховувати ступінь практичного володіння цими знаннями. Відповідно, найважливішою компонентою екологічної культури виступає екологічний досвід та екологічна поведінка. Це означає сукупність умінь поводитися екологічно, стійких навичок постійного та овсякденного дотримання екологічних вимог, прагнення безперервно розширювати свою участь в екологічних заходах.
  • Ескіз
    Документ
    Соціальні впливи та майбутні можливості інтелектуальних робототехнічних систем
    (FOP Marenichenko V. V., 2024-06-13) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Кравченко, Віталій І.
    Робототехнічні системи застосовуються в цілому ряді сфер господарську діяльність людини з метою автоматизації виконання важкої чи небезпечної людини роботи. До прикладних застосувань робототехнічних систем належать: виготовлення деталей і збірних конструкцій різної складності, обслуговування складів, проведення військових операцій та аварійно-рятувальних робіт, медицина. Існуюча у відкритому доступі інформація про дослідження, що проводяться в галузі робототехніки, свідчить про те, що в майбутньому цей перелік лише розширюватиметься.
  • Ескіз
    Документ
    Діагностування розладів особистості у військовослужбовців в умовах війни
    (ФОП "Жукова Ірина Віталіївна", 2024) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    Війна – це збройна боротьба між державами (їх коаліціями) або соціальними, етнічними та іншими спільнотами; у переносному розумінні слова – крайня ступінь політичної боротьби, ворожих відносин між певними політичними силами. Не можливо оминути той факт, що війна гальмує наш звичайний життєвий ритм і підлаштовує нас під інші реалії існування. Події, що відбуваються, характеризуються високою інтенсивністю, напруженістю, швидкоплинністю. За цих умов психіка військовослужбовців функціонує на межі допустимих навантажень. Виснаження призводить до зниження ефективності їх діяльності в екстремальних умовах збройного протиборства, психологічних травм і психічних розладів короткочасного чи довготривалого характеру. Стрес, що виник у бойовій обстановці (первинний стрес) може посилюватися стресом пов'язаним із поверненням у звичайне середовище проживання (вторинний стрес). Сильні або тривалі впливи травматичного стресу в бойовій обстановці і стрес, зумовлений ситуацією повернення, можуть призвести до виникнення психічних розладів. Ризик розвитку посттравматичного синдрому після участі у воєнних діях є одним із найвищих. Успішність подолання негативних наслідків травматичного стресу у бойовій обстановці та соціально-психологічній адаптації у нових громадянських умовах залежить від багатьох факторів. Найбільшим чинником подолання негативного впливу травматичного події функціонування людини є його особистісні особливості. Однак ці особистісні особливості недостатньо вивчені і, крім того, незважаючи на те, що симптоматика посттравматичного синдрому може змінюватися або зберігатися протягом дуже тривалого часу.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні освітні технології системи професійної інженерної освіти
    (Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного, 2024-05-29) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    У роботі авторами розглядаються інноваційні освітні технології системи професійної освіти, аналізуються аспекти їх впровадження у практичну діяльність, співвідноситься їх зміст та опис із вимогами до змісту. Інноваційні технології активно застосовують у процесі формування професійних компетенцій студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз умов праці працівників машинобудівних підприємств та стратегії для їх поліпшення
    (Сумський державний університет, 2024) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    Основними причинами незадовільних умов праці залишаються: знос основних виробничих фондів та технологічного обладнання; низькі рівні механізації технологічних процесів, невисокі темпи модернізації підприємств, скорочення обсягів ремонту промислових будівель, споруд, машин та обладнання, зниження відповідальності роботодавців та керівників виробництв за стан умов та охорони праці, ослаблення уваги до безпеки виробництва.
  • Ескіз
    Документ
    Важлива роль аудиту з охорони праці на підприємствах машинобудівної галузі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-05-22) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Фролова, Анастасія А.
    Основною метою управління безпекою праці є організація роботи із забезпечення безпеки, зниження травматизму та аварійності, професійних захворювань, поліпшення умов праці на основі комплексу завдань зі створення безпечних та нешкідливих умов праці. Головним напрямом у сфері створення безпечних умов праці є їх профілактика. Важливу роль у дотриманні вимог трудового законодавства грає має атестація робочих місць – оцінка умов праці з погляду безпеки. Один з найважливіших процесів є аудит охорони праці на всіх підприємствах.
  • Ескіз
    Документ
    Сутність та необхідність охорони праці в контексті виробничого процесу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-05-22) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    Виробничий процес, завжди містить у собі міру небезпеки, за умови недотримання деяких обов'язкових правил та інструкцій .Їх недотримання може призводити до нещасних випадків іноді фатальних. У системі охорони праці, основними компонентами є: співробітник, виробничий процес та система безпеки праці, внаслідок чого утворюється ряд важливих напрямів діяльності у сфері охорони праці: людські, виробничі, організаційні. Стратегічні та тактичні цілі створення системи управління охороною праці спрямовані на вирішення основного та головного завдання-запобігання виробничому травматизму та професійній захворюваності.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегії управління охороною праці та виробничий контроль на підприємствах машинобудівного сектору
    (Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, 2024-03-20) Дух, Вікторія; Євтушенко, Наталія Сергіївна
    Зазначено поняття промислової безпеки та охорони праці, а також підкреслюється їх актуальність у сучасній промисловості, зокрема, у контексті небезпечних виробничих об'єктів. Розглянуті питання виробничого контролю як складовою системи управління охороною праці та промисловою безпекою. Приділено увагу тому, що стратегія управління ризиками повинна охоплювати ширший спектр проблем, враховуючи усі необхідні аспекти, а також умови забезпечення безпеки.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичної роботи "Статистичні інструменти контролю якості: причинно-наслідкова діаграма Ісікави"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Семенов, Євгеній Олександрович; Євтушенко, Наталія Сергіївна
    Методичні вказівки призначено для виконання практичної роботи з курсу «Основи інженерної підготовки», що вивчається на першому (бакалаврському) рівні підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 263 «Цивільна безпека», освітня програма «Охорона праці». Серед професійних компетенцій, якими має оволодіти студент при вивченні дисципліни «Основи інженерної підготовки» є здатність до оцінювання ризиків виникнення та впливу надзвичайних ситуацій на об’єктах суб’єкта господарювання та ризиків у сфері безпеки праці та прагнення до збереження навколишнього середовища. Мета практичної роботи «Статистичні інструменти контролю якості: причинно-наслідкова діаграма Ісікави» – закріпити теоретичні відомості про причинно-наслідкову діаграму (діаграму Ісікави) та опанувати практичні прийоми побудови причинно-наслідкової діаграми. Необхідність виконання практичної роботи пов’язана з отриманням майбутніми фахівцями навичок дослідження та визначення найбільш суттєвих причинно-наслідкових взаємозв'язків між чинниками та наслідками у досліджуваній ситуації. Діаграма Іcікави також може використовуватись як аналітичний інструмент для перегляду дії можливих факторів та виокремлення найважливіших причин погіршення умов праці та їх влив на здоров’я працівника.
  • Ескіз
    Документ
    Використання інструментів цифровізації при підготовці фахівців галузі "Охорона праці"
    (Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного, 2024) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Євтушенко, Наталія Сергіївна
    У сучасних умовах розвитку освіти викладання передбачає використання різних форм навчання з впровадженням цифрових технологій та інструментів для забезпечення безпеки всіх учасників навчального процесу та гнучкості у часі та просторі. Такий підхід дозволяє адаптувати навчальний контент під потреби студентів та під вимоги навчальної програми. При цьому стає важливим вибір індивідуальної освітньої траєкторії, в якій студенти можуть змінити та адаптувати свій освітній процес.