Кафедра "Безпека праці та навколишнього середовища"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2354

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/safetyofliving

Від 2020 року кафедра має назву "Безпека праці та навколишнього середовища", попередня назва – "Охорона праці та навколишнього середовища", первісна назва – кафедра "Охорона праці".

Кафедра "Охорона праці" була створена в 1963 році. Першим її завідувачем був доцент Наумов С. С., який очолював кафедру протягом 1963-1970 років.

За час існування кафедри, крізь її "стіни" пройшло понад 70 тисяч студентів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 25 викладачів, серед яких 2 доктора технічних наук, 17 – кандидатів технічних, біологічних та психологічних наук, 1 – доктор філософії, 3 співробітника мають звання професора, 14 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних занять "Розрахунки акустичних засобів захисту від шуму для робочих місць у галузі машинобудування"
    (2021) Мезенцева, Ірина Олександрівна; Древаль, Олександр Миколайович
    Завідомо відомо, що шум несприятливо впливає на організм людини. У робітників, які мають справу з гуркотливими машинами та механізмами, виникають стійкі порушення слуху, що нерідко призводить до професійних захворювань. Тривала дія шуму на організм людини призводить до розвитку хронічної перевтоми, порушення терморегуляції, виникнення таких симптомів як поганий сон, сонливість, порушення терморегуляції. Усе це може спричинити аварію на виробництві. Шум впливає на систему травлення і кровообігу, серцево-судинну та ендокринну системи, нервову систему тощо. Шум не лише погіршує самопочуття людини, а й знижує продуктивність праці на 10–15 %. У зв’язку з цим боротьба з ним має не лише санітарно-гігієнічне, а й велике техніко-економічне значення. Виробничий шум є одним з основних шкідливих факторів, який ви-кликає професійну нейросенсорну приглухуватість у працівників різних професійних груп. У структурі професійних захворювань в Україні хвороби слуху займають третє місце – 14,9 % від загальної кількості діагнозів. Одними з потужних джерел шумового навантаження є підприємства машинобудівної галузі. Мета даних методичних вказівок – придбання студентами навичок самостійного вирішення інженерної задачі: розробка акустичних засобів захисту від шуму на виробництві, вибір оптимального варіанту; визначення ефективності заходів зниження рівня шуму на робочих місцях з урахуванням характеристик джерел шуму та особливостей їх розташування в приміщенні тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторної роботи "Дослідження виробничого шуму" з дисципліни "Основи професійної безпеки та здоров'я людини"
    (ФОП Панов А. М., 2021) Древаль, Олександр Миколайович; Мезенцева, Ірина Олександрівна; Васьковець, Людмила Антонівна
    Шум є одним з провідних шкідливих факторів виробничого середовища, який викликає професійну нейросенсорну приглухуватість у працівників різних професійних груп. У структурі професійних захворювань в Україні хвороби слуху займають третє місце – 14,9 % від загальної кількості діагнозів. Надмірний шум знижує продуктивність та якість праці: збільшення шуму від норми на 25 дБ знижує продуктивність праці на 20–25 %, призводить до збільшення браку на 12,5 %. Крім того, шум є опосередкованою причиною виробничого травматизму. Боротьба з шумом є складною технічною і гігієнічною проблемою безпеки праці та має важливе соціально-економічне значення. Мета роботи – ознайомлення з основними поняттями про виробничий шум, нормуванням та методами боротьби з ним, набуттям практичних навичок вимірювання шуму (у тому числі, від кількох джерел), розрахунку та експериментального дослідження звукоізолюючих властивостей захисних конструкцій.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи "Тестові питання з лекційного матеріалу для виміру якості навчання"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Древаль, Олександр Миколайович; Янчик, Олександр Григорович; Бахарєва, Ганна Юріївна; Панчева, Ганна Михайлівна; Пітак, Олег Ярославович
    Методичні вказівки розраховані на студентів усіх факультетів, які вивчають загальний курс "Основи екології". Методичні вказівки також розраховані на те, що під час подібного самоконтролю студент глибше та краще вивчає лекційний матеріал. Наведені у методичних вказівках тестові питання знаходяться строго у межах лекційного матеріалу.