Кафедра "Безпека праці та навколишнього середовища"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2354

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/safetyofliving

Від 2020 року кафедра має назву "Безпека праці та навколишнього середовища", попередня назва – "Охорона праці та навколишнього середовища", первісна назва – кафедра "Охорона праці".

Кафедра "Охорона праці" була створена в 1963 році. Першим її завідувачем був доцент Наумов С. С., який очолював кафедру протягом 1963-1970 років.

За час існування кафедри, крізь її "стіни" пройшло понад 70 тисяч студентів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 25 викладачів, серед яких 2 доктора технічних наук, 17 – кандидатів технічних, біологічних та психологічних наук, 1 – доктор філософії, 3 співробітника мають звання професора, 14 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 184
  • Ескіз
    Документ
    Військові транспортні викиди
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Євтушенко, Наталія Сергіївна
  • Ескіз
    Документ
    Інтелектуальні транспортні системи як інструмент забезпечення безпеки та сталого розвитку
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
  • Ескіз
    Публікація
    Заходи захисту енергетичної системи у воєнний час
    (Національний університет біоресурсів і природокористування України, 2024) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Євтушенко, Наталія Сергіївна
  • Ескіз
    Публікація
    Шляхи зниження рівня небезпеки на потенційно небезпечних об'єктах
    (Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, 2024) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Бойченко, Максим Олегович
    Потенційно небезпечні об’єкти є складними інженерно-технічними системами, які функціонують у високо ризикових умовах. Вимірювальні інформаційні технології (ВІТ) – це комплекс засобів, призначених для збору, обробки, передачі та аналізу даних про різноманітні параметри технологічних процесів на об’єктах із підвищеним рівнем небезпеки.
  • Ескіз
    Публікація
    Причини утворення небезпечного середовища в технологічному обладнанні.
    (Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, 2024) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    Управління ризиками утворення небезпечного середовища включає ретельний аналіз потенційних загроз, впровадження ефективних систем моніторингу та контролю, навчання персоналу щодо безпеки, регулярну перевірку та обслуговування обладнання та вживання заходів для попередження небезпечних ситуацій.
  • Ескіз
    Публікація
    Ризики, що становлять загрозу погіршення стану здоров'я населення на прикладі Австрії
    (Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, 2024) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Руднєва, Юлія В.
    Для зменшення впливу екологічних і промислових загроз країнам потрібні подальші інвестиції в розвиток екологічно чистих технологій та посилення контролю за промисловими викидами.
  • Ескіз
    Публікація
    Вимоги безпеки щодо розташування технологічного обладнання на підприємстві для запобігання екологічних забруднень
    (Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, 2024) Никонюк, Єлізавета Сергіївна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    Безпека виробничого обладнання визначається як здатність виробничого обладнання відповідати вимогам безпеки праці при виконанні заданих функцій в умовах, визначених нормативно-технічною документацією. Протягом усього терміну експлуатації виробниче обладнання повинно бути безпечним під час монтажу, експлуатації, ремонту, транспортування, використання окремо або у складі комплексів і технологічних систем.
  • Ескіз
    Публікація
    Preparing for civil security challenges in post-conflict environments
    (H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 2024) Yevtushenko, Nataliia; Tverdokhliebova, Natalia
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з дисципліни "Організація контролю та експертиза стану устаткування підвищеної небезпеки"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    На сучасному етапі розвитку промисловості гостро стоїть питання організації робіт з безпечної експлуатації небезпечних виробничих об’єктів з метою уникнення аварійних ситуацій при їх експлуатації і забезпечення здоров’я обслуговуючого персоналу, а також життя людей, що знаходяться поряд.
  • Ескіз
    Публікація
    Integration of personal safety in students training on the specialty "civil safety" at technical institutions of higher education
    (2024) Yevtushenko, Nataliia; Tverdokhliebova, Natalia
    Security is considered a legitimate goal of every society. In recent years of the pandemic and then the war in Ukraine, the issue of the security paradigm has become particularly relevant. It prompts a revision of conceptual approaches to the formation of human personal security competencies and especially the mechanisms and ways of ensuring it in society and the state in the present conditions. Therefore, in theory, national and international security concepts are being developed, and more recently, individual, social, and global security. This indicates, among other things, a significant expansion of new dimensions of security when political independence, territorial integrity, and viability of the country, as well as the survival and development of its inhabitants, are at stake. Security in itself should have the status of a fundamental human right. Many publicly discussed security issues are related to technical solutions. Debates are underway not only about society's attitude to security, but also about what research and for what purpose it is conducting or has conducted in this direction. This also applies to the educational environment. The article defines and substantiates the principles of the formation of personal safety of students, provides an essential characteristic of the pedagogical process of formation of personal safety of students, considers the technology of formation of personal safety of students based on the competence approach, reveals the content of the competences of the individual in the sphere of life safety. The purpose of this article is to study the process of forming the personal safety of students in the system of professional education in higher technical institutions of a technical profile. The methodology on which the research is grounded is based on the methodological principles of systematicity and an interdisciplinary approach and includes the use of a complex of general scientific methods, namely explanation, comparison, classification, generalization, and systematization. Based on them, a model of forming students' competencies in the life safety field was built. Within the framework of our research, the following results were achieved: the views of scientists on the issue of the formation of security competencies among students in the new context of the construction of Ukrainian society in conditions of war were summarized; the principles of forming students' personal safety based on the competence approach are substantiated; tasks for the development of students' competencies in the field of life safety are formulated; a structural model of students' competencies and the process of their formation in the field of life safety was built. The conclusions allow us to state that the problem of security is complex and multifaceted, since conflicts, wars or unstable state structures often have not only local significance, but also global consequences due to a closely interconnected and globalized world. The formation of personal safety competencies in students as future specialists is important as a basis for self-preservation, self-development and self-improvement. For this purpose, educational professional programs of technical universities should include fundamental educational disciplines that will ensure the development of worldview principles of life safety and determine generally accepted safety needs and generally recognized safety mechanisms.