Кафедра "Безпека праці та навколишнього середовища"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2354

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/safetyofliving

Від 2020 року кафедра має назву "Безпека праці та навколишнього середовища", попередня назва – "Охорона праці та навколишнього середовища", первісна назва – кафедра "Охорона праці".

Кафедра "Охорона праці" була створена в 1963 році. Першим її завідувачем був доцент Наумов С. С., який очолював кафедру протягом 1963-1970 років.

За час існування кафедри, крізь її "стіни" пройшло понад 70 тисяч студентів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 25 викладачів, серед яких 2 доктора технічних наук, 17 – кандидатів технічних, біологічних та психологічних наук, 1 – доктор філософії, 3 співробітника мають звання професора, 14 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Щодо формування сучасних регіональних систем безпеки
    (Харківський національний економічний університет імені С. Кузнеця, 2024) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Семенов, Євгеній Олександрович
    Формування сучасних регіональних систем безпеки є складним процесом, що вимагає взаємодії та співробітництва між країнами в регіоні. Однак, такі системи є важливим інструментом для забезпечення стабільності, миру та безпеки в сучасному світі.
  • Ескіз
    Документ
    Перша невідкладна домедична допомога у надзвичайних ситуаціях
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    Збільшення кількості надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального та воєнного характеру стало характерним для останніх десятиліть. Отримані при аваріях та катастрофах ушкодження характеризуються значною кількістю множинних і поєднаних травм, комбінованих уражень. При цьому показник смертності від нещасних випадків в Україні в сучасних умовах залишається високим. Стає зрозумілою величезна важливість надання домедичної допомоги постраждалим та відповідальність, яка лягає на рятувальників та інших осіб, які перебувають на місці надзвичайної ситуації.
  • Ескіз
    Документ
    Техногенні небезпеки при виробництві керамічної цегли
    (2023) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Семенов, Євгеній Олександрович
    Поліпшення умов праці є самостійним і важливим завданням соціальної політики, яку проводить держава. Комфортні та безпечні умови праці є основними факторами, що впливають на продуктивність, безпеку та здоров’я працівників.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи зниження шкідливого впливу променистого тепла на робітників ливарних цехів
    (2023) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Пономаренко, Ольга Іванівна
    Робота у плавильних відділеннях ливарних цехів має свої особливості, пов'язані з високими температурами, шкідливими викидами, що виділяються в процесі плавлення металу, особливими умовами праці та потенційними ризиками.
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення безпеки працівників металургійних підприємств в умовах сталого розвитку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Євтушенко, Наталія Сергіївна; Семенов, Євгеній Олександрович
    Металообробка є перспективним напрямом розвитку промисловості, вона включає вторинну переробку металів і виробництво нових металевих продуктів. Забезпечення безпеки працівників металургійних підприємств є важливим елементом сталого розвитку в цій галузі.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з дисципліни "Перша невідкладна домедична допомога у надзвичайних ситуаціях"
    (2023) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Євтушенко, Наталія Сергіївна
    Основними завданнями самостійної роботи студентів є підготовка і виконання поточної навчальної програми і робочого плану, а також самостійне вивчення окремих розділів дисципліни під керівництвом викладача. Крім того, дана методична розробка забезпечує студентам, що навчаються за індивідуальними програмами, можливість виконання навчальних завдань за індивідуальною навчальною програмою з дисципліни “Перша невідкладна домедична допомога у надзвичайних ситуаціях”, що відповідає кінцевим конкретним результатам індивідуального навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з навчальної дисципліни "Перша невідкладна домедична допомога у надзвичайних ситуаціях"
    (2023) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    У сучасному світі обізнана людина повинна володіти знаннями не тільки своєї професії, особливо коли це стосується життя. Нещасні випадки часто відбуваються в умовах, коли немає можливості швидко викликати станцію швидкої допомоги. Навіть при ідеальній організації служби швидкої допомоги при раптових захворюваннях і нещасних випадках вона може виявитися запізною, якщо громадяни, що знаходяться поблизу, не в змозі надати домедичну допомогу. Тому значення першої невідкладної домедичної допомоги у надзвичайних ситуаціях важко переоцінити. Своєчасне надання та правильне проведення домедичної допомоги не тільки рятує життя постраждалому, але й забезпечує подальше успішне лікування хвороби або ушкодження, попереджає розвиток тяжких ускладнень, зменшує втрату працездатності.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з дисципліни "Регіональна техногенна та промислова безпека в умовах сталого розвитку"
    (2023) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Євтушенко, Наталія Сергіївна
    В рамках виконання самостійної роботи студенти розглядають основні вимоги до підсистем системи техногенної безпеки об’єктів, поняття підсистеми локалізації та ліквідації аварій і надзвичайних ситуацій техногенного характеру на виробництві та порядок проведення ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки. Актуальними є питання аналізу й оцінки потенційної небезпеки об'єктів господарювання для людини й навколишнього середовища, здійснення контролю за дотриманням на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності чинного законодавства, правил, стандартів, норм, положень, інструкцій з питань техногенної безпеки.
  • Ескіз
    Документ
    Ensuring psychological safety to develop students’ risk-based thinking of the specialty "Civil security"
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2022) Yevtushenko, N. S.; Tverdokhliebova, Natalia; Mezentseva, I. O.
    Ukrainian society is exposed to external threats from the war with Russia, which negatively affects the plans, goals and quality of life, increases psychological tension and leads to a deterioration in the mental and social health of the population. This also applies to participants in the educational environment. The relevance of studying the state, experience, psychological and social capabilities of modern students is growing during the conduct of hostilities in Ukraine. Hence, the issue of psychological safety in the interaction of participants in the educational environment in distance and mixed forms of education becomes a priority. The process of forming risk-oriented thinking of students of a technical educational institution provides for training in understanding the phenomenon of risk-based thinking in the unity of three incarnations: a person himself determines what is acceptable for him, taking into account possible negative consequences, the presence of moral attitudes to preserve the life and health of people of social values of development social relations that exclude danger.
  • Ескіз
    Документ
    Використання педагогічних технологій для формування ризик-орієнтованого мислення студентів спеціальності "Цивільна безпека"
    (ФОП Жукова Ірина Віталіївна, 2022) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    У статті наведено концепцію ризик-орієнтованого мислення студентів передбачає здатність до здійснення запобіжних дій для виключення потенційно можливих невідповідностей техносферної безпеки, аналізу всіх виявлених невідповідностей вимогам і принципам, а також здійснення дій щодо запобігання повторному виникненню ризику, що відповідають їх. Щоб відповідати вимогам безпеки, студентам необхідно вміти планувати та здійснювати дії у відповідь на ризики та можливості. Мета педагогічної технології спрямована на формування методологічних основ науково-дослідної діяльності відповідно до принципів ризик-орієнтованого мислення, розвиток їхньої деонтологічної позиції у професійній педагогічній діяльності. Педагогічна технологія формування ризик-орієнтованого мислення студентів – проектування та відтворення педагогічних дій, спрямованих на досягнення мети освіти – оволодіння культурою безпеки життєдіяльності, заснованої на системі набутих знань про соціальний та техногенний ризик, усвідомлення необхідності запобігання можливому ризику та досвіду запобігання небезпеки. Реагування на ризики та можливості створює основу для підвищення результативності системи техносферної безпеки, досягнення більш високих результатів та запобігання негативним наслідкам заходів, які б виключали повторення критичних ситуацій. Педагогічний процес формування ризикорієнтованого мислення студентів технічного навчального закладу передбачає навчання усвідомленню феномену ризик-орієнтованого мислення в єдності трьох втілень: людина сама визначає те, що для неї прийнятно з урахуванням можливих негативних наслідків, наявність моральних установок на збереження життя та здоров'я людей та соціальних цінностей розвитку суспільних відносин виключають небезпеку. Особливого значення надається відповідальності за загальне керівництво процедурою оцінки та управління ризиками у структурі професійних стандартів, навчанню аналізу ризиків (ідентифікація, оцінка та зниження), розробці стратегії дій в умовах ризику.