Кафедра "Безпека праці та навколишнього середовища"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2354

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/safetyofliving

Від 2020 року кафедра має назву "Безпека праці та навколишнього середовища", попередня назва – "Охорона праці та навколишнього середовища", первісна назва – кафедра "Охорона праці".

Кафедра "Охорона праці" була створена в 1963 році. Першим її завідувачем був доцент Наумов С. С., який очолював кафедру протягом 1963-1970 років.

За час існування кафедри, крізь її "стіни" пройшло понад 70 тисяч студентів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 25 викладачів, серед яких 2 доктора технічних наук, 17 – кандидатів технічних, біологічних та психологічних наук, 1 – доктор філософії, 3 співробітника мають звання професора, 14 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 27
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичної роботи "Статистичні інструменти контролю якості: причинно-наслідкова діаграма Ісікави"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Семенов, Євгеній Олександрович; Євтушенко, Наталія Сергіївна
    Методичні вказівки призначено для виконання практичної роботи з курсу «Основи інженерної підготовки», що вивчається на першому (бакалаврському) рівні підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 263 «Цивільна безпека», освітня програма «Охорона праці». Серед професійних компетенцій, якими має оволодіти студент при вивченні дисципліни «Основи інженерної підготовки» є здатність до оцінювання ризиків виникнення та впливу надзвичайних ситуацій на об’єктах суб’єкта господарювання та ризиків у сфері безпеки праці та прагнення до збереження навколишнього середовища. Мета практичної роботи «Статистичні інструменти контролю якості: причинно-наслідкова діаграма Ісікави» – закріпити теоретичні відомості про причинно-наслідкову діаграму (діаграму Ісікави) та опанувати практичні прийоми побудови причинно-наслідкової діаграми. Необхідність виконання практичної роботи пов’язана з отриманням майбутніми фахівцями навичок дослідження та визначення найбільш суттєвих причинно-наслідкових взаємозв'язків між чинниками та наслідками у досліджуваній ситуації. Діаграма Іcікави також може використовуватись як аналітичний інструмент для перегляду дії можливих факторів та виокремлення найважливіших причин погіршення умов праці та їх влив на здоров’я працівника.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з курсу "Фізіологія людини"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Васьковець, Людмила Антонівна
    Методичні матеріали передбачають можливість проведення студентом самоконтролю. Самостійна робота студента виконується у вільний від занять час. Контроль за її виконанням відбувається під час консультацій викладача за даним курсом. «Фізіологія людини» – дисципліна, що вивчає закономірності функціонування організму людини та його складових частин у їхній єдності й взаємозв’язку з навколишнім середовищем.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з курсу "Виробнича санітарія"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Васьковець, Людмила Антонівна
  • Ескіз
    Документ
    Priority direction of education of foreign students studying in the specialty "Civil security"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-05-22) Vambol, S. O.; Yevtushenko, N. S.; Liu, Yujun
    The development of international cooperation with foreign educational institutions and organizations in the field of science and education is one of the priority areas of work of the National Technical University of NTU "KhPI". The Department Occupational and Environmental Safety of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" trains foreign students in the preparation of bachelor's and master's degrees in the specialty 263 – "Civil Safety" from the educational program – Occupational Safety. Foreigners from different countries (China, Congo, Israel, Turkmenistan, Azerbaijan) studied and are studying at the department. Education of foreign citizens is also carried out in English. The study program meets modern international standards of higher education.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для виконання практичної роботи "Шляхи зниження концентрації шкідливих речовин в робочій зоні працівників"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    Однією з головних проблем українських підприємств є низька ефективність використання ресурсів. Рішенням цієї проблеми є впровадження на підприємствах України методики з підвищення ефективності використання ресурсів.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання по курсу "Безпечна експлуатація потенційно небезпечних виробництв"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцева, Ірина Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Організація аудиту в галузі охорона праці"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Букатенко, Наталія Олексіївна
    Мета викладання навчальної дисципліни "Організація аудиту в галузі охорона праці" є формування у студентів фундаментальних знань теорії та практики з правових і організаційних питань державного нагляду та аудиту в галузі охорони праці. У процесі вивчення дисципліни "Організація аудиту в галузі охорона праці" у студентів формується здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час практичної діяльності або у процесі навчання, яка передбачає застосування теорій та методів проведення моніторингу, запобігання виникненню аварій, надзвичайних ситуацій, нещасним випадкам (на виробництві) і професійним захворюванням, оцінювання їх можливих наслідків та їх ліквідування. Основними завданнями самостійної роботи студентів є підготовка і виконання поточної навчальної програми і індивідуального плану, а також самостійне виконання окремих розділів дисципліни під керівництвом викладача. Дана методична розробка забезпечує студентам, що навчаються за індивідуальними планами, можливість виконання навчальних завдань за індивідуальною навчальною програмою з дисципліни "Організація аудиту в галузі охорона праці", що відповідає кінцевим конкретним результатам індивідуального навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Досвід навчання в дистанційному курсі "Аналіз даних та статистичне виведення на мові R"
    (2023) Семенов, Євгеній Олександрович; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    Наведено практичний досвід навчання в дистанційному курсі «Аналіз даних та статистичне виведення на мові R». Зроблено висновок щодо можливості використання цього курсу студентами, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Охорона праці» спеціальність 263 «Цивільна безпека».
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні особливості підготовки майбутніх фахівців за спеціальністю "Цивільна безпека"
    (2023) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Сухенко, Ольга Валеріївна
    Зростання кількості надзвичайних ситуацій, складність їх ліквідації, вимагають удосконалення підготовки бакалаврів-інженерів за спеціальністю 263 «Цивільна безпека». Велику значущість у навчанні та підготовці бакалаврів-інженерів за спеціальністю 263 «Цивільна безпека» має педагогічна технологія, як продумана в усіх деталях модель педагогічної діяльності з проектування, організації та проведення навчального процесу з безумовним забезпеченням комфортних умов для студента та викладача.
  • Ескіз
    Документ
    Формування професійно значимої якості майбутніх фахівців з цивільної безпеки у процесі самостійної підготовки
    (2023) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    Вирішення проблеми підвищення якості та ефективності навчання у закладах вищої освіти багато залежить від успішності пристосування до двох основних видів діяльності: службової та навчальної через правильно організовану самостійну роботу, спрямовану на контрольовану самоосвіту . За таким підходом може бути досягнутий необхідний рівень сформованості професійно значимих якостей, що мають першорядне значення під час підготовки інженерів з охорони праці.