Кафедра "Гідравлічні машини ім. Г. Ф. Проскури"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2767

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/gdm

Від 2021 року кафедра має назву "Гідравлічні машини імені Г. Ф. Проскури", попередня назва – "Гідравлічні машини" (від 1930 року).

Кафедра заснована на основі гідравлічної лабораторії у 1914 році академіком Г. Ф. Проскурою, первісна назва – кафедра гідромеханіки. У 1923 році була створена кафедра “Авіації”, якою керував також Г. Ф. Проскура, на базі якої в 1930 році був створений Харківський авіаційний інститут (нині Національний аерокосмічний університет “ХАІ”), а кафедра гідромеханіки перейменована в кафедру “Гідравлічні машини”. 2 липня 2021 року кафедра перейменована на честь Георгія Федоровича Проскури – видатного вченого, засновника наукової школи гідромашинобудування і авіації в Україні, члена Президії і голови Відділення технічних наук АН України, заслуженого діяча науки і техніки.

Кафедра "Гідравлічні машини імені Г. Ф. Проскури" готує майбутніх фахівців нової генерації в галузі цифрової гідравліки, гідравлічних машини та гідропневмоприводів, що використовуються практично в усіх галузях промисловості.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 2 доктора технічних наук, 10 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 8 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Теоретические исследования обтекания решеток профилей осевых гидротурбин и оценка уровня лопастных пульсаций давления
    (НТУ "ХПИ", 2015) Бондаренко, Анатолий Васильевич; Гришин, Александр Мефодиевич; Чебан, О. Н.
    Проанализированы результаты расчета обтекания лопастей осевых гидротурбин и пульсаций давления на стенках их камер рабочего колеса. Теоретически определены кинематические параметры для решения прямой задачи для пропеллерного колеса. Получены амплитуды. лопастных пульсаций давления в камерах рабочего колеса в зависимости от приведенного расхода. Показано преимущество поворотнолопастных гидротурбин перед пропеллерными, как с точки зрения экономически обоснованных режимов работы, так и по динамическим нагрузкам на облицовку камеры рабочего колеса.
  • Ескіз
    Документ
    Низкочастотные пульсации давления в гидротурбинах, индуцированные вихревым жгутом
    (НТУ "ХПИ", 2013) Бондаренко, Анатолий Васильевич; Гришин, Александр Мефодиевич
    Выполнен анализ процесса пульсаций давления в гидротурбинах, составлена классификация отдельных компонентов. Рассмотрена физическая модель возникновения и движения вихревого жгута в отсасывающей трубе гидротурбины. Приведены результаты экспериментальных исследований полей давления за рабочим колесом модельной гидротурбины и зависимости частоты жгутовых пульсаций давления от приведенного расхода.
  • Ескіз
    Документ
    Синтез систем управления генетическими алгоритмами на основе интегральных квадратичных оценок
    (НТУ "ХПИ", 2013) Никулина, Елена Николаевна; Северин, Валерий Петрович; Бондаренко, Анатолий Васильевич
    The problem of synthesis of automatic control systems on the base of improved integral square estimates of quality is considered. Genetic algorithms using local optimization methods are developed. Integral estimates for test systems are minimized.