Кафедра "Гідравлічні машини ім. Г. Ф. Проскури"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2767

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/gdm

Від 2021 року кафедра має назву "Гідравлічні машини імені Г. Ф. Проскури", попередня назва – "Гідравлічні машини" (від 1930 року).

Кафедра заснована на основі гідравлічної лабораторії у 1914 році академіком Г. Ф. Проскурою, первісна назва – кафедра гідромеханіки. У 1923 році була створена кафедра “Авіації”, якою керував також Г. Ф. Проскура, на базі якої в 1930 році був створений Харківський авіаційний інститут (нині Національний аерокосмічний університет “ХАІ”), а кафедра гідромеханіки перейменована в кафедру “Гідравлічні машини”. 2 липня 2021 року кафедра перейменована на честь Георгія Федоровича Проскури – видатного вченого, засновника наукової школи гідромашинобудування і авіації в Україні, члена Президії і голови Відділення технічних наук АН України, заслуженого діяча науки і техніки.

Кафедра "Гідравлічні машини імені Г. Ф. Проскури" готує майбутніх фахівців нової генерації в галузі цифрової гідравліки, гідравлічних машини та гідропневмоприводів, що використовуються практично в усіх галузях промисловості.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 2 доктора технічних наук, 10 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 8 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Гідравлічні двигуни та передачі. Частина 1. Лопатеві гідравлічні двигуни та гідромуфти
    (2023) Дранковський, Віктор Едуардович; Кухтенков, Юрій Михайлович
    Посібник "Гідравлічні двигуни та передачі" частина I "Лопатеві гідравлічні двигуни та гідромуфти" до вивчення дисципліни з курсу "Гідравлічні двигуни та передачі" для студентів денної і заочної форм навчання спеціальності 133 "Галузеве машинобудування", спеціалізації 133.03 "Машини та механізми нафтогазових промислів". Представлені конструкції динамічних двигунів турбобурів, та гідродинамічних передач – гідромуфт. Розглядаються теоретичні питання та робочі процеси в цих механізмах, що широко широко використовуються в галузі енергетичного машинобудування, зокрема в нафтогазовидобувній галузі.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження вихрових джгутів в проточній частині лопатевих гідротурбін
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Браславець, І. М.; Кухтенков, Юрій Михайлович
  • Ескіз
    Документ
    Багатокритеріальна оптимізація параметрів лабіринтно-гвинтового насосу
    (НТУ "ХПІ", 2015) Андренко, Павло Миколайович; Дмитрієнко, Ольга Вячеславівна; Лебедєв, Антон Юрійович
    За результатами аналізу літературних джерел обґрунтовано вибір методу оптимізації лабіринтно-гвинтового насоса. Наведено методику та результати багатокритеріальної оптимізації його конструктивних та робочих параметрів. Проведено аналіз впливу форми робочих органів та газовмісту робочої рідини на основні характеристики лабіринтно-гвинтового насоса, які виражені у безрозмірних значеннях. Отримані дані дозволяють на етапі проектування такого насоса визначити його конструктивні параметри, які забезпечать раціональні значення потужності та максимальний ККД.