Кафедра "Гуманітарні науки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1702

Офіційний сайт кафедри http://http://web.kpi.kharkov.ua/kgn

Увага! Поповнення колекції кафедри "Гуманітарні науки" тимчасово, від травня 2023 року, призупинено.

Кафедра "Гуманітарні науки" існує від 1973 року.

Більшість фахівців кафедри викладали в різних країнах світу – в Австрії, Великобританії, Швеції, Іспанії, Італії, Сірії, Шрі-Ланці, Монголії, Алжирі, Афганістані, Гвінеї, Судані, на Кубі і Мадагаскарі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Значимість ролі педагога у формуванні полікультурної гуманітарно-технічної еліти глобалізованого світу
    (Приватна фірма "Колегіум", 2022) Лапузіна, Олена Миколаївна; Северин, Надія Василівна
  • Ескіз
    Документ
    Ґенеза адаптаційних процесів іноземних студентів в Україні
    (ТОВ "Оберіг", 2021) Северин, Надія Василівна; Северин, Віктор Дмитрович; Лапузіна, Олена Миколаївна
    Статтю присвячено дослідженню актуальної проблеми адаптації іноземних студентів в Україні. У сучасному мультикультурному світі інтенсивно розвиваються міжнародні культурні, освітні, економічні та політичні відносини. Відбувається зближення наукових, культурних, економічних еліт різних країн та взаємопроникнення культур. Це сприяє зростанню соціальної значущості іноземних мов у процесі розвитку сучасної особистості та суспільства. Зростає потреба у швидкому і якісному вивченні іноземної мови, зокрема й української як іноземної. Здобуття освіти в чужій країні супроводжується цілою низкою проблем, однією з яких є адаптація до нового соціокультурного середовища. Етап довузівської підготовки відіграє важливу роль у подальшому навчанні іноземних студентів в українських університетах, тому проблема адаптації на цьому етапі є найбільш актуальною. Завдання викладачів полягає в тому, щоб зробити культурну, мовну, психологічну та соціальну адаптацію іноземців успішною. Вона має сприяти якісному процесу навчання на основних факультетах за обраною спеціальністю, формуванню особистості майбутнього фахівця. У статті виділено види роботи з іноземними студентами, які допомагають пом’якшити і прискорити їх адаптацію до нового освітнього, мовного та соціокультурного середовища. Важливу роль відіграє позааудиторна робота: екскурсії, культпоходи, відвідування музеїв, театрів, філармонії, спортивні змагання, конкурси, поїздки до інших міст України тощо. Вона сприяє зняттю стресу від зустрічі з новою культурою і освітньою системою, зближенню представників різних країн та культур. Координація дій викладачів різних закладів освіти також є домінантою у створенні комфортних освітніх умов та сприяє успішній адаптації іноземних студентів до культурно-освітнього простору України. У перспективі планується створення Центру міжкультурної комунікації іноземних студентів на факультеті міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут", що сприятиме розкриттю їх творчих здібностей і ознайомленню з самобутньою українською культурою. Діяльність Центру допоможе формувати комфортне соціально-психологічне середовище, виховувати толерантне ставлення до представників інших культур і релігій шляхом участі студентів у групових багатонаціональних заходах.
  • Ескіз
    Документ
    Кейс-метод як ефективна технологія вивчення національних і культурних особливостей бізнесу у вищих технічних навчальних закладах України
    (ТОВ "Твори", 2020) Лапузіна, Олена Миколаївна; Северин, Надія Василівна
    У статті проаналізовано проблему доцільності вивчення студентів вищих технічних навчальних закладів України основних правил бізнес-комунікацій із урахуванням національних особливостей представників різних країн світу. Описано типовий образ сучасного фахівця, що працює в глобальному оточенні, який має не тільки розробити продукцію, але й уміти презентувати її, зацікавити в перевагах її використання потенційних партнерів і покупців у всьому світі, що є виключно важливим для ефективної ділової співпраці. Проведено педагогічний експеримент, за результатами якого зроблено висновок про те, що використання кейс-методу за національними особливостями ділової етики стане вагомим інструментом для майбутньої ефективної діяльності технічних фахівців, а також для формування їхніх життєвих цінностей і толерантного світогляду.