Кафедра "Гуманітарні науки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1702

Офіційний сайт кафедри http://http://web.kpi.kharkov.ua/kgn

Увага! Поповнення колекції кафедри "Гуманітарні науки" тимчасово, від травня 2023 року, призупинено.

Кафедра "Гуманітарні науки" існує від 1973 року.

Більшість фахівців кафедри викладали в різних країнах світу – в Австрії, Великобританії, Швеції, Іспанії, Італії, Сірії, Шрі-Ланці, Монголії, Алжирі, Афганістані, Гвінеї, Судані, на Кубі і Мадагаскарі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Methods to increase students’ interest in ukrainian as foreign language
    (НТУ "ХПІ", 2018) Shleneva, M. G.
  • Ескіз
    Документ
    Place of the grammar tasks in system of study Ukrainian as foreign language
    (Харківський національний університет будівництва та архітектури, 2017) Шленёва, Марина Геннадиевна
    The feature of grammatical material is that its assimilation doesn't remain at the level of perception. It requires realization in the corresponding skills which are reached by trainings. The didactic essence of methods is that the teacher directs foreign students to development language skills by means of special tasks.
  • Ескіз
    Документ
    The interactive technologies of study Ukrainian as a foreign language: structural analysis
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Shleneva, M. G.
    At the present stage of integration process Ukrainian higher education institutions go through the difficult period of reforming. According to the new "Education law", modern higher education institutions will have the system reconstructions of educational process and transition to the modernized educational approach both for Ukrainian and foreign students. Thus, the idea of practical orientation of Ukrainian as a foreign language is approved in activity of language departments. First of all it is necessary to teach foreign students to read, to write, to speak Ukrainian and also to work independently with textbook. The basis issue of all educational transformations should be understanding of foreign student’s capacities and forecasting of personality development requirements in the conditions of adaptation. That’s why on a practical classes of Ukrainian as a foreign language the teacher of higher education institution is faced by a difficult task: to teach students to listen, to perceive, to remember a studying material, to develop the creative potential. The developing purposes have to be defined according to a concrete studying material and provide students with knowledge, practical skills, requirements to perform educational tasks creatively and qualitatively.
  • Ескіз
    Документ
    The language image of the word "tree" in Vasyl Holoborodko’s poetry
    (Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe, 2016) Shleneva, M. G.
    The article is devoted to the language image of the word "tree" in poetic texts of Vasyl Holoborodko. The image of the word "tree" is analyzed as an element of the poet’s language picture of the world. The interpretation of the language image of the word "tree" is considered in various forms: as element of the nature, as the personified image, as mythological figure, etc. The conclusion is drawn about the role of the language image of the word "tree" in the author’s language picture of the world.
  • Ескіз
    Документ
    Мовний образ міста в поезії Василя Голобородька
    (Центр развития научного сотрудничества, 2013) Шленьова, Марина Генадіївна
    У статті аналізуються топонімічні засоби вираження мовного простору в поезії В. Голобородька. Досліджується система просторової організації лірики автора на прикладі топонімічних засобів вираження реалістичного, ідилічного простору і різних явищ, що його визначають. Розглядаються питання про традиції та новаторство, динаміку розвитку мовного образу світу поета.
  • Ескіз
    Документ
    Мовний образ села в поезії Василя Голобородька
    (Горлівський інститут іноземних мов ДВНЗ "Донбаський державний педагогічний університет", 2014) Шленьова, Марина Генадіївна
    В статті розглянуто художньо-семантичну реалізацію мовного образу села в ідіостилі сучасного поета Донбасу Василя Голобородька. Простежується функціонально-стильова завантаженість мовних одиниць, які є домінантними в ідіостиле письменника. Досліджуються архетипні образи у поетичних текстах митця на основі когнітивних механізмів, що відтворюють особливості етнічної свідомості та менталітету народу.
  • Ескіз
    Документ
    Образне слово у ліриці поетів шахтарського краю (на матеріалі поезії С. Черкасенка та В. Голобородька)
    (Бердянський державний педагогічний університет, 2014) Майборода, Наталія Вікторівна; Шленьова, Марина Генадіївна
    Стаття містить аналіз ліричних творів українського поета кінця ХІХ – початку ХХ ст. Спиридона Черкасенка та поета-сучасника Василя Голобородька, присвячених шахтарській праці. З'ясовується роль художніх засобів у цих творах, визначається своєрідність лексики на позначення реалій шахтарського життя. Наголошено на ролі літературного краєзнавства у вивченні літературного процесу в цілому.
  • Ескіз
    Документ
    Мовні образи небесного простору в поезії В. Голобородька
    (Національний університет "Острозька академія", 2014) Шленьова, Марина Генадіївна
    У статті розглядається художньо-семантична реалізація небесних образів Місяця, зірки, зорі, сузір'їв в ідіостиле сучасного донбасівського поета Василя Голобородька; виявляється їх смислова багатовимірність, генетична зумовленість ліричного функціонування з українською традиційною культурою, включеність в "резонансний простір" національної словесності.
  • Ескіз
    Документ
    Мовний образ атмосферних явищ (дощ, хмари, райдуга) в поезії Василя Голобородька
    (Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка, 2014) Шленьова, Марина Генадіївна
    Статтю присвячено аналізу художньо-семантичної реалізації мовного образу атмосферних явищ (дощ, хмари, райдуга) в ідіостилі сучасного поета Донбасу Василя Голобородька. Проаналізовано формування мовного образу атмосферних явищ у поетичних текстах автора. Простежено функціонально-стильову навантаженість мовних одиниць, які є домінантними в ідіостилі письменника. Описано мовні механізми репрезентації образів дощу, райдуги та хмар у ліриці В. Голобородька. Виявлено їхню смислову багатовимірність, генетичну зумовленість ліричного функціонування з українською традиційною культурою, включеність у "резонансний простір" національної словесності. Досліджено образи дощу, хмар, райдуги в поетичних текстах Василя Голобородька на основі когнітивних механізмів, що відтворюють особливості етнічної свідомості та менталітету народу. Акцентовано на тому, що в художньому просторі митця мовний образ атмосферних явищ (дощу, хмар, райдуги) традиційно репрезентовано в тісній взаємодії з простором неба. Індивідуально-авторські порівняння й метафори віддзеркалюють розуміння письменником навколишньої дійсності, що зумовлено вживанням символічних номінацій і пошуками експресивно-емоційних еквівалентів для вираження власного ставлення до означених об'єктів.
  • Ескіз
    Документ
    Мовний образ дороги в поезії В. Голобородька
    (Національний університет "Острозька академія", 2013) Шленьова, Марина Генадіївна
    У статті розглядається мовна характеристика образу дороги в поезії В. Голобородька. Аналізуються особливості функціонування даного образу в мовопросторі поета, зосереджується увага на стилістичних прийомах, які характеризують слово дорога у лінгво-когнітивному аспекті та визначається семантична наповненість лексеми дорога у контексті індивідуального світосприйняття автора.