Кафедра "Гуманітарні науки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1702

Офіційний сайт кафедри http://http://web.kpi.kharkov.ua/kgn

Увага! Поповнення колекції кафедри "Гуманітарні науки" тимчасово, від травня 2023 року, призупинено.

Кафедра "Гуманітарні науки" існує від 1973 року.

Більшість фахівців кафедри викладали в різних країнах світу – в Австрії, Великобританії, Швеції, Іспанії, Італії, Сірії, Шрі-Ланці, Монголії, Алжирі, Афганістані, Гвінеї, Судані, на Кубі і Мадагаскарі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Мовний образ села в поезії Василя Голобородька
    (Горлівський інститут іноземних мов ДВНЗ "Донбаський державний педагогічний університет", 2014) Шленьова, Марина Генадіївна
    В статті розглянуто художньо-семантичну реалізацію мовного образу села в ідіостилі сучасного поета Донбасу Василя Голобородька. Простежується функціонально-стильова завантаженість мовних одиниць, які є домінантними в ідіостиле письменника. Досліджуються архетипні образи у поетичних текстах митця на основі когнітивних механізмів, що відтворюють особливості етнічної свідомості та менталітету народу.
  • Ескіз
    Документ
    Мовні образи небесного простору в поезії В. Голобородька
    (Національний університет "Острозька академія", 2014) Шленьова, Марина Генадіївна
    У статті розглядається художньо-семантична реалізація небесних образів Місяця, зірки, зорі, сузір'їв в ідіостиле сучасного донбасівського поета Василя Голобородька; виявляється їх смислова багатовимірність, генетична зумовленість ліричного функціонування з українською традиційною культурою, включеність в "резонансний простір" національної словесності.
  • Ескіз
    Документ
    Мовний образ атмосферних явищ (дощ, хмари, райдуга) в поезії Василя Голобородька
    (Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка, 2014) Шленьова, Марина Генадіївна
    Статтю присвячено аналізу художньо-семантичної реалізації мовного образу атмосферних явищ (дощ, хмари, райдуга) в ідіостилі сучасного поета Донбасу Василя Голобородька. Проаналізовано формування мовного образу атмосферних явищ у поетичних текстах автора. Простежено функціонально-стильову навантаженість мовних одиниць, які є домінантними в ідіостилі письменника. Описано мовні механізми репрезентації образів дощу, райдуги та хмар у ліриці В. Голобородька. Виявлено їхню смислову багатовимірність, генетичну зумовленість ліричного функціонування з українською традиційною культурою, включеність у "резонансний простір" національної словесності. Досліджено образи дощу, хмар, райдуги в поетичних текстах Василя Голобородька на основі когнітивних механізмів, що відтворюють особливості етнічної свідомості та менталітету народу. Акцентовано на тому, що в художньому просторі митця мовний образ атмосферних явищ (дощу, хмар, райдуги) традиційно репрезентовано в тісній взаємодії з простором неба. Індивідуально-авторські порівняння й метафори віддзеркалюють розуміння письменником навколишньої дійсності, що зумовлено вживанням символічних номінацій і пошуками експресивно-емоційних еквівалентів для вираження власного ставлення до означених об'єктів.
  • Ескіз
    Документ
    Мовний образ дороги в поезії В. Голобородька
    (Національний університет "Острозька академія", 2013) Шленьова, Марина Генадіївна
    У статті розглядається мовна характеристика образу дороги в поезії В. Голобородька. Аналізуються особливості функціонування даного образу в мовопросторі поета, зосереджується увага на стилістичних прийомах, які характеризують слово дорога у лінгво-когнітивному аспекті та визначається семантична наповненість лексеми дорога у контексті індивідуального світосприйняття автора.
  • Ескіз
    Документ
    Місце Донбасу в мовному просторі України
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2014) Шленьова, Марина Генадіївна
    У статті розглядається характеристика мовного простору Донбасу. Детально репрезентуються просторові образи позначеного регіону та специфіка мовної картини світу в поетичній спадщині поетів. Також розглядаються особливості зображення архетипних образів крізь традиційно світоглядний континуум авторів Донбасу. Робиться висновок щодо обумовленості об'ємної індивідуальної мовної моделі просторової організації в поетичному доробку митців Донбасу різнотипними конкретизаторами мовної картини світу, яку автори відтворюють за законами жанру, в рамках якого втілюють своє завдання.