Кафедра "Гуманітарні науки"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1702
Офіційний сайт кафедри http://http://web.kpi.kharkov.ua/kgn
Увага! Поповнення колекції кафедри "Гуманітарні науки" тимчасово, від травня 2023 року, призупинено.
Кафедра "Гуманітарні науки" існує від 1973 року.
Більшість фахівців кафедри викладали в різних країнах світу – в Австрії, Великобританії, Швеції, Іспанії, Італії, Сірії, Шрі-Ланці, Монголії, Алжирі, Афганістані, Гвінеї, Судані, на Кубі і Мадагаскарі.
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Motivation as an incentive to study the Ukrainian language in non-language higher educational institutions(Видавничий дім "Гельветика", 2021) Kryvolapova, O. V.Документ Psychological factors affecting the increase in motivation when learning Ukrainian as a foreign language(Видавництво Іванченка І. С., 2021) Kryvolapova, O. V.Документ The use of phraseological units in teaching English(Видавництво Іванченка І. С., 2021) Kartun, N. O.Документ Warm-ups as a way to engage students in learning English during distance education(Кременчуцький національний університет ім. Михайла Остроградського, 2021) Dmytryk, A. Yu.The article deals with the problem of low motivation to study English during e-learning. The author works with such phenomena as «distance education», «warm up activity», «motivation» and links between them. The purpose of this research is to define the notion of warm up activities as an effective way to motivate students to learn foreign language during distance learning. Methodology. The scientific methods of theoretical and system analysis of psychological and pedagogical literature, comparison, systematization, description, generalization, practical experience, interpretation of research results and pedagogical observation of the results of the educational process, have been used in order to define warm-ups as one of the ways to motivate students to learn English during distance education. Findings. Analysis of scientific works and practical observation revealed that the motivation to study is influenced by the emotional factor of the students, so in order to interest them, teachers are required to use up-to-date information and communication technologies, to include materials in various formats to meet the needs of students. So, it has been established that warm ups have a significant impact on the cognitive activity of students. Originality. Since distance learning is gaining more and more popularity around the world, this phenomenon is quite new in Ukraine. University teachers are faced with new challenges so the issue of engaging students to learn English during e-learning is relevant nowadays. This paper has practical advice on how to solve this problem and help teachers of high educational institutions to stimulate students’ cognitive activity. Practical value. The author suggests a list of web resources for practical use for both teachers and students in distance learning. The selection consists of online platforms for creating quizzes, tests, games and watching videos in order to increase the cognitive activity of students.Документ Development of students' cognitive motivation for studying English(KAD International, Ghana, West Africa, 2018) Mishchenko, O.; Dmytryk, A. Yu.The idiosyncrasies of developing motivation for learning English Language as a foreign language are revealed in the article. The authors emphasize that the question of how to help students to overcome the language barrier as soon as possible and to incite their interest for a foreign language is relevant and not completely resolved. As practice shows, foreign language teachers working at schools are in dire need of improving the communicative foreign language teaching methods and forming the interests and motives for learning the language among students. The authors give a description of modern aids of increasing students’ motivation to learn a foreign language, taking into account all the gains.Документ Развитие навыков аудирования у иностранных студентов в условиях неязыкового вуза(ВД "Гельветика", 2020) Криволапова, Елена ВладимировнаУ статті розглядається проблема розвитку навичок аудіювання під час вивчення російської мови як іноземної. Аудіювання – це один із видів мовної діяльності, тому успішне вирішення цієї проблеми сприяє підвищенню ефективності навчання. З’ясовано, що це питання цікавить учених-лінгвістів дуже давно. Деякі з них наголошують, що засвоєння іноземної мови і розвиток навичок говоріння здійснюється головним чином саме через аудіювання, що викликає найбільші труднощі. У роботі проаналізовано основні мовні труднощі аудіювання, з якими стикаються студенти-іноземці немовних технічних закладів на початковому етапі вивчення росій- ської мови. Розглянуто особливості аудіювання як одного з видів мовленнєвої діяльності. Показано його вплив на розвиток комунікативних навичок слухачів, оскільки саме цей вид діяльності вчить студентів уважно вслуховуватися в мову, що лунає, формує вміння передбачати смисловий зміст тексту і, таким чином, виховує культуру слухання не тільки іноземною, але й рідною мовою. Аудіювання розглядається як дія, що входить до складу комунікативної діяльності та використовується в усному спілкуванні, яке підпорядковується суспільним потребам. Також у статті підкреслюється, що навички аудіювання формуються тільки у процесі сприйняття на слух. Наголошено, що основним засобом у навчанні аудіювання є аудіотекст. На початковому етапі треба відбирати тексти, ураховуючи рівень знань студентів. Але орієнтуватися краще все ж таки на сильних учнів. Ефективність навчання аудіювання залежить також від зацікавленості слухачів у розумінні змісту висловлювання. Досвід роботи викладачів підготовчих відділень свідчить про те, що слухачі краще розуміють змістовні тексти із цікавим сюжетом. Вони повинні бути адаптованими, тобто простими та доступними. У статті наведено приклад заняття з аудіювання, передтекстова та післятекстова робота викладача зі студентами. Показано систему вправ, які сприяють розвиткові навичок аудіювання. Доведено, що недооцінювання значення розвитку навичок аудіювання, особливо на початковому етапі, може призвести до великих труднощів у подальшому вивченні іноземної мови.Документ Психологические основы обучения иностранных студентов языку будущей специальности(ВД "Гельветика", 2019) Северин, Надежда Васильевна; Криволапова, Елена Владимировна; Квашина, Татьяна СергеевнаСтаттю присвячено дослідженню психологічних основ навчання іноземних студентів мові майбутньої спеціальності. Виділені основні дидактичні принципи цілісного педагогічного процесу, які забезпечують успішне навчання. Розглянута історична ретроспектива питання. З’ясовано, що проблема вивчення психологічних аспектів навчання іноземним мовам постійно цікавить вчених. Її розглядали у своїх працях українські та зарубіжні дослідники. Вчені виділяють чотири групи принципів навчання – лінгвістичні, психологічні, дидактичні та методичні. Метою цієї статті є дослідження психологічних принципів, від реалізації яких значною мірою залежить ефективність процесу навчання мові фаху. Мотивація є незаперечним фактором успішності навчання, особливо в процесі вивчення іноземних мов. Мотив спонукає до діяльності, пов’язаної із задоволенням потреб людини. Дослідники акцентують увагу на розвитку позитивних мотивів, міжпредметних зв’язках як одному з важливих стимулів підвищення інтересу студентів до іноземної мови, виявленні основних видів мотивації та інших питаннях. Урахування психологічних особливостей студентів – мотивів, почуття впевненості в собі, наполегливості у досягненні поставлених цілей, розвитку способів мислення та інших є основою сучасного вивчення іноземних мов. Мотивація відіграє важливу роль у процесі навчання іноземних студентів російській / українській мові. На факультеті міжнародної освіти Національного технічного університету "ХПІ" створено низку навчальних посібників з наукового стилю мовлення, які відіграють важливу роль у навчанні іноземних студентів мові майбутньої спеціальності. Вони призначені для навчання мовам студентів різних спеціальностей – майбутніх інженерів, економістів, лікарів. Навчальний матеріал посібників максимально орієнтований на професійні потреби студентів. Робота з ними здійснюється паралельно викладачами кафедри гуманітарних наук та кафедри природничих наук. Принципи поетапного формування знань та навичок, врахування психологічних особливостей студентів забезпечують максимальну ефективність навчального процесу.Документ Проблемa мотивации в преподавании русского языка как иностранного в условиях краткосрочного обучения(ПФ "Колегіум", 2017) Северин, Надежда ВасильевнаСтатья посвящена изучению проблемы мотивации как одного из основных факторов повышения качества обучения иностранных студентов русскому языку. Рассмотрена мотивация при обучении русскому языку как иностранному в условиях краткосрочного обучения.