Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism

Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 27
  • Ескіз
    Документ
    Методичний підхід до діагностики економічної ефективності інноваційного кластеру
    (ВД "Гельветика", 2019) Сікєтіна, Наталія Геннадіївна
    Стаття присвячена актуальним питанням адаптації промислових підприємств в умовах мінливого конкурентного середовища. Визначено механізм адаптаційної системи мережевого формування. Окреслено структуру механізму адаптаційної системи мережевого формування. Розроблено модель показника економічної ефективності інноваційного кластеру у мінливому конкурентному середовищі, розрахунок якого включає сім етапів. Розроблено модель розрахунку комплексного показника конкурентоспроможності продукції із урахуванням показника нецінової та логістичної конкурентоспроможності продукції. Проведено оцінку економічної ефективності діяльності виробничо-інноваційного кластеру за допомогою коефіцієнта економічної ефективності діяльності підприємства, який враховує вплив факторів внутрішнього та зовнішнього середовища. Модельовано показник економічної ефективності кластеру.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості системи адаптації мережевих структур промислових підприємств
    (Класичний приватний університет, 2019) Мехович, Сергій Анатолійович; Сікєтіна, Наталія Геннадіївна
    Статтю присвячено актуальним питанням адаптації промислових підприємств під впливом мінливого конкурентного середовища. Досліджено теоретичні питання економічних категорій "адаптація", "адаптаційний процес", "адаптаційна система" та "адаптаційний механізм" відносно промислових підприємств. Виділено чотири типи адаптивних механізмів в основі аналізу літературних джерел. Визначено три адаптаційні стратегії щодо промислових підприємств. Досліджено адаптаційні чинники в мережевій структурі підприємства і розділено їх на чинники зовнішнього та внутрішнього впливу. Розглянуто зміст та структуру адаптаційної стратегії промислового підприємства. в мінливих умовах. Визначено механізм адаптаційної системи мережевого формування. Окреслено структуру механізму адаптаційної системи мережевого формування.
  • Ескіз
    Документ
    Обґрунтування логістичного фактору конкурентоспроможності продукції підприємства
    (Всеукраїнське громадське об'єднання "Нова Освіта", 2012) Сікєтіна, Наталія Геннадіївна
    Конкурентні переваги підприємства та товару створюються шляхом розробки для кожного підприємства логістичної системи з метою оптимального, з погляду одержання прибутку, прискорення руху матеріальних і пов'язаних з ними інформаційних та фінансових потоків. Ефективна логістична система складається із постачальницької, збутової, транспортної та розподільчої логістики. Для кожного виду в структурі логістичної системи підприємства обрано найважливіші критерії оцінки. Доведено, що на конкурентоспроможність продукції підприємства впливає логістичний фактор поряд із якістю та ціною, який треба враховувати в ринкових умовах.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання системи забезпечення економічної ефективності машинобудівного підприємства
    (Міжнародний гуманітарний університет, 2017) Сікєтіна, Наталія Геннадіївна
    У статті розглянуто фактори, що впливають на економічну ефективність машинобудівного підприємства. Для спрощення розрахунків запропоновано методичний підхід до моделювання економічної ефективності машинобудівного підприємства за допомогою програмного забезпечення.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання системи забезпечення економічної ефективності машинобудівного підприємства
    (Миколаївський національний університет ім. В. О. Сухомлинського, 2018) Сікєтіна, Наталія Геннадіївна
    У статті розглянуті фактори, що впливають на економічну ефективність машинобудівного підприємства. Для спрощення розрахунків запропоновано методичний підхід до моделювання системи забезпечення економічної ефективності машинобудівного підприємства за допомогою програмного забезпечення. Розроблено модель комплексного показника економічної ефективності машинобудівного підприємства. Запропоновано модель планового показника економічної ефективності машинобудівного підприємства за допомогою програмного забезпечення.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення сутності підприємства як економічної категорії
    (НТУ "ХПІ", 2018) Сікєтіна, Наталія Геннадіївна
    В умовах мінливого середовища машинобудівні підприємства мають комплексно вивчати й прогнозувати ринок для утримання конкурентних переваг. Існує необхідність проведення прогнозування кінцевих показників діяльності вітчизняних машинобудівних підприємств на базі ретроспективного дослідження статистичних даних. А також аналіз динаміки змін показників та розробка плану на поточний період й сценаріїв стану економічної ефективності діяльності підприємства на базі комбінації резервів для її забезпечення. Й починати необхідно із розгляду питання сутності та визначення економічної категорії "підприємство".
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання обсягу реалізації в сфері громадського харчування
    (НТУ "ХПІ", 2017) Сікєтіна, Наталія Геннадіївна; Локтіонова, О. С.
    При діяльності малих підприємств за умов конкурентного середовища адаптація до швидких змін вимагає прийняття ефективних оперативних та перспективних управлінських рішень. Оскільки в процесі функціонування підприємства має місце відставання величин реально отриманих показників від бажаних, існує не тільки необхідність реагування на зміни зовнішнього середовища підприємства, а також їхнього передбачення.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення економічної ефективності виробничо-комерційної діяльності підприємств з урахуванням конкурентоспроможності продукції
    (НТУ "ХПІ", 2005) Сікєтіна, Наталія Геннадіївна
    Питанню конкурентоспроможності промислової продукції, особливо продукції технічного признання, що створює основу подальшого розвитку НТП та одним з факторів підвищення ефективності діяльності підприємств приділено багато уваги. Дотепер в економічній літературі відсутні дослідження, спрямовані на вивчення взаємозв'язків та взаємозалежності між показниками економічної ефективності діяльності промислових підприємств і конкурентоспроможності продукції, що ними випускається, хоча на рівні логіки не викликає сумнівів той факт, що показники економічної ефективності діяльності підприємств впливають прямо та зворотно на конкурентоспроможності продукції, що виготовляється промисловим підприємством. Організаційно-технічний рівень виробництва, інвестиції, економічні та фінансові показники підприємства створюють базу для досягнення певного рівню конкурентоспроможності продукції. Тому для діючих підприємств конкурентоспроможність продукції є функцією показника ефективності підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Формування системи стимулювання персоналу підприємства
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2017) Клочко, Юрій Олександрович; Гусаковська, Тетяна Олександрівна; Сікєтіна, Наталія Геннадіївна
    В процесі функціонування будь-якого підприємства наразі все більше уваги приділяється ефективному використанню його ресурсів. При цьому особливу увагу слід приділяти ефективності використання персоналу підприємства. Мета: дослідження сутності стимулювання праці персоналу та використання теорій мотивації та стимулювання на підприємстві. Методи: логічного і порівняльного аналізу, метод групування, метод системного аналізу. Результати: необхідною умовою формування системи управління персоналом підприємства є системний підхід, що передбачає її побудову як складову загальної системи управління підприємством. Систематизовано погляди науковців на зміст та складові категорії стимулювання праці та мотивації персоналу підприємства. Висновки: для формування системи ефективного управління підприємством на основі ефективного використання персоналу керівництво має застосовувати не тільки економічні методи стимулювання й мотивації праці персоналу, а саме поєднання організаційно-адміністративних та соціально-психологічних методів стимулювання праці поряд із застосуванням на практиці моделей компетенцій працівників для мотивації персоналу
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка та аналіз рентабельності власного капіталу машинобудівного підприємства
    (Класичний приватний університет, 2017) Сікєтіна, Наталія Геннадіївна
    Наукові дослідження у сфері фінансового аналізу орієнтовані здебільшого на вивчення питань економічного стану, розвитку, визначення фінансової стійкості. Дослідження показали, що виникнення збитків на підприємствах пов'язані із конкретними виробничими і функціональними підрозділами. Аналіз внутрішніх причин збиткової діяльності покликаний виявити недоліки в системі прийняття управлінських рішень. Однак проведені дослідження дають підстави стверджувати про відсутність системного підходу до питань забезпечення рентабельності власного капіталу промислових підприємств. У сучасній літературі існує безліч показників рентабельності, які з різних позицій характеризують прибутковість. Найбільше аналітичне значення має розподіл показників рентабельності з точки зору вимірювання прибутковості вкладених ресурсів на створення потенціалу підприємства і прибутковості його поточних витрат . Найчастіше використовуються чотири різні показники прибутку підприємства: чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (ряд. 2000); фінансовий результат від операційної діяльності: прибуток (ряд.2190 ф.2); фінансовий результат до оподаткування: прибуток (ряд.2290 ф.2); чистий фінансовий результат.